Toon posts:

welke subwoofer?

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben vanmiddag naar de winkel gegaan om wat informatie in te winnen en ik heb de volgende keuzes:
ACTIEF -> sony sawn20, jbl tlx/sub125, sony 225s
PASSIEF -> eltax ss-ws-500
ik vind persoonlijk de sony sawnb20 wel redelijk. ik wil het liefst een LOSSE subwoofer maar wat ook zou kunnen is een ACTIEF surroundset kunnen kopen alleen ben ik dan wat meer geld kwijt.

de prijzen waren eigelijk allemaal boven de € 200

nou is mijn vraag: wat vinden jullie van deze subwoofers? en welke betaalbare subwoofer adviseren jullie mij

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34

JT

VETAK y0

Wat versta jij onder betaalbaar ? Je hebt 'zo goedkoop mogelijk' en 'redelijke kwaliteit voor niet al te veel geld' ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
onder betaalbaar versta ik niet al te ver boven de € 200, ik weet dat er dan niet al te veel overblijft maar er moet toch een redelijke subwoofer van rond de € 200 zijn. ik wil redelijke kwaliteit voor niet al te veel geld.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:43

FFF

als je over een redelijke sub praat praat je al snel over het dubbele van je budget.

daar beginnen ze vaak mee, maar leuke merken als je echt iets goedkopers wilt hebben zijn bijvoorbeeld yamaha en JBL, die sony's vindt ik maar nix, presteren ook niet echt voor zover ik weet, maar je moet dat zelf beoordelen.

Verwijderd

rel quake

• FFF

FFF

Op dinsdag 07 mei 2002 21:48 schreef Anthrax het volgende:
rel quake
idd maar die heb je dnek niet voor 200 €, maar dna heb je wel een goede, het begin daarvan.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Voor 200 koop je geen enkele goeie sub.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 is erg tevreden met zijn Raveland subwoofer HBP 1028 om zijn b&w boxjes te ondersteunen.

Tuurlijk.. tis geen Super woofer zoals die dingen van F 1000,- etc. Maar voor het bedrag van € 90,- vind ik hem heel netjes. En ok de tonen zullen niet helemaal zuiver meer zijn bij 100 Watt etc... Maar dat gebruik ik toch niet. Kep hem voor muziek (enigma, era, lasgo, milk ink etc) en dan voldoet hij prima.

Tis een passieve maar kep m op een apparte versterker aangesloten. Hij is te koop bij conrad: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201085851020801754&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=16154&TK_PAR[MEDIUM]=

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/338/G1/338010G1.JPG

Wedden dat er onder dit bericht allemaal reacties komen van: Dat is echt troep !" >:)

• hervaz
Waarom zou ik iets afkraken dat iemand anders leuk en goed vind, zie ik het nut niet van in.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 07 mei 2002 22:06 schreef jhead22 het volgende:
* jhead22 is erg tevreden met zijn Raveland subwoofer HBP 1028 om zijn b&w boxjes te ondersteunen.

Tuurlijk.. tis geen Super woofer zoals die dingen van F 1000,- etc. Maar voor het bedrag van € 90,- vind ik hem heel netjes. En ok de tonen zullen niet helemaal zuiver meer zijn bij 100 Watt etc... Maar dat gebruik ik toch niet. Kep hem voor muziek (enigma, era, lasgo, milk ink etc) en dan voldoet hij prima.

Tis een passieve maar kep m op een apparte versterker aangesloten. Hij is te koop bij conrad: http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201085851020801754&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=16154&TK_PAR[MEDIUM]=

[afbeelding]

Wedden dat er onder dit bericht allemaal reacties komen van: Dat is echt troep !" >:)
Nee hoor ,ik vind hem wel bruut :P
Het verschil hoor je tog niet echt.

Maar k zou een actieve nemen :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 07 mei 2002 21:03 schreef FFF het volgende:
als je over een redelijke sub praat praat je al snel over het dubbele van je budget.
onzin !
Voor €uro 200 heb je hues wel een goede sub.

• hervaz
Op dinsdag 07 mei 2002 22:23 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

onzin !
Volgens mij heb je nog nooit een goeie gehoord dan.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mijn pa heeft voor zichzelf boxen van 1400gulden per stuk en mijn front boxen kosten 200gulden per stuk en k hoor nauwelijks verschil.

