Installatie XP Pro in combi met @home = probs?

Pagina: 1
Acties:

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 13:04

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
2 weken gelden XP maar eens erop gegooid, en eerlijk is eerlijk, het is een schitterend systeem. Maar ik wordt ziek van mijn verbinding van max 7,8 KB's downstream. Ik had toch breedband?

Eerst dacht ik nog dat het gewoon aan de buurt lag, aangezien een andere (win98) bak het ook stug deed, maar afgelopen weekend trok diezelfde bak WEL met 300KBS downstream.

kan IEMAND me uitleggen wat er gaande is, en desnoods hoe ik XP eraf kan krijgen (dan maar lock-ups, crashes en andere irri dingen, als ik maar kan surfen. Nu issie echt schaamteloos traag)?

www.avpnews.com

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

XP maakt @home echt niet traag.

Wat je kunt proberen is een MTU-tweakje erover heen gooien, dat zal misschien iets helpen maar je zult het toch eerder moeten zoeken bij @home zelf.

Linkje naar tweak: http://www.speedguide.net/files/sguide_tweak_2k.zip

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Maar zoals ik al zei was er met de andere PC, behalve dattie brak is volgegooid (kids en pa), helemaal NIETS mis, daar draait het allemaal nog zeer te pruimen. En hier beneden heb ik echt BIG TIME problemen om zelfs maar een site te openen, zeker zodra er veel grafisch geweld in zit (plaatjes, flash)

www.avpnews.com

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat klinkt eerder als een brakke pc/brak netwerk :)

Ik weet geen standaardinstelling in XP die aanstaat bij een nieuwe install die je verbinding traag maakt ;)

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Vaag, want tot ik XP installeerde draaide alles prima, geen problemen. En das toch echt dezelfde Config/netwerk hoor :D

Morgen toch eens wat gaan kloten, ik wordt er namelijk wel een beetje ziek van...

www.avpnews.com

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Je hebt op die XPbak toch geen @home software geinstalleerd
Die is namelijk nog niet compatible met xp. de xpversie word op dit moment getest door diverse monteurs.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Totaal niet zelfs, echt alleen Computernaam en dergelijke, that's it.

www.avpnews.com

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 15:32

Wildfire

Joy to the world!

Begrijp ik het goed en heb je internet gedeeld? Controleer dan die instellingen nog maar eens...

Zelf draai ik ook XP Pro en mijn gemiddelde downloadsnelheid is zo'n 300 tot 350 kilobyte/sec. En op speedtest-sites zit ik aan de max van @Home, zo'n 485 kilobyte/sec.

Dus aan XP Pro zelf zal het niet liggen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Topicstarter
Heb nu net win98 er weer op gezet, en alles loopt weer als een trein. Ik zal niet weer aan XP beginnen VOOR ik een apartje HD heb om mee te stunten.

Het ligt ook niet aan het delen van de verbinding, dat heb ik namelijk gewoon gelaten zoals ie vroeger ook liep. Gewoon via een hub, dus valt weinig in te stellen.

www.avpnews.com

Pagina: 1