zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Verwijderd
Controleer ook even of het volume dan (wanneer hij uit de standbystand is) niet te hoog staat.
Een SBlive opnieuw instaleren? Ik ben blij dat ie goed werkt nu! Ik zou trouwens niet eens weten hoe het moet, aangezien XP alles zelf deed vanaf het beginOp dinsdag 07 mei 2002 21:46 schreef Silverstar het volgende:
Geluidskaart even opnieuw installeren?
Controleer ook even of het volume dan (wanneer hij uit de standbystand is) niet te hoog staat.
En nee het volume staat niet te hoog na de stand by.
Maar soms als ik opnieuw opstart dan staan de schuiven van de wave en het totale volume ineens maximaal open, hetgeen ik ook nogal vaag vind!
- Nieuwe 4 in 1 drivers
- Nieuwe Soundblaster drivers
geprobeerd?
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Verwijderd
Anders een update installeren? Is vast wel te vinden op de site van Creative.Op dinsdag 07 mei 2002 21:50 schreef Bonkdoos het volgende:
Een SBlive opnieuw instaleren? Ik ben blij dat ie goed werkt nu! Ik zou trouwens niet eens weten hoe het moet, aangezien XP alles zelf deed vanaf het begin
En nee het volume staat niet te hoog na de stand by.
De nieuwe 4 in 1 drivers ga ik nu even instaleren. Vorige keer verneukte ik er mijn systeem mee, maarja je moet wat over hebben voor een goed geluid he! Welke versie moet ik hebben? 4.37?Op dinsdag 07 mei 2002 21:51 schreef blackd het volgende:
- VIA latency patch
- Nieuwe 4 in 1 drivers
- Nieuwe Soundblaster drivers
geprobeerd?
En wat die nieuwe soundblaster drivers betreft: Zijn die er voor XP? Ik begreep dat vreative gestopt was met het maken van Live!ware. Of is er een andere driver?
Verwijderd
Pak gewoon de nieuwsteOp dinsdag 07 mei 2002 21:55 schreef Bonkdoos het volgende:
Welke versie moet ik hebben? 4.37?
Verder kunnen wij dat niet voor jou bepalen, je moet zelf kijken welke drivers stabiel draaien. Maar ik denk dat de nieuwste drivers wel zullen voldoen.
Verwijderd
P2 300
224 MB SDRAM
6GB HDD
Win XP
en het komt volgens mij niet van de geluidskaart vandaan, maar vanuit de kast zelf. ( Men boxen stonden uit )
Nieuwste liveware / driversOp dinsdag 07 mei 2002 21:55 schreef Bonkdoos het volgende:
[..]
De nieuwe 4 in 1 drivers ga ik nu even instaleren. Vorige keer verneukte ik er mijn systeem mee, maarja je moet wat over hebben voor een goed geluid he! Welke versie moet ik hebben? 4.37?
En wat die nieuwe soundblaster drivers betreft: Zijn die er voor XP? Ik begreep dat vreative gestopt was met het maken van Live!ware. Of is er een andere driver?
http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp/1891
Nieuwste VIA 4in1:
http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp/1842
O, ze zijn dus toch niet gestopt met Live!ware! Werelds, hou ik toch weer een beetje van ze!Op dinsdag 07 mei 2002 22:01 schreef blackd het volgende:
[..]
Nieuwste liveware / drivers
http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp/1891
Nieuwste VIA 4in1:
http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp/1842
edit: typo
Nou ik heb op aanraden een bord gekocht met juist WEL een VIA chipset, dus ik hoop dat ik iets goeds in handen heb, sinds mijn Asus overleden is (zie daarvoor aan ander topic van mijOp dinsdag 07 mei 2002 22:08 schreef Raziel het volgende:
Ik kreeg het ook ineens, en ik kreeg het niet meer weg. heb ik maar een bor dmet een niet via chip gekocht, scheelde me veel ergernis (en een hoop storingen)
Geloof dat dit onderdeel is van de beruchte live!/via bug, dus als je geen live! of audigy hebt zal het wel loslopen.Op dinsdag 07 mei 2002 22:10 schreef Bonkdoos het volgende:
[..]
Nou ik heb op aanraden een bord gekocht met juist WEL een VIA chipset, dus ik hoop dat ik iets goeds in handen heb, sinds mijn Asus overleden is (zie daarvoor aan ander topic van mij) !!
Mja, dat heeft hij dus wel, dus die bug bestaat bij hem wel degelijk.Op dinsdag 07 mei 2002 22:16 schreef Raziel het volgende:
[..]
Geloof dat dit onderdeel is van de beruchte live!/via bug, dus als je geen live! of audigy hebt zal het wel loslopen.
Dan zit daar alles bij, dus alle drivers en andere programma's eromheen (EAX enz).Op dinsdag 07 mei 2002 22:34 schreef Bonkdoos het volgende:
Damn hoe kan dat Live!ware XP 56 Mb groot zijn??
Misschien ff een andere driver zoeken:
www.tweakers.net/meuktracker.dsp?Action=Search
Nou ik download deze wel, als het maar niet teveel bestandvervuiling geeft!Op dinsdag 07 mei 2002 22:35 schreef blackd het volgende:
[..]
Dan zit daar alles bij, dus alle drivers en andere programma's eromheen (EAX enz).
Misschien ff een andere driver zoeken:
www.tweakers.net/meuktracker.dsp?Action=Search
Trouwens, 2 weken ofwat geleden heb ik me rotgezocht naar Live!ware voor XP. Op het forum en op creeative.com had ik toen gelezen dat ze ermee gestopt zijn...is die link van jou dan een ontwikkeling van de laatste dagen, of heb ik gewoon niet goed gekeken???
trouwens coole foto, staat wel stoer zo'n zonnebril man!
Ik weet niet waar ie vandaan is, maar 't is een officiele update van Tweakers.net meuktracker, en die is in de link uit een van mijn vorige posts op te zoeken, reuze handigOp dinsdag 07 mei 2002 22:40 schreef Bonkdoos het volgende:
[..]
Nou ik download deze wel, als het maar niet teveel bestandvervuiling geeft!
Trouwens, 2 weken ofwat geleden heb ik me rotgezocht naar Live!ware voor XP. Op het forum en op creeative.com had ik toen gelezen dat ze ermee gestopt zijn...is die link van jou dan een ontwikkeling van de laatste dagen, of heb ik gewoon niet goed gekeken???
't is Neo, uit The Matrixtrouwens coole foto, staat wel stoer zo'n zonnebril man!
Verwijderd
Helaas is DE oplossing nooit ter sprake gekomen, dus leek het mij toegestaan nogmaals te vragen wat de oplossing hiervoor is, daar het installeren van de laatste drivers (live en via4in1) niet helpt.
Gebruikte combinatie: Abit KT7 raid, SB live 5.1 XPPE
Het probleem dat dus blijft: na het uit de standby komen kraakt het geluid, na opnieuw opstarten (warm of koud) is alles weer in orde.