'Echte' ATI Radeon VE 64mb TVout bij Powerline

Pagina: 1
Acties:

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is bedoeld voor mensen die op 27 april jl. bij de PCDumpdag RAI te Amsterdam, die bovengenoemde videokaart bij de stand van Powerline hebben gekocht.

Zijn er mensen die problemen hebben met hun kaart? In mijn geval is die kaart na 2 dagen constant aan draaien (mpeg4 encoderen) doorgebrand.

Nadat die kaart doorgebrand is, heb ik toen goed naar de kaart gekeken. Bij verschillende sites zitten lezen en kwam tot de ontdekking dat de kaart die ik heb gekocht niet een echte ATI is. Het merk is 'Xpert Vision'. Ik vond 't al vreemd dat de laatste driver die ik van ATI website heb gedownload, niet voor die kaart te gebruiken is. Toen las ik op die site dat je 't verschil tussen de echte en de OEM kan zien door de stempel 'Build (of made) by ATI' en 'Powered by ATI'. Een echte heeft dus de eerste stempel.

Ik heb die kaart gekocht, uitgaand van hun prijzenlijst. Daar staat:

Videokaarten:
=============
Cardexpert Geforce2 MX200 32mb PCIE 89
ATI Radeon VE 64mb TVoutE 75
ATI Radeon 8500 LE 64mb DDR TVoutE 225
Prolink Geforce3 Ti200 64mb TVoutE 195
MSI Geforce4 MX400...
Asus V8170 Geforce...
Asus V8440 Geforce4...
Miro PCTV Rave TV-kaart PCI
Miro Video Studio Deluxe...

Zoals 't op de prijzenlijst staat, mag ik wel aannemen dat 't een echte ATI is. Want al die andere videokaarten hebben ook allemaal merken van de fabrikanten d'rvoor.

Bij 't terugbrengen van die kaart, deden ze moeilijk over de doorgebrande kaart. Expliciet hebben ze 't niet gezegd, maar elke keer wordt de nadruk gelegd op 'User abuse' en dus de kaart moet onderzocht worden door hun RMA afdeling. Ik vroeg nog expliciet welke RMA afdeling ze bedoelen, hun eigen of die van de fabrikant? Hun eigen was 't antwoord. Goed, daar stemde ik dan mee akkoord.

Op mijn gedeelte van 't verhaal dat ik niet 't produkt heb gekregen waarvoor ik heb betaald, dus een andere merk dan ATI, wordt terzijdelings als een opmerking genoteerd en dat was dat!
Toen was ik ontploft! Pissig is een beter woord! Voor zulke dingen moet ik maar mijn weg zien te vinden om me gelijk te halen. De manager halen was er niet bij, hoewel ik daar om heb gevraagd. Na veel moeite en herhaaldelijk om de naam van de manager te hebben gevraagd, heeft de jongen die me te woord heeft gestaan uiteindelijk gegeven. Maar hij is niet aanwezig! Ik moet maar daarvoor terugkomen door de weeks.

Voordat ik de manager bel, wacht ik eerst af op hun onderzoek. Vandaag hebben ze me dus gebeld, om te vertellen dat de kaart doorgestuurd wordt naar de RMA afdeling van de fabrikant zelf. Het komt er dus op neer dat ze niets hebben gevonden en dus maar doorstuurt naar de RMA afdeling van de fabrikant. Mocht de fabrikant 't repareren en terugsturen, dan krijg ik niet 't volle bedrag terug, maar een gedeelte d'rvan.

Ik heb toen maar 't geprek met die man afgekaapt, want als ik nog langer met hem ga praten dan word ik helemaal pissig! Ik zei je stuurt maar door naar de fabrikant, maar ik ga hier werk van maken.

Dus 't volgende stap is misschien wellicht de consumentenbond een belletje te geven, of één of andere geschillencommissie.

