tv out is niet strak

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 10:11
Ik heb een asus 6600 deluxe en heb een snoer (tulp) van 10 meter naar mijn tv lopen. Ik zie redelijk veel ruis in het beeld en als ik de tv naast mijn pc zet dan met een snoer van niet meer dan 1 meter, dan is het beeld stukken beter.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik het signaal verbeteren?

Ik heb al de svideo ingang gebruikt en daarna weer omgezet (met een stekkertje) naar tulp (heb geen svideo ingang op mijn tv), maar dan is het beeld zwart wit.

Mijn tv staat ongeveer 7 m van mijn tv af, dus ik zou ook een 7 meter tulpkabel kunnen halen, maar zou die 3 meter veel uitmaken?

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Misschien kan je je kabel een beetje afschermen van stralingsbronnen, oftwel andere route kiezen naar je tv?

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 10:11
had de tulpkabel van 10 meter eerst door helemaal langs d hoeken van de kamer lopen, dus langs de coaxkabel van mijn kabelmodem.

Ik heb hem laatst midden door de kamer gelegd, zodat hij van andere bronnen geen last zou moeten hebben, maar het hielp niets.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of zo'n afgeschermde kabel van 75Ohm gebruiken...

ik weet dat een audiokabel van een tientje het ook doet, maar zoiets geeft waarschijnlijk wel mooier

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

het kan liggen aan het feit dat de kabel te lang is en dus het signaal verzwakt is.
koop een versterker zou ik zeggen.

het kan ook aan je plugje liggen, dat je die niet goed vast hebt gemaakt. dus op de goede manier dat dingetje vastmaken!

ik hoop dat je er wat aan hebt

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

10 meter is veeels te lang voor videosignalen over tulp. Je kunt hooguit maar anderhalf a twee meter gebruiken en zelfs dan verlies je al veel aan signaal. Coax daarentegen kan wel veel lengte hebben.Zet dus bijvoorbeeld een videorecorder bij je computer neer, en plug daar met een scartadapter de tulp in en laat coax uit je video naar je tv gaan, je zal dan een veel scherper en beter beeld krijgen ( of doe als ik en koop een draadloos video/audiosysteem, dan ben je van kabels verlost!)

aAarGhh

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik heb m'n TV-OUT door een kabel van 10 meter lopen. Eerst met een verloopje naar tulp, dan gelijk naar COAX. Die 10 meter verlengen en dan die COAX weer naar tulp en de tulp in een Scart. Ik krijg perfect beeld.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Bij mij loopt ie door maar liefst 20 meter zonder problemen.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:49
ook 10 mtr gebruikt voor video
--> strak signaal

Verwijderd

Heb nu 10 meter Audio tulp kabel aan de composite uitgang van mijn 6600 dlx zitten en ik heb super beeld. niet beter of slechter dan wanneer ik een kabeltje van een meter gebruik. Tevens net zo'n kabeltje voor mijn Soundblaster uitgang naar de tv.

En de kabels hangen gebundeld aan 3 UTP kabels, antennekabels, 220volt kabels. En het werkt als een tierelier..

Verwijderd

Er zijn ook scarts met een svhs ingang naast de cinch ingangen
Pagina: 1