Toon posts:

[WC] Hoeveel herrie kan ik verwachten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een aantal dagen aan het kijken naar watercooling voor mijn PC. Nu zat ik te denken om een HWLabs Black Ice aan de achterkant van mijn kast te plaatsen, maar dan moet daar weer een 12cm cooler op komen, zijn die papst coolers zo stil dat dit nog een beetje rustig gaat worden? Of zijn er eigenlijk geen heel erg rustige coolers? Ik heb nu namelijk een heel langzaam type Delta 12cm cooler in mijn kast zitten en die kan soms al behoorlijke herrie maken.

Verder vroeg ik me ook af of je ook echt de watertemp moet gaan meten of dat het meten van de CPU temp voldoende is?

Verwijderd

het meten van je CPU temp is wel verstandig, het meten van je water temp is niet geheel overbodig, vooral als de watercooling voor het eerst dienst gaat doen.

verder de herrie van de koelers zal toch aardig toenemen, omdat vaak de koelers dicht op de platen zitten dus je hoort de koelers zeker blazen (vergelijk maar eens als je op de brommer zit zonder helm - zelfde effect maar in de PC minder extreem natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht namelijk altijd dat er een groep die-hard oc-ers waren die water koeling hebben, maar ook een groep mensen die een stillere PC proberen te krijgen. Hoor ook vaak over Koolance kasten dat ze erg stil zijn.

Of moet ik gewoon helemaal niet gaan water koeling als ik mijn PC erg stil wil krijgen?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Waterkoeling kun je wel heel erg stil maken, en op een radiator hoeft niet perse een fan te zitten.
En bij halfords kun je een heel mooi thermometertje halen om je watertemp te meten :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie hier raden wel aan het gewoon te gaan proberen, veel meer herrie als met die 60HP zou hij toch wel niet gaan maken, en het is altijd leuk om te gaan proberen. :)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21

Wimo.

Shake and Bake!

Op dinsdag 07 mei 2002 21:22 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:
Dus jullie hier raden wel aan het gewoon te gaan proberen, veel meer herrie als met die 60HP zou hij toch wel niet gaan maken, en het is altijd leuk om te gaan proberen. :)
Ik zou gewoon een sloop radiateur halen.. 1 120mm fan op 5v en het is doodstil :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 21:28 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Ik zou gewoon een sloop radiateur halen.. 1 120mm fan op 5v en het is doodstil :)
Ik weet niet of dat wel iets is, was namelijk van plan om die radiator op de plek te plaatsen waar nu mijn 12cm fan aan de achterkant zit. Als ik dan zo'n sloop ding haal, dan moet ik waarschijnlijk weer hartstikke moeilijk gaan doen om die in mijn PC te passen. Mijn bedoeling is namelijk om aan de buitenkant geen extra dingen te hebben. Dus klein en netjes afgewerkt

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21

Wimo.

Shake and Bake!

Op dinsdag 07 mei 2002 21:40 schreef Cra5hKrE8OR het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat wel iets is, was namelijk van plan om die radiator op de plek te plaatsen waar nu mijn 12cm fan aan de achterkant zit. Als ik dan zo'n sloop ding haal, dan moet ik waarschijnlijk weer hartstikke moeilijk gaan doen om die in mijn PC te passen. Mijn bedoeling is namelijk om aan de buitenkant geen extra dingen te hebben. Dus klein en netjes afgewerkt
Wat voor kast heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 22:15 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Wat voor kast heb je?
Ik heb een Elan Vital A10 kast. Plaatjes staan op http://home.planet.nl/~vos00025/

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Ik heb nog n idee je moet je pompje in het water zetten. Dat maakt het water wel iets warmer maar dan hoor je m minder. (heel logisch maar je waat maar nooit t kan bete r gezegt worden). :+
Pagina: 1