Dus om terug te komen op de vraag aan 't begin van dit schaamteloze vertoning van Powerline: heeft iemand anders ook die kaart gekocht bij de Powerline stand op die beurs van 27 april jl.? Als die persoon ook problemen met die kaart heeft, dan wil ik 't graag weten. Voor mij staat 't vast dat die kaart van een inferieure kwaliteit is en dat hele verhaal over 'user abuse' is maar bullshit om onderuit te komen.

specs

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Ik geef je groot gelijk. Zo'n kaart moet dat zeker aankunnen als je er niks geks mee hebt gedaan.

De puterzaak zal zo geen goede naam maken. Succes met het verdere verloop hiervan.

• Comet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:27
Raar verhaal,

Ik heb louter goede ervaringen met Powerline (die in Zoetermeer). Ik snap dan ook niet dat ze zich zo gedragen tegen je.

In ieder geval veel succes met het proberen op te lossen van het probleem.

• bonceng
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 22:44 schreef Comet het volgende:
Raar verhaal,

Ik heb louter goede ervaringen met Powerline (die in Zoetermeer). Ik snap dan ook niet dat ze zich zo gedragen tegen je.

In ieder geval veel succes met het proberen op te lossen van het probleem.
Over die zaak heb ik 't ook over. Over service gesproken, voor mij was er een paar die een week geleden een complete systeem heeft gekocht. Ik weet niet precies wat 't probleem is, maar het heeft te maken met zwart scherm of een vastloper oid wat regelmatig voorkomt.
Van de persoon die daar werkt, moeten ze maar de pc langs komen brengen en dan gaan ze wel naar kijken. Mocht 't zo zijn dat 't 'user abuse' is, dan wordt er rekening gebracht voor de gemaakte kosten.
Toen de vrouw dat hoorde was ze onploft. Ze zei hoe kan ik iets kapot maken als ik nog geen eens kan werken daarop! Maar goed, om lang verhaal kort te maken, aan 't eind vroeg die vrouw of ze als ze klaar zijn met hun pc om ook ff office pakket d'rop te zetten.
En hier sta ik verbaasd van te kijken....de man antwoordde met 'ja hoor, dat kunnen we doen maar daar is kosten aan verbonden want er moet een personeel daarvoor ingezet worden'.

Later vroeg ik aan die vrouw of er office cd ook bij 't systeem meegeleverd is, ze zei 'nee, dat heb ik er bij gekocht'.

Dus een compleet systeem gekocht, en die office cd er bij los gekocht voor in totaal ik weet niet hoeveel en daar kan geen office pakket d'rop te zetten als service af??? Dat kost hooguit 15 minuutjes werk!

Toen wist ik gelijk wat voor zaak die Powerline is. Als dit alles afgehandeld is dan kom ik daar nooit meer terug.

specs

Verwijderd

Op de vorige beurs waar ik was, waren veel Radeons te koop, en je mag raden waar het prijsje zat. Juist, over het merk van de kaart, zodat je alleen het ATI-logo zag. Dit soort misleidingen zie je op bijna elke beurs.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Daarom is het belanrijk om die kaart zelf te checken voordat je het koopt. Dus een voor-onderzoek doen voordat je naar zo'n beurs of winkel gaat is niet een overdreven zaak.

dikzak

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
Ik woon zelf in Zoetermeer en heb mn systeem ook bij powerline gekocht. Je moet daar inderdaad goed opletten want er lopen een stel kneuzen rond daarzo. Ze hadden me eerst een P4 aangesmeerd omdat athlons zo heet werden enzo, maar ze gaven me een moederbord mee waar dat geheugen niet op kon (duurder geheugen natuurlijk...) Dus ik terug: "Oh hey dit moederbord heb ik nog nooit gezien" kortom, je moet daar alleen wat kopen als je precies weet wat je nodig hebt, en als het niet werkt: succes want de service is bagger :r

• bonceng
  • Niet online
Op zich is 't wel goed om over een produkt te verdiepen voordat je 't gaat kopen.

In mijn geval gaat 't om een budget kaart, wat louter dient als een divx afspeelmachine voor op de tv.
Mocht 't zo zijn dat 't kaartje niet zomaar affikt en netjes blijf functioneren, dan had ik 't waarschijnlijk zo gelaten ook al zou ik achterkomen dat 't geen echte ATI is.

