Op dinsdag 07 mei 2002 22:23 schreef Bartjuh het volgende:
[..]
onzin !
Voor €uro 200 heb je hues wel een goede sub.
helaas hoor ik hier een gebrek aan kennis, en luisterervaring.
Als je echt verschil niet hoord tussen een seaker van 200 of 1000,- per stuk heeft er of iemand een ontzettende miskoop gedaan, of is bij de duurdere speakers gewoon gebrek aan set, dus een brakke amp, of cd speler, of bekabeling, en een slechte accoustiek, anedrs weet je (of ik

) blind te vertellen welke de duure en welke de goedkope is. verder is geluid een kwestie van smaak, en je moet dus wel iets kopen wat in jouw smaak valt.
Kijk het ligt eraan waar je tevreden mee best, die raveland klink ook hoor, sommige vinden hem pratig, waarschijnlijk blaas hij best.
maar ja, ik dnek dat je behoord dat de doelgroep:"ik zet mijn speakers in de hoek tegen de muur, dan heb ik wel een vette bass".
Het is no flame hoor en bedoel er niets mee, maar ik wil er alleen op wijzen dat vaak , zeker als je nog niet veel ervarign hebt) het heel moeilijk is voor verschillen te horen. Ik ken genoeg mensen die hun speakers tegen de muur zetten en dat lawaai pratig vinden, dan kan, maar als je een goede set hebt, is het zonde om je laag ermee te verpesten.
een goede sub kost gewoon wat, als je alleen al gaat kijken naar de versterker, een beetje woofer heeft heel wat power nodig, een beetje versterker kost gewoon al 200€, dan heb je nog de filter, kast, en speaker zelf nodig, daar komt nog heel wat bij.
daarom zeg ik, voor een goede sub, moet je gewoon minimaal 400-500 euro's rekenen, en dan heb je lang niet de beste.
Maar als je gewoon een goedkope set hebt, en wat meer laag erbij wilt, dan hoeft dat natuurlijk niet.
en zeker als je begint met deze hobby, en nog niet vaak duurder spul hebt geluisterd, klinkt alles goed, maar als je een beetje audiofiel luisterd hoor ej al heel snel een duidelijk verschil.
ik zou zeggen reg eens een rel naast weat jij al goed vindt klinken. Ik hoor maar al te vaak mensen die veel geld uit hebben gegeven aan een goede set, en dan voor de sub gaan bezuinigen, dat haald echt de hele kwaliteit zwaar naar beneden.
maar ok, genoeg gesproken, ik zou zeggen ga lusiteren en concludeer zelf, en beoordeel wat voor jouw relevant is, en hoeveel je er aan uit wilt geven.