• FFF

FFF

Op dinsdag 07 mei 2002 22:23 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

onzin !
helaas hoor ik hier een gebrek aan kennis, en luisterervaring.

Als je echt verschil niet hoord tussen een seaker van 200 of 1000,- per stuk heeft er of iemand een ontzettende miskoop gedaan, of is bij de duurdere speakers gewoon gebrek aan set, dus een brakke amp, of cd speler, of bekabeling, en een slechte accoustiek, anedrs weet je (of ik :D ) blind te vertellen welke de duure en welke de goedkope is. verder is geluid een kwestie van smaak, en je moet dus wel iets kopen wat in jouw smaak valt.

Kijk het ligt eraan waar je tevreden mee best, die raveland klink ook hoor, sommige vinden hem pratig, waarschijnlijk blaas hij best.

maar ja, ik dnek dat je behoord dat de doelgroep:"ik zet mijn speakers in de hoek tegen de muur, dan heb ik wel een vette bass".

Het is no flame hoor en bedoel er niets mee, maar ik wil er alleen op wijzen dat vaak , zeker als je nog niet veel ervarign hebt) het heel moeilijk is voor verschillen te horen. Ik ken genoeg mensen die hun speakers tegen de muur zetten en dat lawaai pratig vinden, dan kan, maar als je een goede set hebt, is het zonde om je laag ermee te verpesten.

een goede sub kost gewoon wat, als je alleen al gaat kijken naar de versterker, een beetje woofer heeft heel wat power nodig, een beetje versterker kost gewoon al 200€, dan heb je nog de filter, kast, en speaker zelf nodig, daar komt nog heel wat bij.

daarom zeg ik, voor een goede sub, moet je gewoon minimaal 400-500 euro's rekenen, en dan heb je lang niet de beste.
Maar als je gewoon een goedkope set hebt, en wat meer laag erbij wilt, dan hoeft dat natuurlijk niet.

en zeker als je begint met deze hobby, en nog niet vaak duurder spul hebt geluisterd, klinkt alles goed, maar als je een beetje audiofiel luisterd hoor ej al heel snel een duidelijk verschil.

ik zou zeggen reg eens een rel naast weat jij al goed vindt klinken. Ik hoor maar al te vaak mensen die veel geld uit hebben gegeven aan een goede set, en dan voor de sub gaan bezuinigen, dat haald echt de hele kwaliteit zwaar naar beneden.

maar ok, genoeg gesproken, ik zou zeggen ga lusiteren en concludeer zelf, en beoordeel wat voor jouw relevant is, en hoeveel je er aan uit wilt geven.

• hervaz
Op dinsdag 07 mei 2002 22:30 schreef Bartjuh het volgende:
Mijn pa heeft voor zichzelf boxen van 1400gulden per stuk en mijn front boxen kosten 200gulden per stuk en k hoor nauwelijks verschil.
Wees blij, ik hoor dat verschil wel degelijk.

• cjdijk
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Deze heb ik dus (Sony SA-VE525)
5 kleine en 1 grote. (550 euro)
http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12859&prod=19947&loc=en_nl

Dit is dezelfde maar dan,
3 kleine en 1 grote.
http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12859&prod=23791&loc=en_nl

Een goedkopere speakerset gaat niet lager dan 20Hz,
en begint een hoger volume te vervormen.
Verder geeft een aktieve sub altijd meer bass,
en is beter regelbaar.
Als je een passieve sub neemt zal je niet
veel verschil gaan merken.
Kortom neem je favoriete muziek mee naar de winkel
en ga gewoon even luisteren.
Al klinkt het in de winkel toch meestal anders dan thuis,
maar je kunt in ieder geval de verschillen horen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 07 mei 2002 22:30 schreef Bartjuh het volgende:
Dat ligt dan toch echt aan jou.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Op woensdag 08 mei 2002 07:56 schreef cjdijk het volgende:
Deze heb ik dus (Sony SA-VE525)
5 kleine en 1 grote. (550 euro)
http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12859&prod=19947&loc=en_nl