Maar zoals hoe de zaken gelopen zijn, en voornamelijk over hun service cq houding tov de klanten, daar ben ik heel erg verbolgen over. Dit gaat niet meer om 't geld of het produkt, maar om 't principe.

Vandaag heb ik een e-mail teruggehad, met hun uitleg over de zogenaamde 'misleiding'. Ik ben netjes gebleven en ik vertelde hem mocht ie mij nog een keer zo'n reply durven te geven dan beschouw ik dat als een 2e misleiding met alle consenquenties van dien.

Ik zal voor de geintersseerden het verloop hiervan op de hoogte houden.

edit:
Ik weet dat er een paar werknemers van Powerline hier ook rondlopen en ik weet zeker dat ze hiervan op de hoogte zijn. Ik ben wel benieuwd naar hoe jullie over dit alles denken. Mochten jullie 't niet met mij mee eens zijn, feel free to join en zeg wat je d'r van denkt. Dit forum is een geschikte media om daarover te discussieren

specs

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
tsja je staat volledig in je recht om de volledige garantie te claimen. Computer onderdelen zijn er immers voor gebouwd om 24/7 full stress te draaien. Je hebt niet overclocked of verandert aan de hardware.
Dus wat zeiken ze dan, als je pc kapot gaat na 2 dagen rc5 te hebben gedraait en je gaat terug naar de winkel en die melden je dat dat user abuse is want je mag je pc maar een aantal uren per dag gebruiken |:(

je niet met een kluitje het roet in laten sturen !!

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• bonceng
  • Niet online
Nee laat ik zeker niet doen.

Op dit moment zit er ATI Radeon 7500 BBA in. 8 dagen staat die pc al aan, nooit uitgeweest en geen problemen or so what ever.

Ik weet 't niet zeker, maar volgens mij is XpertVision geen qualified OEM Partner van ATI. Die fabrikant staat niet op hun lijst van OEM Partner list.

Als je naar hun site gaat www.xpertvision.com vind je alleen nVidia produkten in hun assortiment. Het vage van dit allemaal is als je op de 'faq' klikt dan wordt je geleid naar de 'faq' gedeelte van ATI zelf http://www.ati.com/support/partner/faq.html. Het is een exacte kopie van ATI.
Voor mijn gevoel riekt dit ook naar bedrog van de fabrikant zelf.

specs

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:27
Ik ben het er mee eens dat ze je over het merk verkeerd hebben ingelicht, er had gewoon Xpert Vision bij moeten staan. Of er sprake is van kwaliteitsverschil weet ik niet maar de opmerking:
Computer onderdelen zijn er immers voor gebouwd om 24/7 full stress te draaien.
klopt volgens mij niet. Deze onderdelen zijn gebouwd voor de consumentenmarkt en dat wordt volgens mij gedefinieerd als 7 of 8 uur per dag (bv harddisks).
Maar goed, wat het merk betreft moet je je afvragen wat je wilt. Wil je voor dat geld een Xpert Vision of niet? Als je het niet wilt kan je denk ik de koop ontbinden en je geld terug krijgen, maar denk er wel bij dat je voor datzelfde geld geen echte ATI kan kopen...

Verder zie ik niet wat 't probleem is van hun klachten afhandeling. Ze nemen het kapotte onderdeel terug en repareren het. Natuurlijk was het beter geweest als ze 't gelijk omgeruild hadden, maar ik geloof best dat veel mensen misbruikte onderdelen proberen om te ruilen, waardoor ze genoodzaakt zijn om eerst te onderzoeken of dat het geval is geweest. Of dat bij jou het geval is geweest weet ik niet maar 48 uur stressen was misschien te veel van het goede (ongeacht of dat bij een andere kaart wel goed gaat). Maar nogmaals, als de kaart gewoon gerepareerd wordt is er toch niets aan de hand???

