Ok, ik ben druk aan 't modden en ik ben bezig met een voeding in een eigengemaakte kast (pics komen misschien ooit wel) te bouwen, hij stond aan met de koeler bovenop de (open) voeding. Pleur ineens die koeler de voeding in, pats, zo een vleugeltje eraf. Die dus weggegooit en een andere voeding open gesloopt en de koeler gejat (voeding was al dood) Ff snel de draadjes vastgesoldeerd en aangezet. Werkte perfect voor een paar seconden, daarna kapt ie er opeens mee. De stroom is prima en hij komt zeg maar vast te zitten op 1 puntje (hij komt niet over het dode punt heen)
Dus ik schakel em op een andere 12v bron precies het zelfde, hij draait ff (iets van 10 sec) en dan remt ie af en kapt ie. Dus douw ik em aan een 5v bron en met een zetje begint ie dan goed te draaien en blijft ie draaien. Ik heb em nu maar op 7v gezet en dat gaat ook perfect maar het is een 12v en omdat het de enigste fan in heel de kast moet worden wil ik em ook op 12v hebben.
Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Ik gok dat het wat met de spoelen te maken heeft ofzo?
Dus ik schakel em op een andere 12v bron precies het zelfde, hij draait ff (iets van 10 sec) en dan remt ie af en kapt ie. Dus douw ik em aan een 5v bron en met een zetje begint ie dan goed te draaien en blijft ie draaien. Ik heb em nu maar op 7v gezet en dat gaat ook perfect maar het is een 12v en omdat het de enigste fan in heel de kast moet worden wil ik em ook op 12v hebben.
Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik eraan kan doen?
Ik gok dat het wat met de spoelen te maken heeft ofzo?