[WC] Kachelradiateur of "grote" radiateur??

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 12:57

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik ben ook es met WC'en begonnen en heb nog een radiator/radiateur nodig. Senfu cq Black Ice is me iets te prijzig en dan kom je toch op sloop uit. Ik ben vandaag naar de sloop geweest en daar hadden ze kachelradiateurs liggen maar die vielen wat klein uit. De echte koelradiateurs die ze hadden liggen (van die beesten van 80 bij 50) zagen er vet uit maar hebben wat grote slangingangen. Ff de voor- en nadelen op een rijtje:

Kachelradiateur:
* Klein en compact
* Redelijk kleine slangingangen (reken op 12-15mm)
* Kleiner koelend oppervlak

Grote radiateur:
* Valt erg groot uit in miditower
* Slangaansluitingen zijn erg groot (4 cm en meer)
* Oppervlak is groot (koelt ongeveer tot je het ijs tot in de cpu is doorgedrongen :-) )
* Zit een supervette fan op (plm. 40 cm...)

Nou wil ik weten: wat vinden jullie?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

aansluitingen op koelblokken zijn toch meestal 3/8" of 1/2" dat is kleiner dan de aansluitingen op die kachelradiatoren. De diameter van de slangen wordt dan beperkt door de aansluitingen van het koelblok. Dan zijn grotere aansluitingen op de radiator nutteloos.

En zo'n grote fan...
Die maakt waarschijnlijk een pokkeherrie!!

En wat het oppervlak betreft...
Hoeveel oppervlak denk je nodig te hebben.
Heb er zelf geen ervaring mee maar als ik de topics een beetje bekijk hebben de meeste mensen genoeg aan een kachelradiator.

Zo'n hele grote staat natuurlijk wel heel cool 8-)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:45

Epsilon

Op dinsdag 07 mei 2002 22:37 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ben ook es met WC'en begonnen en heb nog een radiator/radiateur nodig. Senfu cq Black Ice is me iets te prijzig en dan kom je toch op sloop uit. Ik ben vandaag naar de sloop geweest en daar hadden ze kachelradiateurs liggen maar die vielen wat klein uit. De echte koelradiateurs die ze hadden liggen (van die beesten van 80 bij 50) zagen er vet uit maar hebben wat grote slangingangen. Ff de voor- en nadelen op een rijtje:

Kachelradiateur:
* Klein en compact
* Redelijk kleine slangingangen (reken op 12-15mm)
* Kleiner koelend oppervlak

Grote radiateur:
* Valt erg groot uit in miditower
* Slangaansluitingen zijn erg groot (4 cm en meer)
* Oppervlak is groot (koelt ongeveer tot je het ijs tot in de cpu is doorgedrongen :-) )
* Zit een supervette fan op (plm. 40 cm...)

Nou wil ik weten: wat vinden jullie?
wat ik vind: dat je wat misinformeerd bent

ten eerste: een verwarmings radiator is meestal al groter dan een blackice. Die radiators zijn meer dan groot zat

te tweede: je kan met een radiator het water toch niet kouder koelen dan de buitenlucht, dus dat zal nooit ijs worden, tenzij het buiten -20 is.

ten derde: uhm, een kachelradiator is meer dan goed genoeg

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 12:57

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik bedoel dan ook een autoradiateur! Enne... niet alleen CPU koelen, ook het bier :-)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Vergis je niet in de koelcapaciteit van een kachelradiator.
Zeker als je er een goeie (stille) fan op zet heeft zo'n ding meer dan genoeg capaciteit.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 22:53 schreef Devil het volgende:
Vergis je niet in de koelcapaciteit van een kachelradiator.
Zeker als je er een goeie (stille) fan op zet heeft zo'n ding meer dan genoeg capaciteit.
Inderdaad, zo'n kachelradiator's oppervlakte is vele malen groter dan wat je waterblok heeft, om af te geven zeg maar.

Een gewone autoradiator is echt way 2 big ;)

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 23:03 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Een gewone autoradiator is echt way 2 big ;)
Sinds wanneer is er iets way 2 big voor een tweaker >:)

Enne, heeft iemand dit ooit uitgeprobeerd ? Want ik ben best geïnteresseerd in de resultaten

Me, myself & I

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 23:52 schreef Bestiole het volgende:

[..]

Sinds wanneer is er iets way 2 big voor een tweaker >:)
Naja, ok, you win :D

Verwijderd

als de autoradiator te groot is kan je ook een radiator van een motor(fiets)pakken die zijn (meestal)wat kleiner

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 01:58 schreef MetalMaupio het volgende:
als de autoradiator te groot is kan je ook een radiator van een motor(fiets)pakken die zijn (meestal)wat kleiner
helelaas haast altijd van aluminium :x

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 08:46 schreef SiQDiZ het volgende:

helelaas haast altijd van aluminium :x
Hmmm.... Ik ben bezig een alu blokje te laten maken (ja mijn keuze... en ik weet dat koper beter is enz. enz. maar toch) Heeft iemand nog een tip voor een radiator die een beetje fatsoenlijk in m'n HQ45 past?? Het word al zo krap daar binnen, maar ik vind het wel een leuk proppie worden..... (hoewel het de temps weer niet ten goede komt.... :( )

Verwijderd

er is een bepaald model opel kadett die een aluminium kachelradiator heeft... volgens mij idem ditto bij een fiat panda

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44
Op dinsdag 07 mei 2002 23:52 schreef Bestiole het volgende:
Enne, heeft iemand dit ooit uitgeprobeerd ? Want ik ben best geïnteresseerd in de resultaten
Ik ben mijn foto's kwijt, maar ja dat is eerder geprobeerd.
Mijn duron 600 @ 900 blijft zo'n 10 graden boven omgevingstemperatuur zonder dat er een fan op de radiator staat (het idee van de kast was dat het geheel stil bleef).
Als ik tijd heb dan wil ik mijn voeding ook gaan waterkoelen, en als ik daarmee klaar ben post ik wel weer foto's.

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 10:41 schreef Prince_of_Darkness het volgende:

[..]

Ik ben mijn foto's kwijt, maar ja dat is eerder geprobeerd.
Mijn duron 600 @ 900 blijft zo'n 10 graden boven omgevingstemperatuur zonder dat er een fan op de radiator staat (het idee van de kast was dat het geheel stil bleef).
Als ik tijd heb dan wil ik mijn voeding ook gaan waterkoelen, en als ik daarmee klaar ben post ik wel weer foto's.
hmmm :9 Hoop dat je de pics snel post...

Dus op een Duron ging het zonder fan... dat is ook de reden waarom ik in die grote radiators geïnteresseerd ben...

Leuk om eindelijk een voorbeeld te hebben :)

Me, myself & I

Pagina: 1