• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 10:19
Vorige week heeft mijn baas me meegenomen naar de top van een berg hier met apparatuur erop. Omdat het uitzicht daar prima is heb ik mijn Sony DSC P-50 meegenomen voor wat mooie plaatjes.

Toen ik op de berg stond bij de masten heb ik een aantal foto's gemaakt. De eerste paar (berg op) en de laatste (tot vandaag toe) zijn prima, alleen die tien die ik staand onder een hele hoop antennes heb gemaakt zijn slecht.

Er stond een GSM site, twee TDMA sites, vier microgolf verbindingen en nog een aantal FM/AM radio stations.

Mijn vraag is nu of die paar slechte foto's met de straling te maken hebben. Ik ben verder zeeeeer tevreden met mijn camera.

Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rikenmark/DSC00824.jpg

There is no place like 127.0.0.1

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:41

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik denk, dat het inderdaad door de antennes kan komen. Want het beeld vertoont iets van storing, maar ik weet niet zeker of straling invloed heeft op een CCD...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

jah kdenk ook dat dat door die straling komt.
als je t.v iets met de antenne heeft heb je ook z'n patroontje.

I served in a company of heroes.

• Ashen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03 08:49
Op dinsdag 07 mei 2002 21:08 schreef NexY het volgende:
als je t.v iets met de antenne heeft heb je ook z'n patroontje.
Ja daar d8 ik ook al aan toen ik dit zag, waarschijnlijk kan zo'n ding inderdaad niet tegen straling (alleen ik weet niet welke....) In ieder geval wel handig om te weten dit!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Intense radiostraling interfereert bijna met alle elektronika.

Ik heb verhalen gehoord van een boer die bij Radio Kootwijk (zenderpark van o.a. de Wereldomroep) woont (op de Veluwe).

Hij ontving de wereldomroep uit alles wat een speaker had: vaste telefoon, fax, tv, radio's, gsm, intercom etc.

De beste man sliep ook slecht. Het veld bedroeg daar iets van 50 V/m. Echt extreem veel.

• marcus22
Ik dacht idd ook aan de straling vanwege het patroontje. De zenders die daar staan werken op veel frequenties. AM is in de honderden kilohertzen, FM rond de 100 MHz (ruim genomen). TDMA draait hier op 850 - 900 MHz en GSM op 950 MHz (uplink). Maar ik wist niet dat het zo'n effect op een CCD kon hebben. Maar EMC is natuurlijk wel iets van alle apparaten. Gelukkig heeft het mijn memorystick ongemoeid gelaten.

Jammer, het waren best mooie foto's; het was helder dus je kon zo naar de andere kant van het eiland kijken.

Des te meer reden nog eens te gaan! ;)

Verwijderd

Ik heb ook foto's bij zo'n scanner in het ziekenhuis gemaakt van een proef, die scanners wekten geloof ik iets van 200 x zoveel magnetische straling op, dan er op aarde is, in ieder geval moesten we eerst door een metaal detector, als je een riem om zou hebben zou je tegen de wand getrokken worden. De scanner zelf stond achter een betonnen wand van 1m. Er werd een proefopstelling in het apparaat geplaatst, en die via speciale stekkerdozen aangesloten op de meet pc aan de andere kant. (Was voor het eerst dat ze zo'n proef deden, dus we wisten totaal niet wat er zou gebeuren) Nou, ze zetten dus die scanner aan, flop, 2 vergeten schroevedraaiers hangen meteen tegen de wand..... (Raar gezicht, als je ineens twee schroevendraaiers over de grond ziet schuiven) De monitor van de pc verkleurt meteen, gelukkig blijft pc het doen en laten de pc verder registreren. Ze schroeven de straling verder op, ineens beginnen de meetdraden ontzettend hard te zwiepen, door het opgewekte magnetisme in de draden en het magnetische veld in de scanner, en op een gegeven moment breekt alles dus door. Helaas proef afgebroken. Wij dus terug. Andere monitor op pc aangesloten, oude was gewoon innerlijk kapot getrokken, en konden ze weggooien. Wij hadden vanachter de wand ook foto's gemaakt met een digitale camera, werkelijk de vreemdste kleuren, alleen de eerste 4 waren nog doorgekomen, de eerste diskette, de andere waren door de straling gewist. Waarom de gegeven op de HD nog niet gewist waren is een raadsel, misschien komt het wel doordat hij een een metalenkast stond.....

