Toon posts:

Asus Geforce 4 ti4600 geeft klote 2D beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die interesse heeft in deze asus Geforce kaart. Ik heb bij Mycom even zitten testen op 2 iiyama beeldschermen (17" en 19" beeldschermen). Ik vond de 2d kwaliteit op deze nieuwe monitoren ontluisterend. Echt heel matig. Ik vind het lullig voor de mensen die deze kaart hebben, maar ik vond de 2d kwaliteit in 1280x1024 en hoger echt heel slecht. De letters onder de iconen onder windows XP waren heel wazig (onscherp.
Ik baal er wel van omdat ik zelf van plan was om een geforce ti4600 te kopen, maar nu twijfel ik weer ;-(
Ik wacht op de matrox G..... of ik koop een Radeon 8500 retail. Is er dan echt geen geforce 4 te krijgen met goede 2D?

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Kan dat niet gewoon aan slechte drivers liggen ??

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

misschien nuttig als je zegt op welke refresh de iiyama's stonden, welk soort ze ware (serienummer).

Nog iets, was het een showmodel? Want dan zegt het al genoeg, die staan non-stop aan en zijn door en door versleten...

Geen objectief oordeel is

nofi

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Om maar niet te spreken over de (verleng) kabels en splitboxen die vaak in computerwinkels worden gebruikt. Deze hebben vaak een uiterst negatieve invloed op de kwaliteit van het beeld.

Verwijderd

Topicstarter
De iiyama's draaiden beide op 85 hz. Ik weet het zeker omdat ik er nog heel expliciet naar gekeken heb. Ik weet niet welke driver het was, maar drivers zeggen toch meestal iets over de snelheid? Er waren in iedergeval de standaard Asus drivers geinstalleerd.

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Oh en nog iets, bij een vriend van me net een nieuwe pc gebouwd en die heeft er een Asus Geforce 4 ti4400 en had een perfect 2d en 3d beeld.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 22:47 schreef Coppertop het volgende:
Om maar niet te spreken over de (verleng) kabels en splitboxen die vaak in computerwinkels worden gebruikt. Deze hebben vaak een uiterst negatieve invloed op de kwaliteit van het beeld.
Tis toch wel erg he? Die was ik ff vergeten, de geforce 4 heeft imho een goede ramdac, een bij DVI is de beeldkwaliteit ongekend mooi...

Verwijderd

Topicstarter
Wat vind jij een perfect 2d en 3d beeld? Waren onder windows de letters echt scherp, en stond het beeld strak? dus geen licht trillende tekst onder de iconen?

Verwijderd

Dat ligt zo te horen niet aan de 2d beeldkwaliteit, je had eigenlijk ook ff moeten vragen of je de r8500 en een g500 mocht zien...

• Neophyte

Neophyte

it's back....

Op dinsdag 07 mei 2002 22:52 schreef Fugazi het volgende:
Wat vind jij een perfect 2d en 3d beeld? Waren onder windows de letters echt scherp, en stond het beeld strak? dus geen licht trillende tekst onder de iconen?
Ja ik zit er nu niet achter, maar ik herinner me een scherp en glashelder beeld.
En ik ben iemand die zich snel ergert als het beeld niet mooi strak is.

Verwijderd

Weet je wat eng is -> 1024 TFT op 800x600 draaien, dat is echt hilarisch.

Verwijderd

VisionTek (oftewel dell)
g-force 4 ti 4600.
vergeleken met de radeon en radeon is wel beter maar scheelde niet zo tering veel.

:D

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Gewoon lekker een Leadtek. Perfecte filters, zelfs op 1600x1200!

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1