Lost connection bij afmelden client

Pagina: 1
Acties:

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05
Ik heb een vaag probleem.

Het gaat om een netwerk van 5 pc's icm een switch en een router. 2x WinNT4, 1x WinNT4 Server, 1x Win98 en 1x WinME.

Als ik de pc met WinME uitzet op de normale manier, dan hebben de mensen met de NT machine opeens geen netwerkschijf meer (kan em niet meer vinden). Het is alleen zo als de ME machine uitgeschakeld wordt. Als ik de ME machine dan weer aan zet werkt alles weer. Ook als de NT machines resetten werkt alles weer. :? iemand een idee?

• DJH
Niemand? :'(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
die ME machine, is dat mischien de ICS server (met dhcp erop dus)??

ICS=internet connection sharing

A wise man's life is based around fuck you

• DJH
Nee dat is gewoon een client, tenminste dat moet het wezen. Ik zal nu nog eens zoeken naar verkeerde instellingen, ook zal ik het ip nummer eens veranderen.

Verwijderd

Is de win mil machine wellicht master browser?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja, master browser ff aan de serverbak toewijzen...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 08 mei 2002 10:55 schreef whiz het volgende:
Is de win mil machine wellicht master browser?
kan niet, de nt4server is automatisch de master browser, TENZIJ je in het register van winMe dat gaat forceren...

en het 'master-browser' zijn heeft niets te maken met het wel of niet kunnen benaderen van shares,

masterbrowser is puur en alleen om je 'network-neighborhood' te bevolken en een lijst bij te houden van de active server/clients met shares

A wise man's life is based around fuck you

• DJH
Ik heb het IPX/SPX protocol verwijdert en het ip nummer gewijzigd. Tot nu toe is het probleem opgelost, maar dat is nog niet zeker omdat het probleem soms voorkwam.
Pagina: 1