Dit is dezelfde maar dan,
3 kleine en 1 grote.
http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12859&prod=23791&loc=en_nl

en is beter regelbaar.
Kortom neem je favoriete muziek mee naar de winkel
en ga gewoon even luisteren.
Al klinkt het in de winkel toch meestal anders dan thuis,
maar je kunt in ieder geval de verschillen horen.
Ken je het verhaal van "de klepel en de klok" ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Ik zelf heb een (niet al te dure) JBL set en ben daar heel gelukkig mee.
Deze actieve subwoofer zit erbij en is ook los verkrijgbaar

http://international.jbl.com/home/products/product_detail.asp?ProdId=SCS178SUB/230&SerId=SCS&language=ENGLISH

Nadeel is dat als ie 1 minuut geen signalen doorkrijgt meteen op stand-by gaat staan

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

[topic=489227]

Lol, had m'n vraag hier wel bij kunnen zetten :D
Graag advies in dat draadje ook people :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• cjdijk

cjdijk

Op woensdag 08 mei 2002 10:02 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Ken je het verhaal van "de klepel en de klok" ?
Ik weet niet precies wat je bedoelt.
Ik ben ook geen producer of zo, (zie jouw sig)
alleen heb ik al verschillende speakersets gehad,
ben ook wat ouder dan jij (35 i.p.v. 22).
En dit is gewoon mijn eigen ervaring.
Probeer gewoon wat duidelijker te vertellen
wat er volgens JOUW mening niet klopt aan mijn reply.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben vandaag weer gaan kijken voor een subwoofer, nou heb ik er 2 op het oog (ik ben er allang achetergekomen dat mijn budget te weinig is dus ik heb er maar wat meer van gemaakt) het zijn:
JVC SP-PW100 http://193.121.210.231//JvcCons/products/images/s-qp-112al.jpg hoer kwam een prachtig geluid uit.

sony SA-VE225S
http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/7/8/789392.jpg

welke vinden jullie het best?

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 08 mei 2002 12:40 schreef cjdijk het volgende:
Leeftijd zegt niks. Ik ben 18 en heb al 4 verschillende sets gehad.

Daarbij kan kij wel 10 sets hebben gehad, maar als dat allemaal Sony sets waren dan kan je er nog weinig over zeggen.

Thijs is trouwens best audiofiel, een man met verstand van zaken :Y)

Nou wil ik jou niet afkraken ofzow, maar Sony is verre van een van de betere. Ik ga je voor de rest niet afkraken, maar wil je wel iets aanraden: ga de volgende keer naar een echte audiozaak (geen BCC, Block Megapool of dat soort shitwinkels) en ga is speakers luisteren van Kef, B&W, Mission, Tannoy, Chario enzovoort. Ook deze speakers beginnen met kleine boekenplankluidsprekers al rond de 200 gulden en dat is niet duur.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 08 mei 2002 13:43 schreef DrPepper het volgende:
ik ben vandaag weer gaan kijken voor een subwoofer, nou heb ik er 2 op het oog (ik ben er allang achetergekomen dat mijn budget te weinig is dus ik heb er maar wat meer van gemaakt) het zijn:
JVC SP-PW100 http://193.121.210.231//JvcCons/products/images/s-qp-112al.jpg hoer kwam een prachtig geluid uit.

sony SA-VE225S
http://www.wehkamp.nl/images/artikelen/7/8/789392.jpg

welke vinden jullie het best?
Geen, ik vind beide merken niet klinken op het gebied van subwoofers....luister is iets van rond de 400 euro voor de gein. Dan kan je beslissen of het het extra geld waard is. Vind jij van niet, dan krijg ik de indruk dat het jou meer om bas, hard en vet gaat, als het er maar is, zeg maar dan dat het je gaat om kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
Op dinsdag 07 mei 2002 21:01 schreef DrPepper het volgende:
onder betaalbaar versta ik niet al te ver boven de € 200, ik weet dat er dan niet al te veel overblijft maar er moet toch een redelijke subwoofer van rond de € 200 zijn. ik wil redelijke kwaliteit voor niet al te veel geld.
Wat is dan redelijke kwaliteit volgens jou ?
Naar mijn humble opinion kun je nl. voor 200 pleuros geen redelijke sub kopen.

