[debian] internet configuratie probleem?

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:45
ik heb de juiste drivers samen met ipv6 geinstalleerd op me debian woody 3,0 en nu wou ik dus keurig het netwerk opstarten met ifup -a maar krijg dan deze error: Device or resource is busy

in mijn log messages staat geen error of wat dan ook wel krijg ik bij het ping command een neighbourhood table overflow
dit zal wel een fout zijn met betreffende de loopback ik weet alleen beide niet op te lossen iemand hier misschien???
op irc.debian.org kwamen ze er ook niet uit..

• GeeMoney
nou niemand dus een geniale oplossing?
het commando ifconfig doet trouwens ook nix ook beetje vaag? en ik krijg bij het commando ping www.tweakers.net
een gigantisch aantal kering neihgbourhood table overflow ?
en ik had ook het bestand /etc/network/interfaces veranderd naar auto eth0 en iface eth0 inet dhcp die lines moest ik toepassen ?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ik vind je verhaal niet erg duidelijk...
Vertel eens wat je precies hebt gedaan en wat je wilt bereiken.
Geef verder eens de exacte foutmelding die je krijgt, en de output van 'ifconfig -a', 'route -n', 'ping -c2 <IP dat je zou moeten kunnen bereiken' en 'ping -c2 localhost'.

• GeeMoney
Op woensdag 08 mei 2002 16:08 schreef deadinspace het volgende:
Ik vind je verhaal niet erg duidelijk...
Vertel eens wat je precies hebt gedaan en wat je wilt bereiken.
Geef verder eens de exacte foutmelding die je krijgt, en de output van 'ifconfig -a', 'route -n', 'ping -c2 <IP dat je zou moeten kunnen bereiken' en 'ping -c2 localhost'.
je raad het nooit, het werkt nu ik heb de config file: config.modules verwijderd omdat hij die gebruikt ipv modutils.conf of iets dergelijks was de fout, daar kwam ik achter na het opnieuw instellen van mijn modconf in de console.. evengoed bedankt voor je reply je bent namelijk de enigste in 2 dagen die replyd op mijn posts..

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 08 mei 2002 16:17 schreef The_Dart het volgende:
je raad het nooit, het werkt nu ik heb de config file: config.modules verwijderd omdat hij die gebruikt ipv modutils.conf of iets dergelijks was de fout, daar kwam ik achter na het opnieuw instellen van mijn modconf in de console..
/etc/modules is voor welke modules geladen moeten worden tijdens het booten, en /etc/modules.conf is voor de instellingen (aliases en parameters enzo) voor de modules.
Maar ik lees dat het al werkt :)

• GeeMoney
Op woensdag 08 mei 2002 17:01 schreef deadinspace het volgende:

[..]

/etc/modules is voor welke modules geladen moeten worden tijdens het booten, en /etc/modules.conf is voor de instellingen (aliases en parameters enzo) voor de modules.
Maar ik lees dat het al werkt :)
ja het werkt eindelijk nu me geluid nog mag ik daar nieuwe topic op openen en dat jij misschien kan helpen?
(als ik nieuwe topic open replyd bijna nooit iemand snap je)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 08 mei 2002 17:02 schreef The_Dart het volgende:
nu me geluid nog mag ik daar nieuwe topic op openen en dat jij misschien kan helpen?
Het netst is eigenlijk om een nieuw topic te openen (is ook makkelijker voor mensen die searchen bijvoorbeeld), maar stel je vraag hier maar even (en vertel welke geluidskaart het is :) ).
(als ik nieuwe topic open replyd bijna nooit iemand snap je)
Tsja, niet iedereen leest alle topics (ik ook niet), en niet iedereen (sterker nog: niemand) weet overal antwoord op.
Zo heb ik echt nog nooit van de foutmelding 'neighbourhood table overflow' gehoord...

Iets anders is de manier waarop je je vraag stelt... Ik vind je verhaal een beetje onsamenhangend.
Meestal is het het duidelijkst als je exacte foutmeldingen geeft en duidelijk aangeeft wat je wil en wat je hebt gedaan.

• GeeMoney
Op woensdag 08 mei 2002 17:16 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Het netst is eigenlijk om een nieuw topic te openen (is ook makkelijker voor mensen die searchen bijvoorbeeld), maar stel je vraag hier maar even (en vertel welke geluidskaart het is :) ).
[..]

Tsja, niet iedereen leest alle topics (ik ook niet), en niet iedereen (sterker nog: niemand) weet overal antwoord op.
Zo heb ik echt nog nooit van de foutmelding 'neighbourhood table overflow' gehoord...

Iets anders is de manier waarop je je vraag stelt... Ik vind je verhaal een beetje onsamenhangend.
Meestal is het het duidelijkst als je exacte foutmeldingen geeft en duidelijk aangeeft wat je wil en wat je hebt gedaan.
ok nou hier komt het:

ik heb de volgende modules voor me Soundblaster Live! geinstalleerd onder Debian Woody 3,0:

ac97_codec
sound
soundcore
emu10k1

echter als ik nu iets probeer af te spelen met xmms krijg ik een output device error dat is alles wat ie zegt.
als ik nu de output device verander van LibOSS.so (standaard) naar een andere dan krijg ik helemaal nix en crashed xmms.
enig idee wat of hoe ik het kan oplossen?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

En nou heb je er alsnog een apart topic voor geopend... Wel weten wat je wilt hè ;)
Pagina: 1