[WC] Een aantal vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:29
1. Ik wil mijn radiator buiten hangen maar hoe kan ik dat het best afschermen tegen de zon. Als de zon erop staat word dat water erin natuurlijk warmer en dat is ook niet de bedoeling.

2. Hoe lang mogen de slangen in totaal zijn? Want zo'n pomje kan ook geen water de wereld rondpompen. Op een gegeven moment moet de druk toch minder worden of zie ik dit nu verkeerd?

Verwijderd

1. Buiten ophangen in de schaduw :D Let wel op als het 's winters vriest, en je gebruikt alleen water kan je water nog wel eens gaan bevriezen. je hebt ook kans dat als je koelvloeistof heel koud is, dat je in je comp last krijg van condens, en das een beetje zonde van je hardware.
2. Ligt eraan wat voor pomp je hebt

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
1. Met reflecterende ("zilvere") isolatiefolie. (Lijkt op dat spul wat ze in de ruimtevaart gebruiken)

2. Je pompje kan zeker het water je hele kast door pompen, daar hoef je je niet druk om te maken. Als de slangen langer zijn moet ie alleen meer water transporteren en dat is dus zwaarder en dat leidt weer tot lagere stroomsnelheden. (=hogere temperatuur) :)

Veel suc6! :)

T.net gallery | V&A ads

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 13:17
1 afschermen, dus in schaduw plaatsen of met aluminiumfolie afdekken (ja die folie van de supermarkt voor je boterhammen)

2 maakt niet veel uit. Ik heb een pompje van 400L/uur deze pompt het water rond in 3 meter aan slang en nog eens 4 meter aan buis (van radiator). Je moet er wel voor zorgen dat de slangen gevuld zijn met water (alle lucht moet uit het systeem zijn) anders heeft je pomp het moeilijk om alle lucht weg te persen.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

Lengte heeft (bijna) geen invloed op een pompje, hoogte wel. :)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire