Toon posts:

Toetsenbord naar de haaien ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik weer .... iets te hard bezig geweest met de PC van mun zusje , en nu werkt het toetsenbord niet meer. Ik kan namelijk de PS/2 stekker niet meer vast krijgen in het daarvoor bestemde slotje. En dus maar proberen door heeeeeeeel hard te drukken , en jawel nu issie helemaal naar de kl*te. Is mijn probleem nu heel erg groot ? Wat moet ik nu doen ?
Kan je een toetsenbord ook op een andere manier aan de gang krijgen ? Of verkopen ze die PS/2 poortjes los ?
Wat zou het kosten om te laten repareren ?
Graag de kosten vermeld bij de mogelijke oplossing...ik vrees dat dit pijn gaat doen in mijn portemonee ...alvast bedankt jongens , namens mijzelf..en mijn zusje als ze er morgen achterkomt dat ik het gesloopt heb :(

Verwijderd

Pootjes van het stekkertje krom?
Als het echt de stekker op je pc (lees moederbord) dan kan je een USB toetsenplak nemen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je de pinnetjes in de male kant (aan je tb dus) hebt kromgeduwd kan je nog proberen ze weer recht te buigen. Als dat niet meer gaat kan je op zoek gaan naar een nieuwe ps/2 connector :)

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Om te beginnen: heel hard drukken als iets ergens niet meer in wil is tamelijk dom. Je weet dan vrijwel zeker dat er iets stuk gaat. Maar goed, kijk eens in dat PS/2 stekkertje of alle pinnetjes nog goed recht zijn. Het kan zijn dat er eentje is platgevouwen bij je gewelddadige actie. Je kunt proberen hem weer terug te buigen, maar het zal moeilijk zijn. Je kunt ook een nieuw PS/2 stekkerje aan dat toetsenbord zetten. Mocht het stekkertje in orde zijn dan zit de fout op het moederbord. Ook de poortjes zijn los te koop, maar dan wordt het solderen op het mobo. Dat is lastig en ook enigszins gevaarlijk, want moederborden zijn teer spul, waar je bij voorkeur niet aan moet solderen. USB gebruiken is dan misschien beter.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je PS/2 poort echt kapot is (en de tips van polaris e.a. werken niet), dan kan je eventueel een USB->PS/2 adaptertje kopen, of een USB toetsenbord. Moet je alleen wel een niet te oude computer hebben, waar USB support op zit, en waar 'USB keyboard support' in de BIOS in zit.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het trouwens een losse connector (AT) of een vaste (ATX)?
Pagina: 1