Toon posts:

[Debian] bestanden delen wat is de snelste manier?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eerst zeggen wat voor server ik heb.
Pentium 200
64 MB EDO RAM
8 GIG HD
Debian met kernel 2.4.18
Ik wil van de week mijn MP3 schijf uit mijn Windows systeem halen en in mijn Linux bak zetten zo dat ik ook mijn mp3's van buiten mijn netwerkje kan halen zonder dat mijn pc aan hoeft te staan.

Nou is mijn vraag welk programma kan ik het beste gebruiken om mijn mp3 bestanden op mijn linux bak (binnenkort) te delen met mijn windows bak zo dat winamp die bestanden van de linux bak kan lezen zonder dat de geluid stottert.

Ik heb veel gehoord over Samba maar helaas wil samba niet werken met lange usernames en spaties in usernames

Zijn daar geen andere programma's voor ?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Spaties zijn niet toegestaan in Linux gebruikers namen dacht ik, dus dat zal nooit gaan werken. Tenzij je natuurlijk bestandsnamen ipv usernamen bedoeld, maar dan moet samba ook prima werken (samba heeft ergens een optie om bestanden enkel als 8.3 weer te geven, misschien moet je dat even zoeken.)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer eens Samba geinstalleert :)
Maar mijn Windows XP bak kan steeds niet inloggen.
Ik gebruik de config file van de topic [topic=488692]

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 22:19 schreef StephanPHP het volgende:
Ik heb weer eens Samba geinstalleert :)
Maar mijn Windows XP bak kan steeds niet inloggen.
Ik gebruik de config file van de topic [topic=488692]
Verander daarbij security eens naar "security=share". Als dat wel werkt zit het probleem in de smbpasswd enzo. (pak es een HOWTO als dat het was).

Verwijderd

in windows xp moet je iets omzetten om in te kunnen loggen op een linux bak als je search gebruikt vindt je het vast wel. Samba kan trouwens prima overweg met lange bestandsnamen en spaties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu SWAT geinstalleert en na wat goed lezen van die instellingen en een paar keer opnieuw starten van Samba is het gelukt.
Nu alleen nog mijn mp3 hd in de server zetten en proberen te mouten :)
zal wel weer niet lukken maar daar zijn HOWTO's voor :)
Pagina: 1