Toon posts:

installeren mandrake 8.2 stopt bij melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil op een quantum hd een ander versie van mandrake 8.2 installeren maar hij gaat niet verder ik krijg een melding

ide1 at 0x170-177.0x376 on irq15

hierna doet hij niets meer en gaat niet verder met installeren.

heb er tevens nog 2 andere schijven inzitten waarop een schijf mandrake 8.1 staat.

wat te doen.

newbie

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kun je met een rescue-diskette of cd booten (of met ext2explorer in windows) en dan kijken of er iets in /var/log/messages staat wat nuttig lijkt? Als er ergens een melding staat waar je iets aan hebt dan zal het daar zijn.

En probeer eens een harde schijf eruit te halen. Misschien dat ie 3 schijven niet snapt, alhoewel ik dat bijzonder vreemd zou vinden...

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb gekeken maar het is echt bij het booten vanaf cd en mijn schijfen er af helpt ook niet.

en nu

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Weet je zeker dat je cd in orde is ? (md5sum)
Probeer eens met, als je die hebt, een oudere versie van Mandrake ofzo en kijk of hij dan wel wil installeren.

Heb je voor jou schijf/controller geen aparte drivers nodig ? (ik ben geen hardware man, dus misschien is het wel onzin, maar je weet nooit)

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Deltafox
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb ook een zelfde soort probleem, wilde ook Mandrake 8.2 installeren op een oude quantum schijf van 500 MB. Maar bij mij blijft hij hangen bij:
code:
1
hda1

Tijdens het booten van CDROM

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Boot je van CDROM die als master staat ingesteld??
->bij mij bootte ie alleen OK indien ik de CDROM drive op master heb staan. :?

Goedluck

Verwijderd

Topicstarter
mijn cd speler staat niet om master en mij cd is een orginele dus daar kan het bij mijn inziens niet aan liggen
Pagina: 1