Toon posts:

[ASP] NAT op netwerk omzeilen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2017 20:45 . Reden: inhoud was niet juist ]

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

kun je in ISS niet instellen nar welke ip's hij moet luisteren ??

naar anders gewoon apache..

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Oftewel: van buiten het netwerk was de webserver te benaderen via het IP-adres (als URL), maar als ik vanaf het netwerk probeerde om die URL te benaderen kreeg ik geen respons.
Dus je kunt je server niet berijken en dat los je op door een ASP script te schrijven :?

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

beany

Meeheheheheh

lijkt mij dat je dit netwerk technich oplost in plaats van ASP scripts.... :?

edit:
Routering of zo??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 16:14
Lijkt wel een Microsoft oplossing :P
is het niet beter om het gewoon op een goede manier te fixen? dus dat je gewoon je server wel van binnenuit kan aanspreken, in plaats van deze imho slordige oplossing?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
dan hang je toch gewoon aan de NIC in de server een 2e intern IP :? of ben ik nou zo dom :P

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Dit probleem had ik ook, en opgelost door een interne DNS server neer te zetten die de domeinen die je zelf host aan het interne ip-adres van de web-server te koppelen.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Yep, Bigtree haalt de goede oplossing aan: interne DNS server met forwarders naar externe DNS van je ISP.

Indien je ISP je verplicht een proxy te gebruiken dien je nog de "interne" websites op te geven onder tools > internet options > proxy server > advanced > exclusions (kan je eventueel via een policy doen voor al je clients). Werkt als een tiet.
Pagina: 1