Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[wc] videokaart met peltier vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03
ik heb zo juist mijn videokaart watergekoeld te zien op deze draad [topic=488939/1]

maar nu wil ik mijn huidige video plank gaan koelen met een peltier van 50 W door die peltier op een metalen plaat te maken en die over gpu en mem te laten rusten en dan door middel van of nog een peltier aan de andere kant ook een plaat te koelen of die gewoon door laten lopen door middel van metalen staven door de kaart heen het peltier dat alles koeld wordt ge koeld door een senfu waterblok
maar nu is dus de vraag moet ik alles isoleren tegen condens ??? want ik heb geen iedee hoe koud dit wordt ik heb genoeg isolatie spul dus dat is geen probleem maar is het nodig ?? is dus de vraag

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Licht eraan hou koud t wordt heh :)

Onder de 10 graden zou ik in ieder geval gaan isoleren...
Oftewel proberen met temp meter erbij en zodra temp onder 10 graden daalt uitzetten en gaan isoleren.

• Shunt
hmm het probleem is dus waarschijn lijk met de constructie die ik gaat maken dat het bijna onmoglijk wordt om de true temps te meten

weet er niemand de vermogens die een gforce 2 gts pro gebruikt ?? en van de Gforce 4 TI 4200 :?

Game PC

• Sneaky_Dill
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 22:23
Op woensdag 08 mei 2002 00:57 schreef Shunt het volgende:
hmm het probleem is dus waarschijn lijk met de constructie die ik gaat maken dat het bijna onmoglijk wordt om de true temps te meten

weet er niemand de vermogens die een gforce 2 gts pro gebruikt ?? en van de Gforce 4 TI 4200 :?
En die van Radeon 8500??

Trouwens, hoe wil je die metalen staven door de plaat heen maken?? is er genoeg 'lege' ruimte op die kaart?

btw, ligt het aan mij, of hebben jullie dezelfde icons??

Heb een upgrade nodig =/

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27
temp meten moet wel lukken met zo'n standaart thermometertje op je koelblok geplakt lijkt me :)

maarre, als je het spul toch hebt liggen kun je natuurlijk ook geen risico nemen en de boel isoleren ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Shunt
Op woensdag 08 mei 2002 09:53 schreef Sneaky_Dill het volgende:

[..]

En die van Radeon 8500??

Trouwens, hoe wil je die metalen staven door de plaat heen maken?? is er genoeg 'lege' ruimte op die kaart?

btw, ligt het aan mij, of hebben jullie dezelfde icons??
op de meeste Gforce 4 TI kaarten zitten al metalen koelers over de gehele kaart dus zullen er wel redelijk grote bevestegings gaten zitten niet :+
ja klopt kan je krijgen op een van de GoT mededeling draatjes

Game PC

• Shunt
*schopje*

Game PC

Verwijderd

Zoeken doet wonderen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/388/images/0002139_PIC.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/784/images/0008052_PIC.gif

Nou ja, kijk maar ff hier:

ik kijk nog ff voor die gf4 ti Ik kan het niet vinden voor die GF4 :{

• Shunt
Op donderdag 09 mei 2002 00:48 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Zoeken doet wonderen ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Nou ja, kijk maar ff hier:

ik kijk nog ff voor die gf4 ti
je ben een wonder ik kreeg niets gevonden :+

hmm mijn kaart gaat dus een diepvrieskaart worden :+

Game PC

Verwijderd

ik denk dat je nog best wat vermogen moet hebben om bijv een GF3/4 te koelen , dr zit niet voor nix een groote cooler op

over isolatie ... tja van dat rubber achtige foam (dat geen lucht door mag laten)als je dr dan toch genoeg van hebt , dikke plak over de achterkant van de kaart (onder de gpu, niet over het mem mocht dat ook aan de achterkant zitten)
en de tec en de cold plate gewoon goed isoleren met het foam. Op plaatsen waar je daarmee niet kan werken , en ook het oppervlak rond de GPU bewerken met dielectric-greece (kut woord)

njah spreekt voor zich eigenlijk...

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 00:53 schreef Shunt het volgende:

[..]

je ben een wonder ik kreeg niets gevonden :+

hmm mijn kaart gaat dus een diepvrieskaart worden :+
Tsja, alternatieve zoekwoorden gebruiken he...

