'n lastige: Volume toetsen resetten ook de Balance

Pagina: 1
Acties:

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 07:41
Ik weet dat dit een hele lastige vraag is...anders had ik het antwoord wel geweten..lol...j/k.
Weet iemand hoe we dit kunnen fixen?

Op mijn Internet Keyboard Pro van MS zitten 2 volume knoppen, voor 'omhoog en omlaag'. Die doet exact hetzelfde als de Volume regelaar van Windows (98se), in de systray/taskbar. Als ik de 2 knoppen gebruik, zie ik die volume regelaar meebewegen.

Het probleem is, dat de knoppen op het keyboard de Links-rechts balance resetten! Alleen als ik in de surroundmixer van de SB Audigy zelf (en voorheen SB Live met LiveWare
3, want toen had ik dit probleem ook) of met de volumeregelaar in de systray het volume verander, blijft de
balance zoals hij is. Ik word hier helemaal gek van, want ik heb 4.2 (4-point surround met 2 subwoofers ipv 1) en mijn speakers zélf hebben geen LR-balance, en de volumeknoppen blijven steeds de Balance optie in de mixer retessen naar het midden!! Wat moet ik dan als ik middenin UT zit, Alt-Tabben naar de desktop als ik het volume wil veranderen?....

In het registry kon ik niets vinden om die knoppen te wijzigen, omdat die knoppen simpelweg niet geconfigureerd kunnen worden via de software van het keyboard...daarom staan ze ook niet in het registry volgens mij.

Maar als ik er nou voor kan zorgen dat de standaard Balance van windows/mixer op de waarde staat die ik wil hebben in plaats van op 0, dan resetten die knoppen op het keyboard de balance daarnaartoe in plaats van naar 0, en dan heb ik nergens meer last van. Maar ja, hoe fix je zoiets? In het registry is niets te vinden om de default balance te veranderen, behalve dan die van media player, en die moet ik helaas niet hebben....

Hellep!
De techneut die mij kan helpen ben ik eeuwig dankbaar! Ik kom er in ieder geval niet uit!

edit:

OK ik doe dus moeilijk. Ik moet zogezegd een Extigy kopen. Helaas heb ik net (o.a.) een Audigy gekocht.. :? dus dat wordt lastig. Iemand heeft gezegd "koop een ander keyboard"... :+ goed idee, en daarom:

Ik ben benieuwd wie er een keyboard heeft met volumeknop(pen) die NIET de mixer balance resetten. Test dit a.j.b. en LMK! Welke moet ik hebben?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:22

Jaymz

Keep on moving !

SA -> AVH :)

• Roenie1
WinXP heeft het probleem niet...ik heb hem net installed. Het is dus een windows probleem, niet een keyboard probleem.
Wie het weet mag het zeggen. :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:36

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dus als ik het goed begrijp dan blijft de balans wel staan als je met de muis het volume regelt?

Zo ja, dan ligt het aan de software (driver) van je keyboard.
Zo nee, dan is windows ziek.
MS keyboard? kijk op support.microsoft.com en zoeken maar, is net google. :)
Misschien kun je beter meteen een nieuwe driver (of nieuwe software) van je keyboard naar beneden laden (=downloaden), of zoek ff met Google naar FAQ's over je keyboard!

Ik denk niet dat je ergens in de registry een waarde kan veranderen zodat je balance standaard daarop terecht komt. Je kan de tijd dat je daarmee bezig bent beter besteden voor het oplossen van het oorspronkelijke probleem.

Alles kan stuk.

• Roenie1
Dus als ik het goed begrijp dan blijft de balans wel staan als je met de muis het volume regelt?
Yep.
Zo ja, dan ligt het aan de software (driver) van je keyboard.
Ik heb gehoord dat hij in XP de balans met rust laat. In win2k misschien dus ook. OF het nou aan windows ligt of aan de drivers, dat zullen we niet weten, het is hoe dan ook een fout van MS. Ze kunnen hun eigen software al nie eens fatsoenlijk ondersteunen! :)
Zo nee, dan is windows ziek. MS keyboard?
Ja
kijk op support.microsoft.com en zoeken maar
al gedaan, NIETS te vinden... in FAQs noch knowledge base.
is net google. :)
Ook al geprobeerd... |:(
Misschien kun je beter meteen een nieuwe driver (of nieuwe software) van je keyboard naar beneden laden
Ook al gedaan..alle versies hetzelfde resultaat.
Ik denk niet dat je ergens in de registry een waarde kan veranderen zodat je balance standaard daarop terecht komt. Je kan de tijd dat je daarmee bezig bent beter besteden voor het oplossen van het oorspronkelijke probleem.
Met het opnieuw installeren van XP bijvoorbeeld...ben ik nu mee bezig...eerst ff 't een en ander backuppen nog...Thnx