• tbusquet
Op woensdag 08 mei 2002 12:40 schreef cjdijk het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je bedoelt.
Ik ben ook geen producer of zo, (zie jouw sig)
En dit is gewoon mijn eigen ervaring.
Probeer gewoon wat duidelijker te vertellen
wat er volgens JOUW mening niet klopt aan mijn reply.
Het was niet de bedoeling om je af te zeiken hoor ;)
Maar je gooit nogal met termen, en uit de manier waarop je ze gebruikt lijkt het alsof je niet helemaal begrijpt waar je het precies over hebt. Het kan ook dat ik me sterk vergis hoor ;) Leeftijd lijkt me geen enkel argument.

Maar ik zal even proberen het wat te verduidelijken ;)
Ik zie het verband tussen goedkopere speakers en het frequentiebereik niet. Heel veel dure speakers gaan ook niet onder de 20hz.
en is beter regelbaar.
Een actieve sub geeft helemaal niet meer laag, ik weet niet waar je dit op baseert. Dat de meeste makkelijker te intergreren zijn omdat er vaak een cutt-off op zit is zeker wel zo.
En waarom dan wel niet ? Je zult een passieve sub ook gewoon moeten versterken. Het verschil tussen actief en passief zit hem toch echt alleen in het feit of er een deticated versterker in/bij de sub zit.
Als je precies dezelfde sub neemt, 1x actief en 1x passief, dan heb je dus precies dezelfde sub met hetzelfde geluid. Alleen de soort versterker en filter/eq. kunnen nog wat aan het geluid veranderen, maar de verschillen zullen niet groot zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook al in een eerdere topic gezegd dat ik wel meer uit MOET geven (nou ben ik bereid om 400 euros uit te geven). ik vond die van JVC echt prachttig klinken dus ik denk dat het die word.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Op woensdag 08 mei 2002 15:41 schreef DrPepper het volgende:
ik heb ook al in een eerdere topic gezegd dat ik wel meer uit MOET geven (nou ben ik bereid om 400 euros uit te geven). ik vond die van JVC echt prachttig klinken dus ik denk dat het die word.
Laat ff wten als je hem hebt of ie bevalt

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 08 mei 2002 15:41 schreef DrPepper het volgende:
Sorry hoor, maar dat is echt n00b fout nr 1. Ik vind hem mooi dus ik koop hem. Luister eerst is wat andere merken en besluit dan is opnieuw.

Ecodan warmtepomp

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 12:21
Er zijn maar 2 subwoofers die ik ken die redelijk zijn en in de buurt komen ...

allereerst dezelfde die ik heb ... mooie sub Paradigm PDR10 die is geloof ik 300 euro de 8 inch is meer richting jou prijs ... zijn mooie subs te koop bij Richersounds

als 2de waar ik minder fan van ben maar er positieve berichten van gehoord heb is de Magnat Motion Sub 20 of 25(weenie meer psies) te koop bij Foka voor € 150,-

verder kan ik je nie helpen, ken verder alleen maar duurdere subs ..... hoop dat je er wat aan heb

en voor plaatjes ... de magnat Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat/magnat-home/pictures/motion20a.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.epinions.com/images/newworld/15/505735-elec_lg-resized220.jpg en de paradigm

• FFF

FFF

JVC prachtig klinken?????????

voor 400 euro koop je al de gopedkoopste rel in de aanbieding, en de rest kun je nog gebruiken of later opbouwen.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 07 mei 2002 22:52 schreef hervaz het volgende:

[..]

Wees blij, ik hoor dat verschil wel degelijk.
Daarom !!
Hoef ik ook geen dure speakers te kopen :7

• cjdijk

cjdijk

Op woensdag 08 mei 2002 14:42 schreef tbusquet het volgende:

[..]
Het was niet de bedoeling om je af te zeiken hoor ;)
...
Fijn dat we dit uitgepraat hebben.
Je komt nu met duidelijke verklaringen.
Al blijf ik nog steeds bij mijn standpunt,
dat in mijn geval een aktieve sub meer bass
geeft dan een passieve, al zou dat op zich
ook samenhangen met welke versterker je er aan hangt.

Toen ik mijn set had gekocht, waren de speakers
nog niet dierect op voorraad en heb ik een paar
weken mijn oude passieve sub gebruikt op mijn nieuwe set.
Ondanks dat die in dezelfde prijsklasse viel,
gaf die aktieve sub veel meer bass,
en je kan hem onafhankelijk regelen.
Verder hoor (voel) ik in de extra lage frequenties nu
ook wat, dat voorheen niet hoorbaar/merkbaar was.
Nogmaals dit is mijn eigen ervaring.

