[Delphi] IExplorer starten in Tray.

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi,
Ik ben bezig met een programma.
En dan moet ik met parameters een internet pagina kunnen openen met IE. En dat die dan niet op de taskbar komt, maar alleen in de systray.
Nou dat laatste, dat doe ik zelf wel, maar hoe kan ik 1. IE starten, en de handle krijgen van die instantie? En 2. de taskbar knop weghalen van die Instance?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik wor gek :)

Tnx!!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
Sorry, ik ken delphi eigenlijk niet erg (moet er nog een keer van komen), maar aangezien ik van delphi veel win32 functies voorbij zie komen, denk ik dat je vast wel een CreateProcess functie zal hebben voor je eerste punt?

En ik denk dat je tweede punt nogal lastig zal zijn, zoniet onmogelijk. Als het zal kunnen, dan zal het een partij (lelijk) hackwerk in het explorer process worden.

Tenminste, ik weet niet of het mogelijk is om gemakkelijk een willekeurig window niet in de taskbar te plaatsen. Want als je dat dingetje op je taskbar kan verbergen, dan kan je met je eigen tray window de explorer window aansturen.

[edit] Ow, ik zie dat je al een topic hebt open staan over CreateProcess :P

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]