Toon posts:

kde3 start probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist KDE3 geinstalleerd op mijn slack8 bak. Dit heb ik gedaan met pkgtool, aangezien ik er niet echt uitkwam hoe ik handmatig moest compilen (dat doinst.sh ofzow?), maar wanneer ik nu mijn x server start krijg ik achtereenvolgens de volgende foutmeldingen:

- Could not read network connection list. /root/.DCOPserver_pom__0
- could not start kdeinit. Check your installation
- couldn;t start ksmserver. check your installation

waarna x afsluit.
is mijn installatie echt rot of is er wat anders fout (met die DCOPserver?) Ik heb de dingen die de search mij opleverden (kdedir/lib in $PATH, .DCOPserver files verwijderen, en de tmp files verwijderen) al geprobeerd..maar die losten niets op. Wat kan ik nog
meer doen?

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoe start je X op? Als root met kdm? of als gewone gebruiker met startx?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 00:05
Moet je even fam installeren/

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 23:07 schreef Solarsparc het volgende:
Moet je even fam installeren/
Is dat omdat de slackware packages daartegen zijn gecompileerd? Want ik heb helemaal geen fam op mijn systeem (LFS), en KDE 3 draait prima.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 00:05
Dat is heel goed mogelijk, of misschien wordt er een alternatief meegecompileerd met de source... het stond iig in de readme op kde.org en bij mij was het inderdaad de oplossing.

ftp://ftp.kde.org/pub/kde/stable/3.0/Slackware/i386/8.0/README

Verwijderd

Ik had net hetzelfde probleem! Maar snel opgelost (eerst op GoT gekeken, daar kreeg ik geen oplossingen). Ik draai Debian 3.0 (woody), en ik heb op packages.debian.org gezocht op packages die dcopserver bevatten. Wat bleek? Er waren oude kde 2.2.2 packages geinstalleerd op m'n systeem! Die hebben trouwens een hele misleidende naam:
kdelibs3-bin

en nog een paar van die soort

Gewoon removen, als je debian hebt dan tenminste. Anders kijken hoe je die packages weg kunt krijgen, want daar zat bij mij het probleem in!

Suc6!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik had dat probleem ook na een upgrade naar kde3, probeer eens gewoon /tmp leeg te maken, .DCOP_server* deleten en dan als user startkde of startx te draaien.

Als dat niet lukt wil ik het ook nog wel opzoeken, maar volgens mij was het dat wel. Geen nieuwe packages in elk geval.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1