Toon posts:

Antec kast??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een antec kast gezien met een 400watt voeding. het is een vrij dure kast, maar kan iemand mij vertellen of deze ongeveer dezelfde kwaliteit heeft als een Chieftec??

heeft die 400 watt voeding tot gevolg dat de pc meer stroom gaat gebruiken en zo ja, is dat dan erg veel meer?

alvast bedankt

Verwijderd

welke kast is het?
Meer stroom niet, hij gebruik zoveel stroom als nodig.

Verwijderd

Topicstarter
de antec SX 840

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Antec = chieftec toch?
Ik dacht dat Antec Chieftecs kocht en daar een extra fan opening in zetten.

correct me if I am wrong.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen flauw idee. maar daar stelde ik de vraag ook voor ;)

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

het zijn allemaal chemming kasten
en antec en chieftec en nog een (of meerdere) gebruiken ze

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 21:15 schreef Terw_Dan het volgende:
Antec = chieftec toch?

Nu je het zegt: You're right ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus de kast is erg goed?? zeker omdat er een 400 matt voeding in zit. hoef ik me niet meer druk te maken of hardware het wel doet als ik erbij zet. ik heb nu op mijn noname voeding van 300 watt een geforce 4 ti geprobeerd en dat lukt dus echt niet. (ligt ook aan die %&&*@# Jetway met die #$%@ via kt266 chipset)

Verwijderd

Antec 400 watt, is de 1040 of hoger.

enige wat chieftec doet, is die kasten inkopen spuiten en klein beetje modden

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op dinsdag 07 mei 2002 21:24 schreef PsychoDude_666 het volgende:

ikke niet begrijpen???? wat bedoel je hiermee

• JaWa
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

[quote]
Op dinsdag 07 mei 2002 21:25 schreef degged het volgende:
Op dinsdag 07 mei 2002 21:24 schreef PsychoDude_666 het volgende:

ikke niet begrijpen???? wat bedoel je hiermee
volgens mij is 1040 het type nummer van de betreffende antec kasten

-edit-
ja ik heb ff gekeken ik heb iig ook 1 site gezien die die 840 met een 400 watt leverd

maarre die antex kast (sx840) dies toch gwoon beige? en geen deurtje?
als ik er 1 zou kopen dan zou et wel een gekleurde met deurtje zijn.. maar ja als ik et dus was

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Topicstarter
heb gekeken op de site en daar staat die 840 met een 300 watt voeding en een 840 met een 400 watt voeding.

op de site waar ik mijn nieuwe pckast wil bestellen staat ook echt die 400watt vermelding.

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
beter dat je die kast bij een toko besteld waar je hem zonder voeding kan kopen (tweakshop bv) en er dan een enermax (of andere) voeding in zet...

heb zelf een antec kast (plus860) gekocht bij SWW met voeding, dat ding maakt me toch een pokke herrie, leek wel oftie ging opstijgen.
Heb er gelijk een Enermax EG365P-VE FCA ingestopt, heeft me dus uiteindelijk € 30 ofzow meer gekost dan nodig was geweest.

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Topicstarter
en welke voeding zit er in een chieftec kast? is dat zo een zelfde voeding als in die antec

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op dinsdag 07 mei 2002 21:59 schreef deff het volgende:
beter dat je die kast bij een toko besteld waar je hem zonder voeding kan kopen (tweakshop bv) en er dan een enermax (of andere) voeding in zet...

heb zelf een antec kast (plus860) gekocht bij SWW met voeding, dat ding maakt me toch een pokke herrie, leek wel oftie ging opstijgen.
Heb er gelijk een Enermax EG365P-VE FCA ingestopt, heeft me dus uiteindelijk € 30 ofzow meer gekost dan nodig was geweest.
de chieftech kast met de 340 watt chieftech voeding is nice and quiet. ik zou als ik jou (degged) was maar voor een cieftech gaan. is dus gewoon dezelfde kast, maar wel iets goedkoper omdat hij bij meer winkels wordt aangeboden dan de antec. sterkere voeding is in principe niet nodig (340 watt standaard), maar eventueel wel te regelen bij de juiste shop.

edit:
en de voeding is blijkbaar ook stiller dan die van de antec (zie quote hierboven)

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:15
Ik heb zelf een Antec kast met Antec voeding. Deze voeding is wat mij betreft zeer stil, ik heb de enermax nog nooit gehoord, maar de Antec is in ieder geval veel stiller dan de voedingen van mijn vrienden (noname probably)

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

ik heb ook een antec 1030BEC met dus 300W. Daar hangt behoorlijk wat aan kan ik je melden. En zeer stil; ik hoor eigenlijk alleen mijn Silverado...

Forza Mucca!

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Antec SX830/SX840 is de enige kast van Antec die afwijkt van de Chieftec kasten.
Antec "mist" namelijk een HD-bay, waardoor er maar ruimte is voor 3 x HD.
De vergelijkbare kast van Chieftec is de DX-01W en deze heeft wel 2 x de HD-bay en dus ruimte voor 6 x HD.

Anders kun je net zo goed de Antec SX630/SX635 of de Chieftec DH-01W nemen, want deze heeft net zoveel ruimte.

