Toon posts:

Voeding + tips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn mijn specificaties:

* Abit KG7
* 256 MB DDR pc2100 Cas2
* AMD XP 1700+
* Thermaltake Volcano 7 koeler
* Leadtek GeForce 2 Titanium
* Plextor CDRW
* Pioneer DVD
* Maxtor 40 GB 7200rpm
* Samsung 13 GB 5400rpm

Ik heb vanmiddag in een lokale electronicazaak 2 Papst 92mm ventilatoren voor een zeer goede prijs op de kop kunnen tikken. Nu is mijn vraag of mijn standaard 300W voeding al deze apparaten kan blijven voeden zonder probleem... ook wanneer ik deze 2 ventilatoren erbij zet... Weet er trouwens iemand +/- hoeveel Watt elk van mijn onderdelen verbruikt? Ook heb ik velen horen spreken over de Enermax 350W... Is deze 'echt' zijn 75 €uro waard? Scheelt het ook zoveel in warmte?

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Ik voorzie niet echt problemen. Ik weet niet precies hoeveel vermogen een Athlon XP vreet, maar mijn eigen computer kan zonder moeite overweg met twee extra fans (op no-name 300W voeding; ondertussen vervangen door 400W exemplaar). Het belangrijkste is dat je 5V- en 12V-lijnen stabiel zijn; d.w.z. dat deze lijnen een vrij constante spanning hebben bij een redelijke stroomsterkte.

Het gaat bij mij om een Athlon 1GHz met verder wat zooi die vergelijkbaar is met jouw specs.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom ben je dan overgeschakeld naar een 400W voeding? En die 2 Papst 92mm ventilators (12V), zullen die een groot verschil maken in temperatuur in mijn case (1 voor/onder en 1 achter/boven in de case)?

Heeft er ook iemand tips extra aansluitingen (contactpunten) op de voeding aan te sluiten op een 'propere' manier?

Thanks.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:39
Denk dat't wel lukt hoor :)

Heb zelf P3-500@620, 2x 80mm delta, 2 HD's, brander, cdspeler, GeForce en noname 80mm fan op een 250W noname voeding zitten, lijkt me dat jouw configuratie niet veel meer trekt >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Een fan trekt bijna geen stroom hoor, tenzij je een delta hp hebt ofzo.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 19:59

Wok

Dakloos...

Op woensdag 08 mei 2002 02:14 schreef camelt0sis het volgende:
Waarom ben je dan overgeschakeld naar een 400W voeding? En die 2 Papst 92mm ventilators (12V), zullen die een groot verschil maken in temperatuur in mijn case (1 voor/onder en 1 achter/boven in de case)?

Heeft er ook iemand tips extra aansluitingen (contactpunten) op de voeding aan te sluiten op een 'propere' manier?

Thanks.
De reden dat ik ben overgeschakeld naar een 400W exemplaar is dat mijn 300W voeding aan het verslijten was. Na een paar jaar trouwe dienst, werd hij toch minder stabiel (de fans kon hij trouwens nog makkelijk trekken). Ik had geen zin om te wachten totdat mijn voeding het zou begeven dus daarom heb ik een andere gekocht.

Daar komt bij dat ik nu lekker wat reserves heb. Dan kan ik mijn traditie voortzetten bij toekomstige upgrades. Als ik weer de behoefte heb, kan ik weer gaan voor een nieuw processor-mobo combo, zonder dat ik met zorgen moet maken om mijn voeding.

tot slot: de 400W voeding werd voor een leuke prijs aangeboden. :P

Ik weet niet hoe je kast er van binnen uitziet (kabels een beetje netjes gerangschikt of niet), maar de manier de jij voorstelt voor het plaatsen van de fans, zal zeker voor een betere koeling zorgen. Het gaat er in principe om dat er extra koude lucht langs de (heatsink van) de processor geblazen wordt.

Extra contacpunten maken: een beetje computerwinkel/electronicazaak, heeft zogenaamde Y-splitters in de handel. Daarmee kun je van een connector, twee connnectoren maken.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 02:03 schreef camelt0sis het volgende:
Hier zijn mijn specificaties:

* Abit KG7
* 256 MB DDR pc2100 Cas2
* AMD XP 1700+
* Thermaltake Volcano 7 koeler
* Leadtek GeForce 2 Titanium
* Plextor CDRW
* Pioneer DVD
* Maxtor 40 GB 7200rpm
* Samsung 13 GB 5400rpm

Ik heb vanmiddag in een lokale electronicazaak 2 Papst 92mm ventilatoren voor een zeer goede prijs op de kop kunnen tikken. Nu is mijn vraag of mijn standaard 300W voeding al deze apparaten kan blijven voeden zonder probleem... ook wanneer ik deze 2 ventilatoren erbij zet... Weet er trouwens iemand +/- hoeveel Watt elk van mijn onderdelen verbruikt? Ook heb ik velen horen spreken over de Enermax 350W... Is deze 'echt' zijn 75 €uro waard? Scheelt het ook zoveel in warmte?
ik zie niet in waarom je meer zou uitgeven aan een voeding met wat je nu in je pc hebt
die 300 watt noname zijn over het algemeen niet super sterk maar moet voldoende zijn voor wat je er in heb

als je toch meer wilt uitgeven voor een voeding neem dan niet die 350 wat maar ga nog een stapje hoger dan hoef je zeker 2 jaar er niet aan te denken heb ik wel genoeg power in me kast zitten
b.v ik heb er nu 4 ccfl 30 cm er bij gedaan en hoef me niet druk te maken om de voeding ik ga er nog 2 x een 12 cm fannetjes er in hangen en weer hoef ik me niet druk te maken om de power

en de meer waarde aan koeling kan zeker geen kwaad een normale voeding reken ik nooit de outtake mee dat is zo zwak maar een enermax met zo een fan onder in wel en toch stil
verder zit die fan ook nog eens boven je cpu dus de meeste warme lucht daar van verdwijnt via je voeding naar buiten

en je kan zowiezo wel effe alles aan sluiten en kijken of je voeding veel van de volt lijnen afwijkt zo ja is het zeker niet on verstandig om een andere zwaardere voeding te kopen

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

[Heel erg oftopic en ook heel erg n00b]
Als je 92mm fans hebt, wat is er dan precies 92 mm, afstand 1 of afstand 2
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2908275936

En nu ik tog op het n00b pad bezig ben, wat kosten die dingen ongeveer en wat is een 'goei' prijs. Ik heb denkik zo rond de 8 cm (afstand 2) nodig.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 17:37 schreef Devil het volgende:
[Heel erg oftopic en ook heel erg n00b]
Als je 92mm fans hebt, wat is er dan precies 92 mm, afstand 1 of afstand 2
[afbeelding]

En nu ik tog op het n00b pad bezig ben, wat kosten die dingen ongeveer en wat is een 'goei' prijs. Ik heb denkik zo rond de 8 cm (afstand 2) nodig.
1. afstand 2 is 92mm
2. goeie prijs = 10 €uro voor een 92mm of 120mm Papst fan
Pagina: 1