Toon posts:

1 pc in netwerk slechte verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 10Mbit netwerkje thuis met 4 pc's.

1. Server: OS Windows 2000 Server
2. Client 1: OS Windows XP
3. Client 2: Windows 2000
4. Client 3: Windows 98

De server, client 1 en client 2 werken prima samen....snelle directory toegang en transfersnelheid ca. 0,8 MB/s.

Maar client 3 is niet snel benaderbaar. Als ik um aanklik (via client 1) dan verschijnt de directorystructuur van de PC heel langzaam (na ca. 15 seconden). Als ik wat wil kopieren van deze PC naar de server of client 1 of 2 gaat dit met een lage transfersnelheid (ca. 0,3 MB/s). Ook doet ie er lang over na het commando "copy" voordat ie met kopieren begint. Ik heb al geprobeerd om de netwerkkaart in client 3 opnieuw te installeren maar dat werkte niet. Mijn server deelt automatisch IP adressen uit.

Verwijderd

Kijk eens of de kabel wel goed is!
Als deze verkeerd in elkaar zit dan loopt de perfomance sterk terug.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 08:02 schreef raymund het volgende:
Kijk eens of de kabel wel goed is!
Als deze verkeerd in elkaar zit dan loopt de perfomance sterk terug.
Kabel is wel okay....standaard UTP kabel...stekkertjes goed aangesloten. Het gekke is dat nadat ik client3 had vervangen door een nieuwe pc het probleem pas is begonnen. Met de ouwe pc had ik geen snelheidsproblemen. En de nieuwe PC zit aan dezelfde utp kabel als de ouwe die deze heeft vervangen. En het vervangen van de utp kabel is even nog geen optie aangezien deze door twee plafonds loopt........

Verwijderd

Even netwerkinstellingen en adapter weggooien, opnieuw booten en de boel opnieuw installeren.

Ander poortje op de hub kan ook wel eens helpen (brak poortje)

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 08:26 schreef El-Comandante het volgende:

[..]

Kabel is wel okay....standaard UTP kabel...stekkertjes goed aangesloten. Het gekke is dat nadat ik client3 had vervangen door een nieuwe pc het probleem pas is begonnen. Met de ouwe pc had ik geen snelheidsproblemen. En de nieuwe PC zit aan dezelfde utp kabel als de ouwe die deze heeft vervangen. En het vervangen van de utp kabel is even nog geen optie aangezien deze door twee plafonds loopt........
Nieuwe machine heeft een brakke netwerkkaart? Kan ook zijn dat die kaart op 10Mbit is ingesteld ipv 100mbit/autodetect.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 08:28 schreef CybErvee het volgende:
Even netwerkinstellingen en adapter weggooien, opnieuw booten en de boel opnieuw installeren.

Ander poortje op de hub kan ook wel eens helpen (brak poortje)
Dat had ik dus al een keer gedaan (zie de eerste post !!!)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 08:29 schreef Gregole het volgende:

[..]

Nieuwe machine heeft een brakke netwerkkaart? Kan ook zijn dat die kaart op 10Mbit is ingesteld ipv 100mbit/autodetect.
Netwerkkaartje heb ik overgezet vanuit ouwe pc dus....
Ik zal eens gaan kijken naar de snelheidsinstellingen !

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 08:30 schreef El-Comandante het volgende:

[..]

Dat had ik dus al een keer gedaan (zie de eerste post !!!)
Ander slot misschien :?

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14
Ik ben ook wel benieuwt wat de oplossing is. Heb namelijk hetzelfde probleem. Alleen is dat bij mijn W2k server zie :
[topic=488112]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41
Op woensdag 08 mei 2002 08:26 schreef El-Comandante het volgende:

[..]

Zwak argument. Je zal de eerste niet zijn waarbij een kabel ineens kapot is (knik, jacket los, hond/kat beet, etc.). Desnoods sleep je een pc naar boven met je hub om het te testen.

Overigens kun je alle software problemen bijna uitschaken als je het volgende uitvoert op de client:
ping -t -l 1400 serverIP
Als je dan regelmatig een timeout ziet dan is het toch vaak de kabel die brak is of een kapotte NIC.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 08:40 schreef CybErvee het volgende:

[..]

Ander slot misschien :?
Doe ik !

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 08:47 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Zwak argument. Je zal de eerste niet zijn waarbij een kabel ineens kapot is (knik, jacket los, hond/kat beet, etc.). Desnoods sleep je een pc naar boven met je hub om het te testen.

Overigens kun je alle software problemen bijna uitschaken als je het volgende uitvoert op de client:
ping -t -l 1400 serverIP
Als je dan regelmatig een timeout ziet dan is het toch vaak de kabel die brak is of een kapotte NIC.
Ik ga het proberen.....maar niet nu...nu zit ik op mijn werk ;) Thanx voor de tips !

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 08:47 schreef Rukapul het volgende:

[..]

ping -t -l 1400 serverIP
Net uitgevoerd....geen timeouts !
Pagina: 1