Verwijderd

Als ik je iets mag aanraden:
Ik ging ook voor een goedkoop setje en ben toen echt gaan luisteren naar duurdere sets en ja.... het was alllemaal veel geld maar het wel waard en boven mijn budget.

Toen heb ik op aanraden van een kennis in de occassion winkels en in de uitverkoop 2 Tannoy M1, 2 Tannoy M2, Center speaker Tannoy Mercury, Yamaha versterker opgeduikeld.

Het kan allemaal altijd beter, maar ik ben er tevreden mee.

Ik ga nu voor de Rel Quake Subwoofer.

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 09 mei 2002 07:48 schreef cjdijk het volgende:
en heb ik een paar
weken mijn oude passieve sub gebruikt op mijn nieuwe set.
Ondanks dat die in dezelfde prijsklasse viel,
gaf die aktieve sub veel meer bass,
en je kan hem onafhankelijk regelen.
Verder hoor (voel) ik in de extra lage frequenties nu
ook wat, dat voorheen niet hoorbaar/merkbaar was.
Nogmaals dit is mijn eigen ervaring.
Ja, maar een slechte/mindere passieve sub met een betere actieve is ook niet echt eerlijk vergelijken he :{

Ecodan warmtepomp

• Animal
Op woensdag 08 mei 2002 18:45 schreef JT het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat is echt n00b fout nr 1. Ik vind hem mooi dus ik koop hem. Luister eerst is wat andere merken en besluit dan is opnieuw.
Wie is hier de N00b?? hij heeft ze beluisterd in de winkel hoor(zoals er staat)

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 09 mei 2002 15:49 schreef dave01 het volgende:

[..]

Wie is hier de N00b?? hij heeft ze beluisterd in de winkel hoor(zoals er staat)
Dat vraag ik me ook af. Volgens mij bedoel je mij ermee. Ik zei slechts dat het een n00b fout is, jij maakt me er voor uit. Stop daar is mee.

Daarbuiten hoor je zulke dingen te vergelijken met anderen. Praat dus AUB pas als je er een beetje verstand van hebt.

Ecodan warmtepomp

• Animal
Op donderdag 09 mei 2002 15:57 schreef JT het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Volgens mij bedoel je mij ermee. Ik zei slechts dat het een n00b fout is, jij maakt me er voor uit. Stop daar is mee.

Daarbuiten hoor je zulke dingen te vergelijken met anderen. Praat dus AUB pas als je er een beetje verstand van hebt.
he he ik wil je niet uitmaken voor een n00b!!!.
Maar dr pepper is het ook niet en hij maakt ook geen n00b fout!!.
Maar even goede vrienden :)

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 09 mei 2002 16:14 schreef dave01 het volgende:

[..]

he he ik wil je niet uitmaken voor een n00b!!!.
Maar dr pepper is het ook niet en hij maakt ook geen n00b fout!!.
Maar even goede vrienden :)
Wel of geen n00b fout, tis gewoon een fout om 1 of 2 subs te beluisteren en gelijk je conclusies te trekken. Je kan pas goede conclusies trekken als je van meerdere merken subs hebt gehoord, laten we zeggen een stuk of 5-6 en dan niet alleen merken als Sony of JVC, maar ook Yamaha en REL.

Ecodan warmtepomp

• cjdijk

cjdijk

"Ondanks dat die in dezelfde prijsklasse viel"
Op donderdag 09 mei 2002 14:03 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, maar een slechte/mindere passieve sub met een betere actieve is ook niet echt eerlijk vergelijken he :{
Hebben beide 1200 gulden gekost,
Een passieve subwoofer met 2 kleine speakers
en een aktieve subwoofer met 5 kleine speakers.

• sMoOhT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ik heb de Tonsil subwoofer 200A aktief van conrad en hij kost maar €158,37 en dat vind ik weinig geld voor zon subwoofer hoor want het geluid is perfect.

• Animal
Op donderdag 09 mei 2002 16:15 schreef JT het volgende:

[..]

Wel of geen n00b fout, tis gewoon een fout om 1 of 2 subs te beluisteren en gelijk je conclusies te trekken. Je kan pas goede conclusies trekken als je van meerdere merken subs hebt gehoord, laten we zeggen een stuk of 5-6 en dan niet alleen merken als Sony of JVC, maar ook Yamaha en REL.
Ja je hebt wel gelijk.
Maar hij heeft maar een klein budget.

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 09 mei 2002 16:32 schreef cjdijk het volgende:
"Ondanks dat die in dezelfde prijsklasse viel"
[..]

Hebben beide 1200 gulden gekost,
Een passieve subwoofer met 2 kleine speakers
en een aktieve subwoofer met 5 kleine speakers.
Een subwoofer met 5 woofers zegt mij al genoeg :{ Nofi, maar dat klinkt nogal slecht (dat er 5 woofers inzitten) en prijzen zeggen niet al teveel over de kwaliteit.

Welk merk trouwens ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
hoezo ik heb er maar 2 subwoofers beluisterd? ik ben in alle muziek zaken van den bosch geweest dus ik heb er echt wel meer beluisterd. ik zeg alleen maar dat die mij het MEEST bevielen! ik vind persoonlijk dat ik er genoeg geld voor uit wil geven.

TOPIC CLOSED

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 09 mei 2002 20:52 schreef DrPepper het volgende:
hoezo ik heb er maar 2 subwoofers beluisterd? ik ben in alle muziek zaken van den bosch geweest dus ik heb er echt wel meer beluisterd. ik zeg alleen maar dat die mij het MEEST bevielen! ik vind persoonlijk dat ik er genoeg geld voor uit wil geven.

TOPIC CLOSED
Asjeblieft hoor, graag gedaan :{ Misschien moet je is proberen te begrijpen dat we het beste met je voor hebben. Tenminste, hadden, want zoals je nu reageert hoef je van mij geen hulp meer te verwachten.

Ecodan warmtepomp

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op donderdag 09 mei 2002 23:47 schreef JT het volgende:

[..]

Asjeblieft hoor, graag gedaan :{ Misschien moet je is proberen te begrijpen dat we het beste met je voor hebben. Tenminste, hadden, want zoals je nu reageert hoef je van mij geen hulp meer te verwachten.
Hallo, zeg ik lees nu net ff dit topic, en waarom zit je nu alles af te kraken dan ?? de topicstarter wil gewoon een subje die leuk is voor het geld,.. en NOFI maar voor €200 haal jij best leuke bass in huis die HIJ wil,,., ik wordt er NOFI een beetje moe van dat iedereen gelijk zit te zaniken met dat iedereen beter een REL moet gaan kopen terwijl 9/10 niet eens zown ding gehoort hebben.. als de topic starter een paar subs voor ZIJN geld gevonden heeft,.. die hij goed vindt klinken is dat zijn keuze,.. en dan hoef je niet nog weer te zeggen dat je er beter €400 voor uit moet geven!... NOFI hoor maar , de laatste tijd merk ik het vaker misschien moet er maar een SUB-WOOFER FAQ komen oid?!?!?! ,..is toch etzelfde als met speakers als iemand tevreden is met speakertjes van 10piek perstuk,waarom zul je em dan speakers moeten aansmeren, van 1000 per stuk of meer ??? het gaat erom wat jezelf mooi vindt klinken!..

Alles is NOFI maar,.. dit moest er ff uit sorry.!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 10 mei 2002 01:25 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Hallo, zeg ik lees nu net ff dit topic, en waarom zit je nu alles af te kraken dan ?? de topicstarter wil gewoon een subje die leuk is voor het geld,.. en NOFI maar voor €200 haal jij best leuke bass in huis die HIJ wil,,., ik wordt er NOFI een beetje moe van dat iedereen gelijk zit te zaniken met dat iedereen beter een REL moet gaan kopen terwijl 9/10 niet eens zown ding gehoort hebben..
Ik heb gehoord: Quake, Q100, Strata III, Storm, Stadium, is dat goed ? En dan heb ik het alleen nog maar over REL he.
als de topic starter een paar subs voor ZIJN geld gevonden heeft,.. die hij goed vindt klinken is dat zijn keuze,.. en dan hoef je niet nog weer te zeggen dat je er beter €400 voor uit moet geven!
Zeg ik ook niet; ik zeg alleen dat ie is naar wat duurdere subs moet luisteren dan moet heroverwegen om te bepalen of het wat waard is om er extra in te investeren. Of dat antwoord ja of nee is, moet hij zelf weten.
... NOFI hoor maar , de laatste tijd merk ik het vaker misschien moet er maar een SUB-WOOFER FAQ komen oid?!?!?!
Goed idee, misschien moet ik maar is een stukje schrijven :)
,..is toch etzelfde als met speakers als iemand tevreden is met speakertjes van 10piek perstuk,waarom zul je em dan speakers moeten aansmeren, van 1000 per stuk of meer ??? het gaat erom wat jezelf mooi vindt klinken!..
Dat smeer ik diegene niet aan. Ik zal hem/haar wel vertellen dat luisteren naar wat duurdere speakers een goed idee is om te bepalen of die extra investering het voor die persoon waard is.

Ecodan warmtepomp

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

mjah, dat zal ook allemaal wel maar 90% van dit topic gaat nu over dat ie een duurdere moet kopen ipv een sub die HIJ persoonlijk mooi vindt, als hij dat mooi vindt en dat geld het waard vindt,.. moet ie dat kopen.. het kan ALTIJD beter!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

nou moet ik ook zeggen, dat meer mensen komen met vragen van is dit wat voor mij??? ,.. terwijl iedereen zijn muziek smaak anders ligt,.. ik vindt persoonlijk dat als et over speakers gaat je geen vragen moet stellen maar of searchen of zelf luisteren en kopen, ipv hier vragen stellen of het wel goed is,.!.

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 10 mei 2002 01:44 schreef Alfa_33 het volgende:
mjah, dat zal ook allemaal wel maar 90% van dit topic gaat nu over dat ie een duurdere moet kopen
Nee nee nee, nog een keer dan maar :
Op vrijdag 10 mei 2002 01:41 schreef JT het volgende:
Zeg ik ook niet; ik zeg alleen dat ie is naar wat duurdere subs moet luisteren dan moet heroverwegen om te bepalen of het wat waard is om er extra in te investeren. Of dat antwoord ja of nee is, moet hij zelf weten.
Op vrijdag 10 mei 2002 01:48 schreef Alfa_33 het volgende:
nou moet ik ook zeggen, dat meer mensen komen met vragen van is dit wat voor mij??? ,.. terwijl iedereen zijn muziek smaak anders ligt,.. ik vindt persoonlijk dat als et over speakers gaat je geen vragen moet stellen maar of searchen of zelf luisteren en kopen, ipv hier vragen stellen of het wel goed is,.!.
100% correct :)

Ecodan warmtepomp

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op vrijdag 10 mei 2002 01:52 schreef JT het volgende:
100% correct :)
Mooi zijn we dat eens! dat mensen gewoon ZELF moeten luister ipv met verschillende speakers sets aankomen draven en dat iedereen dan maar moet zeggen wat te kopen ,.. (of met subs)... misschien een idee voor int FAQ ???

Verwijderd

Mwah.. maar toch heb ik dan nog een punt...

misschien hebben sommige mensen eeen hele slechte ervaring met bepaalde merken of types en dan blijft het nog steeds raadzaam om te overleggen met mensen hier...

maar idd .. "dit is mijn budget en kiezen jullie is wat leuks uit" dat soort vragen moeten idd verdwijnen :)

• Banzi
  • Laatst online: 31-07 11:15
De smaak van iedereen van zo'n sub is heel verschillend...

Bijvoorbeeld is de Tonsil van Conrad een heel voordelig dingetje, waar ook nog aardig geluid uit komt... Tuurlijk... Je moet er niet alles van verwachten, maar daar is de prijs ook naar... (iets terug in deze thread, ik dacht 150 euro ofzo)...

Ik heb deze gehoord, en klonk best aardig voor dat geld... Als iemand er tevreden mee is, dan is daar toch helemaal niets mis mee???

Ik heb ook van REL een aantal subs gehoord... Deze klonken idd beter dan die van sony, jvc, tonsil, noem maar op...

Uiteindelijk ga ik toch voor een andere... De XA 10S zelfbouw... Zoek maar ff op GoT... Iemand anders heeft deze ook al gebouwd... Ik heb ook deze gehoord... 't was natuurlijk niet mogelijk om alle subs die ik gehoord heb in 1 en dezelfde ruimte te beluisteren, maar die XA 10S is voor mij super... Maar die kost ook wel een beetje boel meer...

Ik vind niet dat iemand zomaar een sub moet kopen... Ga gewoon luisteren... En als je denkt een goede te hebben, dan koop je die... Tuurlijk is er altijd beter... Maar dat is met auto's net zo... Ik zou wel idd ff verder kijken naar de duurdere merken om te kijken of je dat verschil overbruggen wilt... Of dat je echt bij je budget wilt blijven...

In ieder geval veel suc6...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Ik heb een sony SA-WM40 subwoofer en die vind ik wel ok. Hij is wel een beetje dreunerig af en toe, maar dan draai je ff het volume wat bij en dan doet ie het weer perfect.

Hij hoeft NIET in de hoek te staan voor een hard geluid, dat gaat ook goed als ie midden in de kamer staat bij wijze van spreken.

Voor de prijs die jij wil uitgeven zou ik zeker even naar die sub luisteren, misschien vind je het wat, maar misschien ook wel niet

• tbusquet
Op woensdag 08 mei 2002 20:13 schreef Reveal! het volgende:
allereerst dezelfde die ik heb ... mooie sub Paradigm PDR10 die is geloof ik 300 euro de 8 inch is meer richting jou prijs ... zijn mooie subs te koop bij Richersounds
Richersounds is niet meer, hier in Nederland.
En voor de rest is er geen winkel die Paradigm verkoopt ?

Verwijderd

Topicstarter
BEDANKT VOOR AL JULLIE REACTIES!! ik ben nou wel wat wijzer geworden alleen jullie moeten begrijpen dat als ik aan jullie vroeg of deze goed was of niet ik bedoelde te vragen wat jullie ervaringen hier mee zijn. een sub van REL ligt helaas niet in mijn budget. (is ook niet zo gek als je 14 jaar oud bent)

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES!!

• tbusquet
Op donderdag 09 mei 2002 16:59 schreef JT het volgende:

[..]

Een subwoofer met 5 woofers zegt mij al genoeg :{ Nofi, maar dat klinkt nogal slecht (dat er 5 woofers inzitten) en prijzen zeggen niet al teveel over de kwaliteit.

Welk merk trouwens ?
Nee slimmerd. Hij heeft het over een actieve met 5 satelietjes. En een passieve met 2 satelietjes.

Dus luidspreker setjes. Geen drivers in een sub.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik heb niemand zien vragen of de sub voor HC (DVD, DTS..) is of voor muziek (stereo). In het eerste geval is een sub wel lekker (sommige zeggen zelfs een must) in het 2e geval is de beste sub "geen sub". Okay, een sub kan in sommige gevallen wel een aanvulling zijn op goede speakers (als je wat compactere speakers hebt), maar dan praat je eerder over een sub van 2000 euro, dan van 200 euro.

Ik zou (als het voor DVD is) gaan kijken of je zelf heen subje in elkaar kan knutstel. Leuke 25 cm unit van 80 euro of zow, hout (22 mm MDF of zo) en lijm etc voor 30 euro en er is vast ergens wel een ontwerpje of kit te vinden voor een 100 watt sub aMpje voor rond de 100 euro bouwkosten.
Is veel leuker.

edit sub aapje?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 10 mei 2002 09:59 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Nee slimmerd. Hij heeft het over een actieve met 5 satelietjes. En een passieve met 2 satelietjes.

Dus luidspreker setjes. Geen drivers in een sub.
Oow, das ook nog een optie ja :P

Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 10 mei 2002 01:54 schreef Alfa_33 het volgende:

[..]

Mooi zijn we dat eens! dat mensen gewoon ZELF moeten luister ipv met verschillende speakers sets aankomen draven en dat iedereen dan maar moet zeggen wat te kopen ,.. (of met subs)... misschien een idee voor int FAQ ???
staat er allang in :). Maar werkt niet. Ik kan wel als een bezetene alles dicht gaan zitten gooien wat met "welke moet ik kopen" te maken heeft, maar dat doe ik alleen bij de extreem kanslooste topics die starten met "ik heb 800 euro, welke home cinema is het beste?" ofzo :).

Soms worden ze wel leuk :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1