Toon posts:

Voeding sterk genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een voeding draaien van 300W. Er in zit o.a. een dual Pentium III moederbord. Ik vond die voeding wat aan de lage kant voor mijn gevoel, maar MyCom zei dat het wel genoeg was. Nu levert dit de volgende resultaten:

+12V : 11,673V
+5V : 4,865V
+3,3V: 3,248V

Zijn dit normale waarden of ben ik inderdaad toe aan een nieuwe voeding?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

Wok

Dakloos...

Zijn vrij normale waarden. Als je zeker wilt zijn van je voeding moet je BURNK7.EXE draaien en kijken hoe sterk de waardes van je +5V en +12V lijnen dalen. Gaat de +5V-lijn bijvoorbeeld naar 4,5V toe, dan is je voeding niet stabiel genoeg.

/edit:

Leesfout |:(. Ik zie dat je Pentium's hebt. Dan moet jke BURNP6 hebben. In jouw geval (dual PIII) het progje twee keer opstarten.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
De spanningen zijn wat te laag, maar allemaal nog ruim binnen de specs. Dat ze wat te laag zijn hoeft helemaal niet te betekenen dat de voeding overbelast is, het ligt ook aan de afregeling. Omdat de spanningen nog wel hoog genoeg zijn zal je systeem er prima op draaien, dus hoef je je voorlopig niet druk te maken.

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:50

_NeMeSiS_

Millennial

Denk inderdaad dat je het wel gaat redden...als je pc rare kuren gaat vertonen zou ik wel even denken aan de voeding misschien is ie dan toch niet sterk genoeg.

Verwijderd

lijkt me idd geen probleem. Lees dit topic eens: [topic=312323]
Hier staan heel veel mensen in, ook met een aan jouw config vergelijkbare pc.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Idd komt vaak genoeg voor deze vraag, zie ByMeSDy's post.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.