't Zelfde geld voor die mevrouw, waarom wacht ze niet even het onderzoek af voordat ze boos wordt, ze kan toch best begrijpen dat je niet elke klant zomaar kan geloven? Er wordt zoveel afgekloot met software en hardware dat je als computer leverancier wel aan het repareren kan blijven. Nou weet ik niet hoe duur die zaak is, maar als ze een beetje concurerende prijzen rekenen kan je toch wel begrijpen dat de marges te klein zijn om maar elk probleem dat door een klant veroorzaakt wordt op te lossen. Maar nogmaals, wacht eerst hun oordeel af voordat je boos wordt!!

Van die office cd begrijp ik dat die niet gelijk met de computer gekocht is. Als dat het geval is dan heeft ze nergens recht op en moet ze niet zeuren. Software installeren hoort nou niet bij de service. Daar komt nog bij dat als ze zelf al geen office pakket kan installeren ze nooit een computer had moeten kopen...

• bonceng
  • Niet online
klopt volgens mij niet. Deze onderdelen zijn gebouwd voor de consumentenmarkt en dat wordt volgens mij gedefinieerd als 7 of 8 uur per dag (bv harddisks).
Voor 't voobeeld wat je net noemt, het maakt niet uit hoeveel uur per dag je gemiddeld je harddisk gebruikt. Bij de specificatie van de desbtreffende produkt kan je zien hoeveel uren in totaal deze mee kan. Stel dat de fabrieksopgave 26000 uren is, dan maakt 't niets uit of je 24 uur/dag dat ding gebruikt of 7 uur/dag. Het totale aantal uren blijft hetzelfde.

Een videokaart is een ander verhaal. Ik heb nooit gezien dat er een fabrieksopgave bij staat hoeveel uren deze mee kan. Daar moet je dan vanuit gaan bij normaal gebruik gaat die kaart langer mee dan intensief gebruik.
Wat is intensief gebruik en wat niet vraag je je dan af. Hoe ik 't zie is intensief gebruik bijv. 3D renderingen doen. Om een ingewikkelde 3D model te renderen kan je soms wel paar dagen 24/dag bezig zijn.
DivX encoderen oftewel mpeg4, dat is voor 90% CPU intensief en voor de rest je geheugen. Videokaart speelt hierin geen rol. En als je 's nachts slaapt, dan springt je monitor in suspend mode en je videokaart heeft dan helemaal niets meer te doen. Dus daar bovenop dat deze kaart pas 2 dagen oud is, zie ik niet in hoe je zo'n videokaart kan belasten.
Maar goed, wat het merk betreft moet je je afvragen wat je wilt. Wil je voor dat geld een Xpert Vision of niet? Als je het niet wilt kan je denk ik de koop ontbinden en je geld terug krijgen, maar denk er wel bij dat je voor datzelfde geld geen echte ATI kan kopen...
Het maakt mij niets uit hoeveel een merkprodukt kost. Zoals op de prijzenlijst aangegeven wordt, Powerline biedt een ATI produkt aan. En dat heb ik gekocht.
Als er duidelijk staat dat 't een XpertVision is, dan had ik hem zeker niet gekocht. Zoals je bij mijn sig heb kunnen lezen, ik heb nu een ATI Radeon 7500 BBA gekocht, voor meer dan de helft van die XpertVision. Dit is trouwens mijn 3e systeem. Mijn eerste systeem daar zit een Asus V7700 deLuxe is, gekocht voor FL 750 zo'n anderhalf jaar geleden geloof ik.
Nogmaals, geld speelt geen rol voor mij.
Of dat bij jou het geval is geweest weet ik niet maar 48 uur stressen was misschien te veel van het goede (ongeacht of dat bij een andere kaart wel goed gaat). Maar nogmaals, als de kaart gewoon gerepareerd wordt is er toch niets aan de hand???
Voor dat stressen gebeuren, zie boven voor 't uitleg.

