1 Ghz P3 op wat ouder mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54
Ik heb hier een wat ouder mobo, een Chaintech 6AJM2. Heeft een Via693A chipset, en volgens de manual kan er maximaal een P3 866 op. Die manual is echter best oud (2000 ofzo) en toen was er voor zover ik weet niks snellers, zou een 1 Ghz P3 (CuMine) ook werken op dit mobo?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

wat dacht je van een BIOS flash :?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lijkt me bijna zeker van wel. De fsb kan ie aan, voltage kan ie leveren, en omdat de multiplier bij de P3's gelocked is kan er ook daarmee weinig fout gaan lijkt mij :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54
Op woensdag 08 mei 2002 01:40 schreef robgee het volgende:
Sja, niet dat ík er een 1Ghz P3 op ga zetten maar binnenkort ga ik het bordje denk ik verkopen en ze zijn wat meer waard als een P3 1Ghz er ook op werkt *D. Ik heb ook al eens naar bios updates voor het beestje gezocht maar dat waren alleen maar wat fixes, geen extra cpu support..

Pollewob : weet je het zeker? Dat dacht ik ook toen ik een celeron 1 Ghz (CuMine) op een oud mobotje wou plaatsen, met bios update, FSB kon ie aan, Cumine ook, multiplier gelockt en voltage kon ie dacht ik ook, maar toch werkte het niet :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als ie een P3-866MHz kan laten draaien dan gaat die 1 Gieg ook draaien, gegarandeerd

Die-hard Brexiteer

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

866mhz is als volgt opgebouwd: 6.5*133
De 1ghz is 7.5*133.
De mp bij intel is locked, het zijn bijde coppermines en werken bijde met een FSB van 133. Dat gaat dus wel lukken. (Er zijn ook nog intel P!!! Coppermines van 1.1 ghz maar die zijn erg zeldzaam.)
Wat je niet gaat lukken zijn de nieuwe P!!! en celerons met een tu core. Dus de celeron 1000A en 1100A en hoger gaan niet lukken.
Op woensdag 08 mei 2002 01:40 schreef robgee het volgende:
Dat is wellicht niet eens nodig.
Pagina: 1