[VMWare]+RedHat 7.2 ontzettend klein scherm!

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 12:41
Ik heb eindelijk ("nee het is echt heel makkelijk hoor") RedHat kunnen instaleren omdat ik wat wil gaan spelen met Linux en begrepen heb dat die distro vrij makkelijk is. 1 probleem. Mijn schermresolutie lijkt wel 160*120 ofzo. Ik kan dus geen programma instellen omdat er gewoon stomweg niets op het scherm past. Heb ik wat verkeerd gedaan bij het instaleren? Ik krijg dus ook niet VMTools geinstalleerd omdat ik niet bij instelknoppen kan komen. Hoe kan ik die resolutie veranderen binnen RedHat?

Ik ben dus echt een onwijze n00b, dus beetje stapsgewijze uitleg. Ik heb hem al wel ge-untarred (het tarretje waar vmwaretools in zat - goed he :) - maar kan er dus niet veel mee omdat ik niet zoveel zie) mede met behulp van een topic in GoT.

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Als het goed is zit er bij de VMWare tools een README. Deze kun je in een texteditor inlezen en daar staat hoe je ze kan installeren. :).

• Scharnout
ja ... klopt ... bedankt voor de tip he |:(

Ik zeg toch al dat ik die tools wel uitgepakt krijg maar niet kan instaleren omdat het scherm zo verrotte klein is dat ik mijn ok en cancel knoppen niet zie.

And Bob's your uncle ...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

oplossing lijkt me simpel toch? Verhoog je reso.
RedHat gebruikt geloof ik Xconfigurator hiervoor (let op de hoofdletter X). Of misschien XF86Setup (let wederom op de hoofdletters). Hiervoor moet je root zijn.

Als dat om de een of andere reden niet wil lukken kun je je /etc/X11/XF86Config ook aanpassen met de hand. Daarin worden namelijk alle instellingen van X gezet.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

#1 Zorg dat je als root inlogt op een terminal-scherm
(heb je standaard inloggen op de GUI staan, druk dan CTRL-ALT-F2)
#2 start 'Xconfigurator' op (zonder de quootjes)
#3 Stel de goede resolutie in (dus niet alle modes selecteren, maar alleen degene die je wilt zien)
#4 Opslaan enzo
#5 Start nu X opnieuw op (startx) (of als je via CTRL-ALT-F2 in de terminal bent gegaan: CTRL-ALT-F7 om terug te gaan en dan CTRL-ALT-BACKSPACE om X opnieuw op te starten.

:)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Scharnout
Op woensdag 08 mei 2002 12:10 schreef WHiZZi het volgende:
#1 Zorg dat je als root inlogt op een terminal-scherm
(heb je standaard inloggen op de GUI staan, druk dan CTRL-ALT-F2)
Kijk. Ik kon ook al niet uit die GUI komen. Ik had al wel een terminal opgestart binnen RedHat, maar dan zag ik ook maar 3 regels van 20 letters ofzo en daar kan je ook weinig mee.

Wel ff opletten in VMWare want CTRL-ALT is natuurlijk dat je uit je virtuele pc gaat (ff anders instellen) (dit was gewoon ff voor als iemand het later opzoekt natuurlijk :))

Is die terminal nog hoofdlettergevoelig ook?

Ik ga het proberen zodra ik thuis ben. Thanks!

And Bob's your uncle ...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Op woensdag 08 mei 2002 09:09 schreef Scharnout het volgende:
ja ... klopt ... bedankt voor de tip he |:(

Ik zeg toch al dat ik die tools wel uitgepakt krijg maar niet kan instaleren omdat het scherm zo verrotte klein is dat ik mijn ok en cancel knoppen niet zie.
1) Waarschijnlijk krijg jij beter antwoorden door erst betere vragen te stellen.
2) Als je vmware-tools wel uitgepakt krijg, dan ben je er toch, je hoeft dan alleen maar in de gemaakte dir het commando ./install.pl uit te voeren.
een paar ker op enter drukken en je kan je Xsessie starten.

Je hebt het hier over "OK"& "cancel" knoppen ??
leg eens uit ?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op woensdag 08 mei 2002 12:17 schreef CyberJ het volgende:

[..]

Je hebt het hier over "OK"& "cancel" knoppen ??
leg eens uit ?
Op woensdag 08 mei 2002 12:15 schreef Scharnout het volgende:

[..]

Kijk. Ik kon ook al niet uit die GUI komen. Ik had al wel een terminal opgestart binnen RedHat, maar dan zag ik ook maar 3 regels van 20 letters ofzo en daar kan je ook weinig mee.
[..]
Lijkt me duidelijk. ;)

Verwijderd

als je linux newbie bent, dan raad ik vmware niet echt aan :)
probeer eerst gewoon echt je linux in te booten zodat ie niet bagger traag loopt in vmware (zie dat je 733MHz hebt, dan zal ie niet echt snel lopen tenzij je grote pagefile maakt), en zodat je geen gezeik hebt met de resolutie...
leer dan beetje hoe je met de belangrijkste commando's werkt, en als je 't dan beetje onder de knie krijgt, dan wordt vmware ook een stuk makkelijker om mee te werken.

• Scharnout
Op woensdag 08 mei 2002 12:17 schreef CyberJ het volgende:
2) Als je vmware-tools wel uitgepakt krijg, dan ben je er toch, je hoeft dan alleen maar in de gemaakte dir het commando ./install.pl uit te voeren.
een paar ker op enter drukken en je kan je Xsessie starten.
Icm het in een terminal komen en deze optie ben ik eruit gekomen. Nu is ie alleen te groot :) en kan mijn monitor in Full Screen het allemaal niet aan, maar dat lossen we nog wel op. Best erg wennen dat Linux, maar ik neem de dit van multiboot maar even aan en ff de manual doorlopen.

Dank.

And Bob's your uncle ...

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik wil geen root in je eten gooien, myst !

Maar ik heb net als linux newbie onder VMware Red Hat 7.3 geinstalleerd en de Linux VM Tools er ook al in zitten...

Ik zit alleen met het probleem dat ik de gui niet op krijg.
Ik ken dus het commando niet.... ghegheghe (oeps..)

Ik heb net ff gelezen en zag startx goed he die newbie toch

Thanks

Ja ja ja Nee !!

Pagina: 1