Op woensdag 05 juni 2002 14:45 schreef screen-clean het volgende:
he hallo,
ik ben hier de Man op het gebied van fotografie, digitaal en analoog is niet te vergelijken, maar wil je snel soepen met je plaatjes kan je het wel doen met een mooie 3 megapixel camera. Bij het kruidvat enz. staat een mooie rooie cd-burn doos, waarbij je zowel je plaatje terugkrijgt en een cdtje met jpeggies als negatief.
Echt digitaal gaat fotografie nooit worden. Heb zelf voor een kleine 8000 aan slr en een kleine 4000 aan digitaal, toch is het slr fotograferen mooier, al moet je er wel weer wat meer tijd instoppen. Altijd een statief gebruiken!!!
dan blijven de foto's mooi helder
groetjes Niels
Je bedoelt dat analoge fotografie niet verbannen zal worden. Er zullen altijd wel mensen zijn die het willen blijven gebruiken. Net zoals waarom mijn vader een camera gebruikt die ouder is dan ik.
Je moet zelf de film erin leggen, zelf de film afrollen, zelf focussen, bij elke foto even doortrekken. En nog steeds is dat makkelijker dan m'n digicam schijnbaar, waar je maar op 1 knop hoeft te drukken. Ah whatever.
Wel is het een feit dat in de professionele wereld steeds meer gebruik wordt gemaakt van digicams. Kijk maar eens bij een of ander interview/journaal. Je ziet dat heel veel journalisten gewoon een digicam gebruiken.
Ook zijn er fotografen die bruidsfoto's, reclamefoto's etc met een digicam maken.
OK, eventjes een camera dat 10x duurder is dan de huis-tuin-keukendigicams. En waarschijnlijk vele malen duurder dan de nieuwprijs van m'n auto. Maar het feit dat ze tijd besparen is al genoeg reden voor ze.
En het resultaat van die foto's zijn zeker niet mis.
In de toekomst zal analoge fotografie steeds meer worden verdrongen door digitaal. Simpelweg omdat mensen tijdbesparing belangrijker vinden. En het resultaat voldoet prima aan de wensen. Merk jij het of een tijdschriftenfoto genomen is met een dure digicam of een SLR?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp