cd writen->geluid stottert

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-04 21:30
Systeem:
Asus A7v133
512MB RAM
2x 40GB WD op Promise Raid controller (raid 0)
Aopen 40x lezer primary ide (Ultra DMA modus)
Aopen 1232A writer secondary ide (DMA modus)
Terratec DMX Xfire 1024 (2e pci slot van boven)
Realtek 100Mbit NIC
Asus V7700 GF2
ik heb via 4in1 4.38V geinstalleerd.

Probleem:
Als ik een cd probeer te schrijven op de maximale snelheid, 12x, trekt ie steeds de buffer leeg (thank god for justlink), en vertraagt mn pc enorm. Probeer ik het op 8x dan kan de buffer het wel bijhouden, maar stottert mn geluid (wat ik dus op dat moment aan het afspelen ben, mp3, windows geluidje ofzo). Niet de bedoeling.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens de VIA PCI Latency Bugfix :)

Verwijderd

Stottert het geluid op de gebrande cd of stottert het geluid van het mp3tje wat je aan het afspelen bent tijdens het branden :?

• Dr_Frickin_Evil
ff verduidelijkt :)

Verwijderd

Gebruik je windows 2000 ofzo?

• Dr_Frickin_Evil
ook dat was ik vergeten te vermelden, ja dus :)

Verwijderd

Mijn broertje heeft ook een 2k bak met een 12 speed brander (liteon). Hij heeft het zelfde probleem. Bij hem is er geen oplossing. Gewoon de poorten op ultra dma zetten, een udma kabel gebruiken en nix anders doen onder het 12X branden. Geeft niet echt een oplossing maar zorgt er wel voor dat je je cd's zo snel mogelijk klaar hebt zodat je daarna weer snel mp3's kan luisteren :'(

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-04 12:49
goed, ik heb een CRW1232Pro en hetzelfde probleem. op 12x heb ik zo'n 60 buffer underruns. althans onder ME.

ik draai nu XP en heb het nog niet geprobeerd (brand sowieso bijna altijd op 2 of 4x) maar er zijn al eerder hier vragen over gesteld (onder andere door mij).
iamnd vertelde om de ide aansluitingen te veranderen.

want zover ik weet (niet zeker) heb ik ook de fikker over de primaire harde schijf staan. en de dvd-rom over mijn tweede schijf.

mocht je in ieder geval een oplosiing vinden, dan zou ik het erg op prijs stellen als je me zou informeren:

MisterE@hetnet.nl

thanks,

• MisterE
btw: ik heb ook een asus A7V133/W0A moederbord, misschien toch een bugje daarin ?!?!?

Verwijderd

Het schijnt over het algemeen veel vaker voor te komen op amd bakken met via chipset of heb ik het verkeerd?

• MisterE
http://download.viahardware.com/vlatency_v019.zip

linkje, of het werkt is het tweede...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Wat je ook zou kunnen doen is de prioriteit van het brandprogramma tijdens het branden verlagen. Nero gooit hem bijvoorbeeld automatisch op hoog (2 stappen boven normaal).

Zelf heb ik een liteon 12x fikker en een a7v133 en hier geen problemen met happerend geluid tijdens het fikken. Heb ook een AOpen CRW1232 gehad (en een sony xrc140) en geen van allen gaven problemen.

• MisterE
het stomme is dat het op 8x wel goed gaan, btw hiervoor had ik een aopen CRW9624, die kon ook niet op zijn max (6x) branden, maar toen had ik ook een andere computer

• MisterE
ik zou het niet weten over muziek tijdens het branden, simpelweg omdat ik dat nooit doe. maar mijn buffer loopt gewoon meteen leeg. (brand niet on the fly), en met 1300 mhz en 512 meg moet m'n systeem het toch wel aankunnen dacht ik.

nou weet ik dat DMA uitzetten ook nog wel eens kan helpen, maar ik ga eerst een proberen de ide kanalen te veranderen.

btw: weet iemand of ik ook die andere poorten (heb 4 ide poorten - raid?) of ik die gweoon kan gebruiken, en is dat aan te raden ?

• MisterE
hmmm, stomme is dat ik niet precies kan uitvinden welke moederbord ik heb, op de doos staat:
'a7v133/550/w0a-uayz' maar op de asus site staat onder andere de gewone 133 de 'c' de 'm' maar niets wat op mijne lijkt....

iamand een idee?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat alles op UDMA staat? Ook je HD nakijken. Daar lag bij mij het probleem.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Dr_Frickin_Evil
ja, dat leek mij zelf ook het probleem, de writer draait op DMA-mode, en niet in UDMA-mode :?

• Dr_Frickin_Evil
VIA latency patch werkt niet helaas. nog meer ideeen? Is de writer soms niet kapot? Want als ik in het bios kijk, dan kan ik de writer daar ook niet op UDMA mode zetten, dan zet ie de writer meteen terug op Pio4 en UDMA disabled.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is dit ook op jouw Writer van toepassing :?

• Dr_Frickin_Evil
dat is het ook niet, die jumper is er al uit (heeft er ook nooit gezeten volgens mij)

• Dr_Frickin_Evil
:) het lag dus aan de writer. Ik heb nu een identieke writer geleend, en deze werkt perfect :) iig bedankt voor de reacties!
Pagina: 1