Toon posts:

Draytek en poorten open zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Ik heb een probleem op het werk met de Draytek Vigor 2200E router.
Ik moet een programma gaan draaien (verbinding via internet) en dat programma draait op udp poort 1604 en tcp poort 1494 en beide moeten inbound openstaan.
Ik heb het volgende in de Draytek ingesteld en dit zou volgens mij goed moeten zijn....

In het Main menu ga ik naar IP Filter / Firewall Setup en vervolgens naar Default Data Filter en voeg daar een nieuwe rule toe. Pass Immediately, Direction In, Protocol UDP, IP address any,start en end port op 1604 (voor UDP) en het zelfde voor TCP met de instellingen voor TCP.

Maar na dit te hebben ingesteld werkt het dus nog steeds niet goed....
Als ik nu een portscan doe met LANguard Network Scanner of met een online scanner zie ik dat die UDP en TCP poort niet openstaan. Alleen poort 23 en 25 staan open.
Maar die poorten moeten wel openstaan...hoe krijg ik dat voor elkaar of gaat dat niet?

Thuis heb ik Zonnet Breedband Plus (versatel) met config 2 (alle poorten staan dan open in de router) en daar werkt het gewoon....

Dus het zit em echt in die Draytek. Weet iemand wat ik verkeerd doe of het het anders kan.

Verwijderd

Je moet de poorten doormappen naar je locale ip:

> Advanced Setup > NAT Setup > Open Ports Setup

en dan voor de zekerheid bidirectioneel openzetten voor UDP en TCP..

edit:
Nog even wat toelichting: zelfs als je ze in de firewall openzet zal dat nooit voor inbound verkeer gelden, omdat de NAT router niet weet welk pakket dan voor welk locaal ip geldt. Als je je poorten doormapt dan wordt het verzoek rechtstreeks naar je pc gestuurd, omdat de router dan weet welke poort bij welk locaal ip adres hoort.

Verwijderd

[topic=488560]

crosspost :)

Dit topic is gesloten.