Gevonden met: "Radeon 8500 watt" en "GF 2 GTS watt"

Houd er trouwens wel rekening mee dat dat in windows is en niet in games. Ik denk dat je er bij full load wel 5 watt bij kan rekenen ofzo :o

• Shunt
Op donderdag 09 mei 2002 00:53 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
ik denk dat je nog best wat vermogen moet hebben om bijv een GF3/4 te koelen , dr zit niet voor nix een groote cooler op

over isolatie ... tja van dat rubber achtige foam (dat geen lucht door mag laten)als je dr dan toch genoeg van hebt , dikke plak over de achterkant van de kaart (onder de gpu, niet over het mem mocht dat ook aan de achterkant zitten)
en de tec en de cold plate gewoon goed isoleren met het foam. Op plaatsen waar je daarmee niet kan werken , en ook het oppervlak rond de GPU bewerken met dielectric-greece (kut woord)

njah spreekt voor zich eigenlijk...
ja kijk zo ver was ik al maar ik zat dus met het probleem hoe koud zou het geheel nu +- woreden ;) dat weet ik nu ongeveer dus het gaat lekker dik in pakken worden
en btw alle kaarten met de nvidia chipset van af de TNT I hebben dacht ik mem aan de achterkant

Game PC

Verwijderd

hmm nope mijn gf3 ti 200 heeft het toch echt aleen aan de voorkant.....

Waar wil je de tec op aansluiten btw?

Anders zou je een beetje kunnen spelen qua stroom toevoer, neem een oud at voedinkje van 120 watt , bekijk de temps , en hang em eens aan een 300 watter, denk wel dat je een beetje kan spelen dr mee. gewoon proberen... die condens zie je vanzelf langzaam opkomen das echt niet ineens een liter :P

• Shunt
welk merk ??? want dat heb ik echt nog nooit gezien

Game PC

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 01:00 schreef Shunt het volgende:
welk merk ??? want dat heb ik echt nog nooit gezien
LoL.. Ik denk dat 50% v/d kaarten geheugen aan de achterkant heeft tegenwoordig.. Kom op, je hebt ze toch wel gezien? (Let op die kaarten met standaard mem sinks, zie je die bij GF3's enzo aan de achterkant van de kaart?

Nr.1
Nr.2
Nr.3
Gainward

Overtuigd?

• Shunt
Op donderdag 09 mei 2002 01:02 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

LoL.. Ik denk dat 50% v/d kaarten geheugen aan de achterkant heeft tegenwoordig.. Kom op, je hebt ze toch wel gezien? (Let op die kaarten met standaard mem sinks, zie je die bij GF3's enzo aan de achterkant van de kaart?
ja hoor dan zit er gewoon nog een plaat aan de achter kant ;) kijk maar bij volgens mij de gainward ti 500 gold of zo iets
nu weet ik dit dus niet zeker zet mij hier dus niet op vast ;)

Game PC

Verwijderd

ik denk zelfs idd ALLE gf3's en GF4's

aangezien die dingen allemaal op 1 refference design gebaseerd zijn.

ps heb een leadtek gf3 ti 200 @ 255/555

• Shunt
vreemd ik heb ze echt nog nooit gezien bij ieder systeem dat ik bouw zit er dubbelzijdig mem op :+

ik geloofde je wel hoor maar ik had ze nog nooit tegen gekomen dit zou voor mij natuurlijk wel makkelijker zijn :+

Game PC

• Shunt
Op donderdag 09 mei 2002 01:05 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
ik denk zelfs idd ALLE gf3's en GF4's

aangezien die dingen allemaal op 1 refference design gebaseerd zijn.

ps heb een leadtek gf3 ti 200 @ 255/555
dat klopt dus niet want ik heb een gforce 2 gts PRO en dat laatste plaatje is dus ook een gforce 2 gts pro dus dat is niet helemaal waar

Game PC

Verwijderd

heb et over de 3 en 4

en de laatste is een ti , geen pro ;)

Verwijderd

Trouwens.. als je daar een 60 Watt peltier voor gebruikt bijvoorbeeld, dat kan je toch ook gewoon met lucht koelen? >:)

Verwijderd

waarom wil je dat als hij al waterkoeling heeft?

Zou theoretisch idd kunnen , maar dan heb je zon grote HS/F combo nodig dat je je eerste 4 pci sloten blokeerd

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 01:14 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
waarom wil je dat als hij al waterkoeling heeft?

Zou theoretisch idd kunnen , maar dan heb je zon grote HS/F combo nodig dat je je eerste 4 pci sloten blokeerd
Ik gebruik er toch maar 2 van de 6.. Hehe, nee dat is nonsens :P Ik ga mn videokaart ook waterkoelen dus misschien is zo'n peltiertje ook wat voor mij :D

• Shunt
Op donderdag 09 mei 2002 01:17 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Ik gebruik er toch maar 2 van de 6.. Hehe, nee dat is nonsens :P Ik ga mn videokaart ook waterkoelen dus misschien is zo'n peltiertje ook wat voor mij :D
ik heb gewoon geluk dat ik een miskoop heb gedaan met een waterblok :+ en binnen kort heb ik er oon nog eens een peltier bij van 50 W dus dat word COOL *D

Game PC

Pagina: 1