Hercules Game Theater XP geeft BSOD

Pagina: 1
Acties:

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40
Ik starte WCPUID op en in een keer kreeg ik een BSOD (blauw scherm) vond ik niet zo fijn, maar ik dacht kan gebeuren. Ik start de computer opnieuw op en toen ik windows in kwam er een hele rare pieptoon uit de boxjes, ik gelijk weer restarten en net als die windows in wil gaan geeft die weer een BSOD. Na 3x proberen kwam ik windows niet in. Ik dacht dat word windows opnieuw installeren. Ik probeer eerst via F8 de instelling recente instellingen laden toen de computer nog werkte. Geen resultaat. Dus ik probeer veilige modus en daar kwam gelukkig wel in. Systeemherstel geprobeerd, werkte niet. Omdat er zo'n raar geluid van de geluidskaart kwam heb ik die maar uitgeschakeld. Ik start de computer opnieuw op in gewone modus en ik kom er gewoon in. Ik probeer toch maar even weer mijn geluidskaart inteschakelen en ja hoor weer een BSOD. :'( (moest ik weer via veilige modus de kaart uitschakelen)
Is de kaart/rack nu defect?

Ik was zo tevreden met mijn Game Theater XP :'(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor melding stond er op die BSOD?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Xof
De gewone melding.
Systeem is stopgezet omdat er een ernstige fout is oid.
En dan de standaard verhaal.... als dit de eerste keer is reboot dan uw computer etc.
Uit die foutcode onderaan word toch niemand wijs uit.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je al een nieuwe driver geprobeerd? Misschien dat er op die BSOD iets stond wat betrekking had met waarom die BSOD optradt?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Uit de foutcodes kan je juist heel veel halen. Of het een bepaalde file corruptie is, of een service, een driver die niet wil laden. Zelfs dingen als de adressen helpen zeer veel. Google's newsgroups kunnen hulp bieden met adressen etc.

En mbt tot je kaart, zou ik kijken of er een diagnostics voor je kaart is, het liefst in dos. Het is een high-end kaart, dus misschien kan je je kaart resetten op de ene of andere manier (als ie een vorm van een firmware heeft of zo).

• Xof
Ik ben net linux in geweest en mijn geluidskaart deed het daar gewoon :)
Dus het is een windows fout :)
Ik ga even kijken of er nieuwe drivers zijn en anders als die er niet zijn herinstalleer ik de drivers die ik nu gebruik.

• Xof
Drivers opnieuw geinstalleerd en nu doet die het.....
Gelukkig maar :)
* Xof is opgelucht
Als ik een hoge pieptoon hoor en daarna een BSOD dan denk ik wel ergens anders aan dan een verneukte driver.
Pagina: 1