Als je daadwerkelijk dit SX840 wilt, dan zou ik ALTIJD de Chieftec variant nemen.... eventueel met een andere voeding....

Overigens is de 830/840 het enige model van Antec wat "verminkt" is, alle andere modellen zijn wel gelijk aan de Chieftec varianten.

Just my 2 cents...

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
Antec heeft een betere voeding en 2 extra fannen

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• dr snuggles
  • Niet online
Chieftec & Antec krijgen hun kasten van dezelfde leverancier. Het enige wat verschilt is de voeding. Heb toevallig gisteren ff met de search wat over deze kastjes teweten proberen te komen. Ik zocht er eentje met een 340 watt voeding.

Ben voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat de Chieftec Dragon mini tower (de DX-01B-D) wel wat voor mij is, welke ik waarschijnlijk ga kopen bij informatique. Kosten: €126:

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/351022.gif

Afmetingen: 473 x 205 x 522 mm (DxBxH)
Drive bays: 4x 5.25FDD 2x 3.5FDD 4x 3.5HDD
Geschikt voor alle moederborden, inclusief XEON moederborden
Optioneel 4x 8x8mm casefans

De bigtower versie kost €153,-
Is stukje hoger met 2 meer 5.25" bays (6 ipv 4, voor bijv cdrom speler), maar dat hoeft van mij niet zo. Ook een 340 watt voeding:
Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/351020.gif

Afmetingen: 470 x 205 x 670mm (DxBxH)
Drive bays: 6x 5.25 2x 3.5FDD 6x 3.5HDD
Optioneel 4x 8x8mm en 1x 9x9mm casefans

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 14-08 12:50
Op zaterdag 11 mei 2002 16:33 schreef wwillem het volgende:

[afbeelding]

moet zijn 3x 80mm intake waarvan 2 in de hardiskbays en 1 eronder en 2x outtake ten hoogte van de proc.

en een 92mm x 92mm boven de voeding.

• dr snuggles
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 18:27 schreef Dr.Snuggles het volgende:

[..]

moet zijn 3x 80mm intake waarvan 2 in de hardiskbays en 1 eronder en 2x outtake ten hoogte van de proc.

Ik heb het gekopierd van informatique.nl
Ze dachten zeker 8 cm ipv 80 mm, maarhebben 8mm opgeschreven. Ken gebeuren :z.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 21:15 schreef Terw_Dan het volgende:
Antec = chieftec toch?

wrong, Antec kasten wegen 13 kg (trust me :) ) en Chieftec kasten zijn lichter, dus ik denk dat ze daarop geld besparen.

• nova
Je vergeet de 2 Extra fannen en volgens mij is de garantie ook anders.
Hij is bij Antec 3 Jaar.
Owja de performance plus en II versie komt eraan die zien/zijn zo ie zo helemaal anders.
Op zaterdag 11 mei 2002 16:33 schreef wwillem het volgende:
Chieftec & Antec krijgen hun kasten van dezelfde leverancier. Het enige wat verschilt is de voeding. Heb toevallig gisteren ff met de search wat over deze kastjes teweten proberen te komen. Ik zocht er eentje met een 340 watt voeding.

Ben voor mijzelf tot de conclusie gekomen dat de Chieftec Dragon mini tower (de DX-01B-D) wel wat voor mij is, welke ik waarschijnlijk ga kopen bij informatique. Kosten: €126:

[afbeelding]

Afmetingen: 473 x 205 x 522 mm (DxBxH)
Drive bays: 4x 5.25FDD 2x 3.5FDD 4x 3.5HDD
Optioneel 4x 8x8mm casefans

De bigtower versie kost €153,-
Is stukje hoger met 2 meer 5.25" bays (6 ipv 4, voor bijv cdrom speler), maar dat hoeft van mij niet zo. Ook een 340 watt voeding:
[afbeelding]

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• nova
Sorry to tell you that you are both wrong.

Antec andere voeding "Beter", extra fans 3 jaar garantie!
Op dinsdag 07 mei 2002 21:22 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

Nu je het zegt: You're right ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 11 mei 2002 18:46 schreef Spike het volgende:

[..]

wrong, Antec kasten wegen 13 kg (trust me :) ) en Chieftec kasten zijn lichter, dus ik denk dat ze daarop geld besparen.
misschien dat die Alu dingen van chieftec niet veel wegen. Maar mijn kastje weegt inmiddels 25KG (met systeem erin). leeg gewicht is ook al 15KG.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 18:27 schreef Dr.Snuggles het volgende:

[..]

Precies, mist je een nieuwe back-plate hebt waarbij de voeding ligt i.p.v. staat.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Is er nog veel voordeel aan z'n liggende voeding ten opzichte van een staande?

Ik sinds Nov 2000 ongeveer een Antec SX1030BEC (zo'n zwarte) en die bevalt me prima.. standaard met 2x80mm fan (behoorlijk stille Antec fans) en een werkelijk prima Antec SX303 300Watt voeding met PowerSmart(tm) (vraag me niet wat het is :D ).