Wat betreft reparatie, stel dat ik die kaart wil behouden ipv wegens misleiding mijn geld terug te vragen.
Stel dat ik 'm wil, dan nog wil ik geen gerepareerde cq een vervangende exemplaar die gerepareerd is geweest, terug. Simpel om de volgende reden; ik heb die produkt pas 2 dagen . Als ik die kaart al voor een paar maanden heb gebrukt, alla daar kan ik me bij neerleggen. Ik ga dus niet 't volle mep betallen voor een 2e hands produkt, want daar komt 't op neer.
't Zelfde geld voor die mevrouw.........Maar nogmaals, wacht eerst hun oordeel af voordat je boos wordt!!
Als je goed had gelezen, heeft die paar al vanaf 't begin problemen gehad. Het komt er dus op neer dat volgens Powerline zij een goedwerkende systeem hebben verkocht. Volgens het paar dus niet. En dit is dus niet na paar maanden gebeurd, maar sinds zij 't systeem hebben gekregen en dat was 1 week geleden.
Hoe klein de marges ook mag zijn, je kan niet een produkt (idg een compleet systeem) verkopen en op 't moment dat de koop afgesloten is (lees 't geld ontvangen) de handen er vanaf te trekken. Je hebt nog verantwoordelijkheden jegens je klanten. Sommige mensen noemen dat service.
Van die office cd begrijp ik dat die niet gelijk met de computer gekocht is. Als dat het geval is dan heeft ze nergens recht op en moet ze niet zeuren. Software installeren hoort nou niet bij de service. Daar komt nog bij dat als ze zelf al geen office pakket kan installeren ze nooit een computer had moeten kopen...
Miscchien heb ik 't niet goed verteld, maar 't paar heeft tegelijkertijd met 't systeem die office cd gekocht.
Los daarvan gezien, je mist 't hele punt hier. Service is iets wat je aan je klanten verleent. Garantievoorwaarden en service zijn 2 hele andere dingen.
Klanten vinden 't niet erg om een 2x zo dure produkt te kopen bij die winkel, als ze weten dat ze altijd op hun 'leverancier' kunnen rekenenen. Dat heet dus service. Zijn de klanten tevreden over die zaak, dan komen ze altijd terug.

Ik vind 't gevaarlijk wat je zegt over de laatste zin. Als je 't zo ziet, dan kun je beter geen eigen zaak beginnen.
Klant is een klant, je moet daarin nooit een onderscheid maken. Een klant die een doosje 1.44mb diskette koopt hoor je met evenveel respect te behandelen als iemand die voor 3000 euro aan systeem heeft gekocht.
Respect voor een klant is ook een stukje service vind ik. Behandel je een klant als een imbeciel, dan garandeer ik je dat ze nooit meer terugkomen bij jou.

specs

• croxz
Ook sevice moet ergens van betaald worden, daarom is het prijsniveau van de shop van belang hier. Neem bijvoorbeeld Easyjet en KLM. Easyjet biedt erg lage prijzen maar geen/weinig service. Als je iemand bent die een goede service wilt zien, dan moet je niet met Easyjet vliegen. Ik ken deze zaak niet en kan daarom geen oordeel geven over de service.

Het was me niet duidelijk wat je met die kaart wilde, maar je zegt dat je geen 'B' merk wilt. Ik ben het er mee eens dat ze je in meer of mindere mate misleid hebben en dat je je geld terug moet krijgen. Ik denk dat je daar ook gewoon recht op hebt.

Wat die mevrouw betreft. Ze komt terug met een defecte computer en de zaak zegt dat ze het zullen repareren. Wat is hier mis mee? Verder waarschuwt hij de klant dat mocht het defect veroorzaakt zijn door de klant dat zei moet betalen. Ook dit is niet meer dan redelijk.

Mijn laatste zin was alleen gericht op die vrouw. Een computer is nou eenmaal geen gebruikersvriendelijk produkt, je hebt een zekere kennis nodig om er mee om te kunnen gaan. Als je nog niet eens een office pakket kan installeren (wat vrijwel automatisch gebeurt) dan denk ik dat je nog niet klaar bent voor een pc. Misschien is dan een Apple een betere keus.

