Toon posts:

[SQL, FTP] Spool file uploaden naar FTP Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een website (ASP) te maken waar downloadable files op komen te staan. De data wordt geextracted uit een aantal databases (Oracle 8i) en gespooled naar een file.

Deze file moet (uiteindelijk) geupload worden naar een FTP, zodat ik ze via een ASP Component weer kan downloaden (dit moet via FTP omdat je anders niet kan controleren of het file wel echt gedownload is, tenzij je de LOG files van de Web/FTP gaat doorspitten.)

Deze spool files krijgen een dynamische naam (het PL/SQL script moet 1 keer in de week draaien) zoals: IW_YYYY.txt (04_2002.txt).

Maar hoe krijg ik deze geupload naar een FTP Server? :?

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Wordt de taak van het uploaden ook uitgevoerd door een ASP script? Op wat voor machine draait die? (Windows of Unix)

Vanuit ASP(/vbscript) kun je bij mijn weten allerlei componenten gebruiken, en er is vast wel iets te vinden wat je daarbij helpt. (snel googlen leverde mij dit)

|_____vakje______|

Verwijderd

Topicstarter
Op de Database Server draait voor de rest niks (dan Oracle op Windows NT).

Er is een aparte FTP Server (Unix)

En een aparte Webserver...

Het mooiste zou dus zijn als ik via SQL (of PL/SQL) direct kon spoolen naar de FTP Server, maar dit kan dus blijkbaar niet.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je kan het via component doen, bijvoorbeeld aspsock, recentelijk hebben wij voor een grote site een speciaal component gebruikt, was trouwens beetje dom want sqlserver ondersteunt in DTS geen passive mode in ftp :(