Toon posts:

HP ScanJet 4c probleem.. Experts only!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zou ik even een HP ScanJet 4c op een Athlon 2G installeren... Alles goed en wel maar de bijgeleverde SCSI-kaart was geen PCI uitvoering...

In de winkel ff een PC SCSI-kaart je gekoch en geinstalleerd. Geen probleem en geen conflicten.

Daarna de scanner geinstalleerd, ook hier geen probleem en geen conflicten.

Vervolgens wou ik een tespagina scannen. Als ik op preview druk begint de scanner te ronken, springt de lamp aan en rijdt de lamp vervolgens keurig onder de pagina door...
Echter hij loopt niet meer terug en stopt met een onbekende error...

De HP heldesk kon ook niet helpen.. Dus als er mensen zijn met meer kenissen dan de HP helpdeks zou ik het graag horen!

Alvast bedankt

Verwijderd

Sorry ik ben geen Expert. Kan je (NOG) niet helpen. :r

Welkom op GOT trouwens...... :)

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

scanner mol, vrij simpel...
kheb gewoon een vermoeden dat ie aan het einde van zijn latijn was, of je hebt natuurlijk 220 op de scsi connector gezet :P

/edit
wat ook zou kunnen is dat het loopwerk van de scanner door verplaatsing niet meer goed zit... (vandaar de rook uit vermoedelijk het motortje) ff openschroeven en het loopwerk nakijken

/edit2
damn het is laat en begin roNken voor roken aan te zien solution is the same gewoon open maken en het loopwerk sjecken

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:36 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 08:23

scorpie

Supra Addict

Op dinsdag 07 mei 2002 23:17 schreef TG het volgende:
scanner mol, vrij simpel...
kheb gewoon een vermoeden dat ie aan het einde van zijn latijn was, of je hebt natuurlijk 220 op de scsi connector gezet :P

/edit
wat ook zou kunnen is dat het loopwerk van de scanner door verplaatsing niet meer goed zit... (vandaar de rook uit vermoedelijk het motortje) ff openschroeven en het loopwerk nakijken
vrind, de scanner _ronkt_ en _rookt_ niet.. :)

ontopic: sorry, ik heb geen verstand van scanners.. kun je hem niet terugbrengen? hij was toch pasgekocht?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• TG
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

tuurlijk scorp... u dient ook ff goed te lezen. de scsi kaart is recent gekocht. >:) :P :D :Y)

de 4c is al EXTREEM oud dusseh garantie kan je wel vergeten :P

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen schreeuwt zo makkelijk dat de scanner kapot omdat deze al 4 jaar oud is. Dit lijkt me dus complete boolshit..

Een scanner gaat niet kapot door hem alleen op een ander systeem aan te sluiten. Voor mijn gevoel moet de scanner op de teruggaande beweging de beeldinformatie versturen. Bij de teruggaande bewing crasht hij. Ik zelf vermoed dus dat de scanner misschien niet goed met de nieuwe scsi-kaart om gaat.

Ik vind het dan ook wel heel simpel om te roepen dat dat ding stuk is. Ik dacht dat men hier op tweakers toch meer verstand had ipv van simpele verkopers praat

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 08 mei 2002 00:20 schreef axxezzz het volgende:
Iedereen schreeuwt zo makkelijk dat de scanner kapot omdat deze al 4 jaar oud is. Dit lijkt me dus complete boolshit..
...

Ik vind het dan ook wel heel simpel om te roepen dat dat ding stuk is. Ik dacht dat men hier op tweakers toch meer verstand had ipv van simpele verkopers praat
Zeg, sla even een andere toon aan.

Ten tweede: de scsi-kaart hoeft niet speciaal voor je scanjet te zijn gemaakt; scsi is scsi. Dus lijkt het me nuttiger als je even vertelt welk OS je draait.

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze mijn excuses voor mijn toon.

Persoonlijk vindt ik het roepen dat het apparaat stuk is wel erg simpel. In mijn ogen kun je dit alleen doen als je alles geprobeerd hebt en is zeggen dat hij stuk is echt de laatste optie.

Tevens heeft zo'n messageboard/forum niet zo veel zin meer als je roept "4 jaar oud" dus dan is ie kapot zonder te vragen wat er echt aan de hand is.

Ik hoopte dat iemand (met verstand van hardware) wat tips kon geven. Om het ding in de vuilnis bak te gooien heb geen hulp nodig dat lukt nog wel :)

Kijk mijn punt is dat de mensen die roepen van kapot niet eerst vragen heb je dit gedaan en dat gedaan en daarna pas zeggen dat hij stuk is.

Voor de mensen die wel serieus over het probleem willen nadenken ipv van zomaar wat schreeuwen hier het OS:
win 98SE (kijk dat was een zinvolle vraag)
Nieuwste drivers voor de SCSI-kaart (voor win98)
Nieuwste drivers voor de HP-scanner (voor win 98)
Scanner heeft hoogste SCSI prio onder de SCSI-kaart zelf.
Geen hardware conflicten
Scanner heeft in de vorige computer altijd goed gewerkt (tot gisteren)maar doet het in de nieuwe computer niet

PS: Deze kritiek geldt natuurlijk niet voor alle bovenstaande mensen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 13:19
Zit er wel een terminator op de SCSI chain?