• croxz
Stel dat ik 'm wil, dan nog wil ik geen gerepareerde cq een vervangende exemplaar die gerepareerd is geweest, terug. Simpel om de volgende reden; ik heb die produkt pas 2 dagen . Als ik die kaart al voor een paar maanden heb gebrukt, alla daar kan ik me bij neerleggen. Ik ga dus niet 't volle mep betallen voor een 2e hands produkt, want daar komt 't op neer.
Volgens mij is het wettelijk geregeld dat je de leverancier de mogelijkheid moet geven om het product te vervangen of te repareren. Repareren is dus wel zeker een mogelijkheid.

Nogmaals, ik ben het er mee eens dat het netter is van de verkoper om het product gelijk om te ruilen, maar wettelijk gezien zijn ze daar niet toe verplicht.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op donderdag 09 mei 2002 13:13 schreef Pee het volgende:

[..]

Volgens mij is het wettelijk geregeld dat je de leverancier de mogelijkheid moet geven om het product te vervangen of te repareren. Repareren is dus wel zeker een mogelijkheid.

Nogmaals, ik ben het er mee eens dat het netter is van de verkoper om het product gelijk om te ruilen, maar wettelijk gezien zijn ze daar niet toe verplicht.
Tenzij het product DOA is. En bij een defect binnen 4 weken gaat de wetgever hiervan wel uit, tenzij de WINKELIER dit kan weerleggen.

je hebt dus recht om een nieuwe te eisen en/of de koop te ontbinden en je VOLLEDIGE bedrag terug te krijgen.

Maar veel geluk bij het afdwingen, dat gaat je niet lukken. Tenzij je een advocaat wil nemen en 10x de kosten van de k#tkaart wil maken.

Ook na 4 weken ligt de bewijslast voor userabuse bij de winkelier het is dus niet zo dat jij dit moet weerleggen hij moet het beargumenteerd en ewijsbaar aankunnen tonen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• bonceng
  • Niet online
Ook sevice moet ergens van betaald worden...niet met Easyjet vliegen
Ben ik niet met je eens. KLM is een luchvaartmaatschappij en EasyJet een chartermaatschappij. Dat zijn 2 verschillende klasse waar je over praat. Het is daarom niet meer dan vanzelfsprekend dat je met EsayJet minder service krijgt voor je geld. Maar je hebt ook bewust gekozen voor goedkoop vliegen, dus je verwachtingen zijn al zowieso anders.

Tussen 2 chartermaatschappijen echter, service is de enige die een verschil kan maken tussen elke keer met die maatschppij weer te vliegen of nooit meer. Het maakt een groot verschil of je nors de drankjes komt langsbrengen of vriendelijk de drankjes brengt. Het kost je niets extra.
Wat die mevrouw betreft. Ze komt terug met een defecte computer en de zaak zegt dat ze het zullen repareren. Wat is hier mis mee? Verder waarschuwt hij de klant dat mocht het defect veroorzaakt zijn door de klant dat zei moet betalen. Ook dit is niet meer dan redelijk.
Ben ik met je mee eens mocht 't zo zijn. Het is maar hoe je je beleid voert. Het is geven en nemen. Soms door te geven kan je meer ervoor terugkrijgen.

Als je die paar had gezien, dan had je me wel begrepen denk ik hoe sneu ik 't vind voor hun. Je zag aan hun dat ze zo blij zijn op hun net aangeschafte systeem van nog geen eens 1 week oud. Door alles zakelijk af te handelen, dus ook in rekening brengen voor 't opzetten van office pakket vind ik gewoon te kil. Zie je hier de overeenkomsten tussen nors de drankjes langs komen brengen en vriendelijk langsbrengen?
Het is een kleine moeite maar je bereikt er veel meer mee dan je denkt.
Als je nog niet eens een office pakket kan installeren (wat vrijwel automatisch gebeurt) dan denk ik dat je nog niet klaar bent voor een pc. Misschien is dan een Apple een betere keus.
lol...ik ben met je mee eens dat een pc soms ingewikkeld in elkaar kan zitten, maar om te impliceren dat alle Mac gebruikers simpele users zijn zou ik ook niet willen zeggen ;)

Oh pope, misschien kan ik wel me gelijk niet halen maar als ik bij de eerste beste tegenslag bij de pakken neer gaat zitten dan kom je niet ver in de samenleving ;)

specs

Pagina: 1