Owja, zelf niets aan overgehouden hoor.....

• Molybdenum
hehehe lachen die apparaten

we hebben hier van die NMR analyse apparatuur (Nucleair Magnetic Resonance), die hebben net zo'n effect. (= MRI).

Mag je dus niet met je pacemaker bij gaan staan en je bankpasje is ook gewist als je die er te dicht bij legt!

:D

Verwijderd

Ik weet niet of het nou een MRI of zo'n andere was. Een MRI is toch zo'n röntgen cirkelvormig apparaat waarmee ze bijv. van die plakken foto's van je hoofd maken. (Ook ooit nog een zuiverheids testschijven voor gemaakt...)

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Ik denk niet dat het straling is, maar dat de marsmannetjes geland zijn >:)

Verwijderd

mn moeder werkt in het ziekenhuis ff vragen of ze wil uit proberen welke reactie x-ray op de camera hebben >:)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:34
Bekijk het zo als of er constant één super gsm af gaat.
En dan krijg je zo'n effect (monitor krijg je ook scheef trillende beelden)
Het had denk heel leuk geklonken wanneer je er wat geluid had bij opgenomen :9

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Wat voor invloed heeft deze straling op de mens? Als de elektronica al zo wordt beïnvloed...

(misschien een domme vraag, maargoed :s)

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Op dinsdag 07 mei 2002 23:55 schreef aardappelhoofd het volgende:
Wat voor invloed heeft deze straling op de mens? Als de elektronica al zo wordt beïnvloed...

(misschien een domme vraag, maargoed :s)
Dat is nou wat men al jaren probeert uit te zoeken. Als ik het wetenschappelijk bewijs zou hebben dat het (n)iets deed, zou ik ontzettend binnen lopen :P

Used to be Down Under... Foto gallery

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
En als je het bewijs hebt dat het wel schadelijk is heb ik zo'n vermoeden dat er wel een paar bedrijven zijn die je flink betalen als je je mond houd.
Nokia, Siemens, etc...

Verwijderd

Dat er een onderzoek naar de gevolgen van gsm liep wist ik, ik hoor er echter niets meer van. Op andere fronten is toch wel onderzoek gedaan, zo'n MRI scan bijvoorbeeld. Daar zijn toch wel enige gegevens over bekend of niet?

Maakt iemand zich er eigenlijk wel zorgen over? :p :D

• Molybdenum
Op dinsdag 07 mei 2002 22:49 schreef X-X-X het volgende:
Ik weet niet of het nou een MRI of zo'n andere was. Een MRI is toch zo'n röntgen cirkelvormig apparaat waarmee ze bijv. van die plakken foto's van je hoofd maken. (Ook ooit nog een zuiverheids testschijven voor gemaakt...)
MRI = Magnetic Resonce Imaging
CAT = Computer Aided Tomography <-- dit is dat cirkelvormig röntgenapparaat.

• marcus22
Ik vind het jammer dat mijn foto's mislukt zijn. Misschien moet ik maar een metalen kastje om mijn camera doen of zo. (dan gelijk waterdicht voor het duiken hier :9~ )

Ik geloof niet dat al die straling goed is voor je lichaam maar ik werk dit half jaar veel aan systemen bij GSM en TDMA antennes en ik maak me niet zo druk eigenlijk. Maar ja, mijn schroevendraaiers blijven ook gewoon liggen ;).

Maar niemand weet dus zeker dat het aan de straling daaro ligt; al ligt dat natuurlijk het meest voor de hand.

Mijn volgende stage misschien wel bij Philips medical systems? Dan horen jullie meer ;).

Pagina: 1