Aangezien de ene pc de andere af en toe wel ziet ga ik ervan uit dat zowel beide kaartjes als het touwtje in orde zijn....
Oke, ik stel voor dat je alle protocolen weg haalt op tcp/ip na... (zó! dat ziet er ineens opgeruimd uit he?

)
Oke..... Nu zet je beiden kaartjes op 100Mbit half duplex (neem aan dat je wel CAT5 kabel hebt..?!)
Dan vink je bij bestands- en printerdeling ff minimaal bestanmdsdeling aan.
Dan gaan we nu weer terug naar de tcp/ip instellingen!
ik geef hieronder twee instellingen; iedere computer krijgt er eentje!
1
ip adres: 10.0.0.1 (es een keer wat anders dan 192.168.x.x

)
subnetmask: 255.255.255.0
onder tabblad BINDINGEN zet je een vinkje voor BESTANDS- EN PRINTERDELING
*** Alle amdere mogelijkheden zoals de gateway, DNSinstellingen, WINS, etc. laten we allemaal UIT!***
2
Alles precies zoals bij '1' maar dan met het IP adres 10.0.0.2
--------------------------------------------
Zorg er wel even voor dat beide pcs ind e zelfde workgroup hangen, en probeer spaties in de computernamen te voorkomen! (vraag me niet waarom, maar vaak vind windows dit absoluut NIET leuk...)
als alles geïnstalleerd is en gereboot is ga je op '1' naar
start --> uitvoeren --> COMMAND <enter>
daar typ je in:
ping 127.0.0.1
Hierna doe je het zelfde op '2'!
als je replys krijgt werken je kaartje en je protocol goed.
In de zelfde dosprompt typ in op '1'
ping 10.0.0.2
(als het goed is krijg je reply)
hierna op '2'
ping 10.0.0.1
(ook hier reply als alles goed is)
Als het goed is heb je replys gekregen en kun je zeggen dat je netwerk hardwarematig werkt! Krijg je geen replys, hoef je niet verder te proberen in Windows, lukt een ping niet, zal het in windows al helemaal niet willen...
Mocht je wel replys krijgen, maar elkaar niet kunnen zien onder NETWORK NEIGHBORHOOD
(zorg er wel even voor dat op beide pcs iets geshared staat!!!) is het weer fijn dat k*twindows.. =) Puur softwarematig in dat geval....
Dan moet je mij maar even adden over ICQ (78345110)....
Want ik heb geen zin meer om hieronder nog te gaan typen wat dat dan nog evt. allemaal zou kunnen zijn... In dat geval help ik je graag verder over ICQ!
Succes erin ieder geval mee!