Ik had er eerst nog twee Sunon 80mm fans bijgenomen maar die waren zo vreselijk lawaaierig dat ik ze vervangen heb door nog twee Antec 80mm fans en deze zijn echt stil. Natuurlijk zoemt mijn kast enigsinds (met 4x80mm fan + Delta 60MP) maar het is echt niet storend.

Antec is prima spul, Chieftec heb ik geen ervaring mee maar als ze de kasten werkelijk van dezelfde leverancier krijgen dan zal het toch wel goed zitten?

Ik kan wel vertellen dat die Antec SX1030 lood en loodzwaar is.. misschien toch maar z'n mini-pctje in elkaar hobbyen om mee te nemen naar LAN parties want dat gesleep met die Antec is echt hernia werk.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 17:13 schreef tazzman het volgende:

Ik sinds Nov 2000 ongeveer een Antec SX1030BEC (zo'n zwarte) en die bevalt me prima.. standaard met 2x80mm fan (behoorlijk stille Antec fans) en een werkelijk prima Antec SX303 300Watt voeding met PowerSmart(tm) (vraag me niet wat het is :D ).

Ik had er eerst nog twee Sunon 80mm fans bijgenomen maar die waren zo vreselijk lawaaierig dat ik ze vervangen heb door nog twee Antec 80mm fans en deze zijn echt stil. Natuurlijk zoemt mijn kast enigsinds (met 4x80mm fan + Delta 60MP) maar het is echt niet storend.

Antec is prima spul, Chieftec heb ik geen ervaring mee maar als ze de kasten werkelijk van dezelfde leverancier krijgen dan zal het toch wel goed zitten?

Ik kan wel vertellen dat die Antec SX1030 lood en loodzwaar is.. misschien toch maar z'n mini-pctje in elkaar hobbyen om mee te nemen naar LAN parties want dat gesleep met die Antec is echt hernia werk.
verschil met liggende voeding is dat er een 92mm fan boven kan of een 2e voeding.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op dinsdag 07 mei 2002 21:59 schreef deff het volgende:
...heb zelf een antec kast (plus860) gekocht bij SWW met voeding...
Ehhm die kan ik dus niet vinden in Nederland (ook niet bij SWW :?), maar ik wel hem wel hebben!!!

Review: http://www.mikhailtech.com/articles/cases/antecplus860/printpics.shtml :9~ :9~

Weet iemand waar je er aan kan komen? Ik keek even bij winkels in de VS, bijv http://www.directron.com/880.html (dit is zelfs met een nog vettere psu) maar dat wordt me te duur qua verzenden... 15kg ofzo.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-08 16:37

johnwoo

3S-GTE

Op zondag 19 mei 2002 17:13 schreef tazzman het volgende:

Ik heb exact dezelfde kast, de PSU is idd vrij stil, maar bij mij maken de Antec casefans juist vrij veel herrie :?
Daarom ga ik binnenkort denk ik maar es iets maken om ze mee te kunnen regelen, aangezien mijn systeem absoluut niet warm wordt en ik die fans eigenlijk niet eens nodig heb :P

Verder is het een echte kwaliteitskast, je kan merken dat aan de details is gedacht. De voeding levert zeer stabiele spanningen. SmartPower betekent geloof ik dat je de fanspeed door het mobo kan laten regelen.

Twee nadelen:
- Hij is nogal krasgevoelig. Ik heb al 2 krassen in de lak zitten en 1 onderin het frontje :(
- Hij is zwaar.
Deze twee elementen gecombineerd maken het misschien niet de ideale LAN kast (desondanks sleep ik er toch best veel mee :P )

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Iedereen die geinteresseerd is in die kasten kan ik aanraden hier een kijkje te nemen: www.listan.de

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op maandag 27 mei 2002 23:38 schreef chill_will het volgende:
Iedereen die geinteresseerd is in die kasten kan ik aanraden hier een kijkje te nemen: www.listan.de
Interessante spullen daar idd, maar wat ik dus specifiek zoek is een Antec Plus860. Speciale kenmerken: de voeding, luchtfilter, usb en firewire op front, en nog wat meer.

* John_Glenn had er misschien beter aan gedaan een nieuw topic te maken dan deze voort te zetten... Maar het leek redelijk hetzelfde onderwerp...

Verwijderd

Johnwoo had het net over de case fans van ANTEC. Antec heeft pas weer een nieuwe cases fan uitgebracht. De smart fan. Deze is temparatuur geregeld en gaat pas echt draaien wanneer dat nodig is!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ik heb maar een mailtje naar Antec gestuurd, en zie:
Geachte heer,

De PLUS behuizingen zullen pas eind MEI beschikbaar zijn. De PLUS series in Europa verschillen zijn wel met die van de V.S. Die in Europa krijgen namelijk een nieuwe / andere kleur. De kleur is AMG Antec Metallical Grey.

De Perforamne II series zijn echter anders. Deze hebben namelijk andere voedingen in gebouwd. Zie http://www.antec-europe.com/en_home.html. Deze modellen zullen over 2 weekjes beschikbaar zijn.
Alleen dat eind mei dat moet vast eind juni zijn...
Pagina: 1