Toon posts:

Vaag probleem(?) Help me!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net een nieuwe computer wezen installeren. nu ging dit helemaal goed. hij wou ipv win98 win ME hebben. dat heb ik gedaan. maar het probleem is: hij plaatst ME niet in de master boot record. ik moet dus eerst van de cdrom opstarten en daar aangeven dat hij van de harde schijf moet booten. dat gaat prima.

verder geeft de pc aan (vlak voordat hij op zou moeten starten) dat er een recovery programma actief is. je moet dan op ctrl-r drukken om dit te starten. ik heb zoiets wel eens vaker gezien. dat is volgens mij van de winkel waar ze hem gekocht hebben. nu is mijn vraag -- staat dit proggie soms in de master boot record en als ik het verwijder zou ik dan wel ME in de bootrecord kunnen schrijven?

alvast bedankt --- ik hoop op jullie hulp

heb 2 x opnieuw geinstalleerd en het hielp nix dus ben nu een beetje :'(

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 08:23

scorpie

Supra Addict

overtuig die mensen dat win2k de oplossing is!

de echte oplossing heb ik niet voor je, je kunt proberen met een bootdisk ff
fdisk /mbr
te doen en dan win me er weer op te zetten.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 00:02 schreef the_predator het volgende:
heel verhaal
ga naar DOS (bootflop?). Typ in:

c:\windows\command\fdisk c: /mbr [enter]

reboot.

klaar, je MBR is weer schoon :)

[edit]
is trouwens niet echt OH topic ;)

• HunterPro
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 00:03 schreef Scorperito het volgende:
overtuig die mensen dat win2k de oplossing is!
ja, da's lekker... mensen komen met een kapotte panda bij je winkel aan en jij denkt ze de laatste BMW aan te smeren :?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:38
Virus protectie in BIOS aanstaan ? Die zou er voor kunnen zorgen dat er geen nieuwe MBR geschreven kan worden

Whatever

• Akerboom
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Als windows geboot is moet je in een DOS-Promt 'fdisk /mbr' typen. Dan zal de MBR worden overschreven met die van Windows ME.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 08:23

scorpie

Supra Addict

Op woensdag 08 mei 2002 00:04 schreef TormentoR het volgende:
Als windows geboot is moet je in een DOS-Promt 'fdisk /mbr' typen. Dan zal de MBR worden overschreven met die van Windows ME.
en dit kan terwijl windows geladen is? |:(
gewoon opstarten met bootflop en het daar intikken...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 00:04 schreef TormentoR het volgende:
is dit de oplossing? ik heb wel al fdisk /mbr gedaan na opgestart te hebben van een win98 cd rom. dit gaf geen verschil. ik heb nog niet geprobeerd om fdisk /mbr te draaien in een dos-scherm van ME zelf. maar ik betwijfel of dit wel de oplossing is.. aangezien ik al /mbr gedaan heb.

• HunterPro
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 00:07 schreef Scorperito het volgende:

[..]

en dit kan terwijl windows geladen is? |:(
gewoon opstarten met bootflop en het daar intikken...
volgens mij moet dat ook kunnen hoor, weet het niet zeker... ik kon ook vanuit windows me Ghost image terugzetten, rebooten, en van een verse windows genieten zonder ooit DOS aangeraakt te hoeven hebben 8-)

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het aan dat recovery-proggie ligt. weet iemand hier meer van?

• HunterPro
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 00:08 schreef the_predator het volgende:

[..]

is dit de oplossing? ik heb wel al fdisk /mbr gedaan na opgestart te hebben van een win98 cd rom. dit gaf geen verschil. ik heb nog niet geprobeerd om fdisk /mbr te draaien in een dos-scherm van ME zelf. maar ik betwijfel of dit wel de oplossing is.. aangezien ik al /mbr gedaan heb.
dit is wel de oplossing, maar als je met een 98-cd boot, is het logisch dat ie de 98-mbr er in terugzet. Probeer het eens vanuit ME, en als dat niet 'mag' van ME, probeer het dan met een _ME_ bootdisk.

Verwijderd

Topicstarter
heb het ook met de ME- bootdisk geprobeerd... nog niet vanuit ME zelf

• HunterPro
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 00:08 schreef the_predator het volgende:
ik denk dat het aan dat recovery-proggie ligt. weet iemand hier meer van?
probeer eerst die fdisk /mbr maar, daarna kijken we of het misschien wat anders is (fdisk /mbr kost nog geen seconde).

Verwijderd

Topicstarter
werkt niet.

al doe ik fdisk /mbr dan start hij toch weer dat recovery-proggie op. als je niet op ctr-r drukt gaat hij na 5 seconden gewoon verder.

en geeft daarna --- not a system disk (je weet wel die foutmelding van er is geen besturingssysteem geinstalleerd... dezelfde als je een niet bootdisk in je diskettedrive hebt zitten)

• DigiK-oz
Heb je al naar de virus-protectie van je bios gekeken ?

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
yep... staat goed.. het is geen virus.

dat recovery-programma is dat soms om systeemherstel te doen ofzo? is er iemand die meer weet van zulke recovery-programma's?

• DigiK-oz
Ik bedoel juist dat als die virus-protectie aanstaat, dit ervoor kan zorgen dat je MBR niet kan worden overschreven.....

Vandaar ook dat dit bij FDISK /MBR gelijk weer " recovered"

Oftewel : zet die virusprotectie eens uit ?

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
ok... heb ik gedaan...

heb overigens ook defaults terug gezet van bios... ook geen resultaat...

• DigiK-oz
Oke...Als je met fdisk je partities bekijkt, staat er dan een hele kleine partitie bij, die ook de active partitie is ? Dan staat daar misschien dat recovery-zooi op. In dat geval ff je andere partitie (waarop ME dus staat) als active partitie zetten ?

Irritante recovery-zooi altijd :(

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
thanks... daar heb ik nou wat aan.... it worx!

close dit topic!

Verwijderd

Heb je met fdisk wel aangegeven dat je C:partitie ook de actieve partitie moet zijn, niet alleen de primarie partitie?

/edit

ah, Sjis was me al voor

/edit

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Ging zowiezo dicht, fdiske is te basic (zie fdisk faq in OM)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.