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij moet zo'n hp scanner op het bijgeleverde scsi kaartje anders niet werken.
die scsi kaart is een beetje apart en heeft drivers voor 98 en nt4 daarna geen ondersteuning meer.
www.hp.com

Tweak!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

axxezzz: begrijp heel goed dat je zo reageert...nix mis mee zou ik zeggen.

wat voor scsi kaart je hebt gekocht heb je niet vermeld. ook niet op welke snelheid hij werkt en/of je parity gebruikt.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
De orginele SCSI-kaart paste niet in een PCI-slot vandaar de nieuwe SCSI-kaart. Ik heb het boekje v/d SCSI kaart uitvoerig bestudeerd maar een terminator was niet nodig.
(kaart kon dit zelf bepalen).
Tevens is er met de oude SCSI-kaart en de scanner ook nooit een terminator gebruikt (ik weet dat zegt niks).

Wat ik mij afvraag:
Als ik een scanner wel kan aansturen wat hier het geval is.
(ik geef de opdracht scan -> de lamp flitst aan, de lamp scant onder de pagina door tot het uitende van de bak)
dan zou je toch zeggen dat de communicatie tussen PC en scanner goed verloopt??? (ander kwam mijn opdracht tot scannen ook niet aan)...

Of wordt er bij het ophalen van beeld informatie (op de teruggaande beweging v/d lamp) extremer gebruik gemaakt v/d communictie over de SCSI-poort?

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De vorige post was niet echt zinvol maar goed bedoeld.
Heb je op die nw scsi kaart van het zelfde merk chip gekocht. ehh er zit een volgens mij een advansys chip op die oude isa kaart
Misschien moet je een scsi kaart kopen met een nieuwe"re" advansys chip , en geen adaptek ofzo

Tweak!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

dat hij wel begint met scannen wil niets zeggen over het feit of je wel of geen goede verbinding hebt. ik denk zelf aan een soort van parity probleem.

ik zou overigens eens een ander scsi apparaat (backup unit) aan de scsi kaart hangen.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• 845
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 13:53

845

Hier heb ik precies hetzelfde probleem, maar dan met een scanjet IIcx (ook uit de oertijd). Hij hang aan een Adaptec 29160 en doet de heengaande beweging goed, bij de teruggaande beweging maakt hij wat rare geluiden en stop ie.
Wanneer ik de scanner dan uitzet (power down) en weer aan zet, dan het programma beeindig met ctrl+alt+del (win98se) en weer opnieuw opstart doen hij het op den duur weer. Ik moet het bovenstaande soms wel 4 keer herhalen.
Mijn scsi chain is GOED geterminate, en alle andere devices werken uitstekend (brander, cdrom, 3 hd's en een zip drive). Het enige opvallende is dat 2 van mijn hd's van 160 MB/sec naar 40 MB/sec zakken zogauw ik mijn scanner opneem in de chain.

Het is niet echt een nuttig antwoord, maar misschien kan je ook een proberen de scanner aan en uit te zetten. Dat zou iets met het Disconnecten (heet dat zo, weet het namelijk niet pcies meer) te maken kunnen hebben.

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

devies: kijk je BIOS instellingen na op de scsi kaart

Verwijderd

Zelf heb ik een 5P die ik op een 2940U2W wilde aansluiten. Dat gaf ook problemen maar ik had een ISA slot dus ik heb verder niet moeilijk gedaan.

Maar nu is de 5P over ;) Wat bied je ? :)
utr07@hotmail

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 08:10 schreef kevertje7 het volgende:
Zelf heb ik een 5P die ik op een 2940U2W wilde aansluiten. Dat gaf ook problemen maar ik had een ISA slot dus ik heb verder niet moeilijk gedaan.

Maar nu is de 5P over ;) Wat bied je ? :)
utr07@hotmail
5P heb ik ook hier thuis, gewoon een pci kaartje gehaald en hij werkt gewoon in windows xp.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• superduper
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hola, ik heb onder mijn bureau ook zoeentje staan. Een 4c met org scsi kaartje, kan maar 1 pagina scannen. Daarna moet je hem uitzetten, modderen totdat de lamp weer boven staat en hoppa je kan weer. Enfin, staat dus stof te vangen (naast een Umax scsi scanner trouwens...).

Reparatie bij HP (vaste prijzen) kost net zo veel als een redelijke nieuwe scanner. |:(

Verwijderd

Heb je eventueel nog oudere drivers van je scanner? Misschien ff de moeite waard om te proberen f ie het daarmee wel goed doet?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Ik heb de Scanjet 4P, ongeveer hetzelfde dus. Ik had ook een probleem met mn SCSI kaart, een Symbios Logic 860. Bleek dat mn SCSI kaart dat ding dus rustig in sync mode probeerde te zetten, wat een SCSI-1 device niet echt snapt. Heb ff een configtooltje van mn SCSI kaart gedownload en Sync transfer voor dat SCSI ID uitgezet. Nu scant ie als een tierelier.

BTW: Welke kaart heb je gekocht? NCR 810 of Adaptec 2904?
Pagina: 1