[mysql & php]show status like 'uptime' werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik wil graag de uptime van m'n server op m'n site tonen

ik dacht dat dat kon met het (my)sql statement SHOW STATUS LIKE 'Uptime'

Dit werkt niet, ook alleen SHOW STATUS werkt niet. In mijn string krijg ik de volgende waarde: "Resource id #2"

Ik gebruik mysql 3.22.34

Verwijderd

Je zoekt het commando:
PHP:
1
<?system(`uptime`)?>

of zijn aanverwanten passthru, exec, ...
als je een *nix-like machine hebt uiteraard.

• Noork
  • Niet online
waarom moet ik dat zoeken?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op dinsdag 07 mei 2002 23:46 schreef Noork het volgende:
Dat zei die niet :)

Hij gaf daar het commando al voor
PHP:
1
<?system(`uptime`)?>

Of zie je bovenstaande code nie :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 23:46 schreef Noork het volgende:
Omdat dat de PHP functie is waarmee je system calls kan uitvoeren. Uit MySQL ga je enkel de uptime van je MySQL server te weten komen en niet van je server in het algemeen.

• Noork
  • Niet online
Mmh, misschien vergeten er bij te zeggen dat ik windows 95 gebruik (jaja) en dat de uptime dus echt via mysql moet

Verwijderd

Ja dan moet je maar het programma uptime.exe van microsoft zoeken en dat ergens in het path zetten dan krijg je een vergelijkbare uptime notatie als op *nix systemen. Hoe je de uptime van MySQL te zien krijgt weet ik ff niet, al eens proberen zoeken op mysql.com of google.com ??

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Of gewoon je query result data afdrukken ipv van je resource id van de query.. once again: check de manual..

On track

• Noork
  • Niet online
volgens mij is dit niet beschikbaar onder windows 95, maar ik wil het gewoon via mysql doen, heeft iemand daar een antwoord op

Verwijderd

SHOW STATUS werkt dus wel degelijk hoor maar dan krijg je de hele waslijst aan variabelen... dan is het nog jouw probleem van de uptime rij uit de resultset te halen de bijbehorende uptime seconden waarde ophalen en dit beginne vertalen naar dagen, uren, minuten en seconden...

imho is
PHP:
1
<?system(`uptime`);?>

veel eenvoudiger toe te passen... :7

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Op woensdag 08 mei 2002 00:12 schreef Zagato het volgende:
SHOW STATUS werkt dus wel degelijk hoor maar dan krijg je de hele waslijst aan variabelen... dan is het nog jouw probleem van de uptime rij uit de resultset te halen de bijbehorende uptime seconden waarde ophalen en dit beginne vertalen naar dagen, uren, minuten en seconden...

imho is
[...]
veel eenvoudiger toe te passen... :7
Zoals topicstarter al een paar keer heeft gezegd, draait het systeem op Win95 en wil hij het via MySQL doen.. |:(
En bovendien geeft de query uit zijn eertse post netjes de uptime in seconden terug.. Probleem is dat hij één stap vergeet in zijn php..

En om dat ik toch niks beters te doen heb dan herkansingen leren zal ik meteen maar ff de goede code posten.. :
PHP:
1
<?$uptime = mysql_result(mysql_query("SHOW STATUS LIKE 'Uptime'"), 0);?>

On track

Pagina: 1