Ik heb vandaag voor een test mij even over de gruwel-ideeen heen gezet die het merk Trust bij me oproept en een van hun "convenience products" gekocht.
Ik heb de "Surveillance interface 804 PCI" (item nr 12543) gekocht. Dat is een PCI kaart die van 4 inputs tegelijk beeldjes kan opnemen (5-10 fps noem ik geen video
)
Tevens is het mogelijk om het opgenomen beeld op te nemen (indien er beweging is) en/of het op afstand te monitoren via een webinterface.
Dit zijn ook ongeveer de dingen die ik nodig heb en nu was ik wel benieuwd wat zo'n extreem goedkoop kaartje te bieden had.
Op de doos staat dat 'ie is voor '98,2000,ME en voorbereid voor XP.
Nou dat "voorbereid" wordt duidelijk als je op de site van Trust kijkt.... "Is geen en zal nooit support komen voor deze kaart."
Dus terwijl ik dit type ben ik op de test-PC op dit moment ook ff win '98 aan het installeren om te kijken wat de kwaliteit zal zijn, maar ik wil toch echt niet meer dit product gaan gebruiken.
Wie kan er adviseren welk product wel lekker werkt?
De eisen zijn:
- Liefst 4-8 camera's tegelijk te monitoren en op te nemen.
- bewegings detectie zodat je alleen zinnige dingen opneemt.
- min. 5 fps anders mis je te veel. (bewaking in een horeca gelegenheid)
- beeldkwaliteit moet voldoende zijn dat je iemand kunt herkennen, ook na compressie
- in beeld kunnen vastleggen van tijd + datum
en als het niet te duur is....
- de mogelijkheid om een fish-eye-opname normaal te kunnen bekijken, zodat je geen bewegende camera's nodig hebt. (resolutie zal dan ook wel wat hoger moeten zijn, bijv full-PAL)
OS maakt niet veel uit, als het maar een van Linux/win2000/XP/NT is. ('98/ME vind ik niet stabiel genoeg voor 24/7)
En een schatting van de prijs zou ook mooi zijn.
Ik heb de "Surveillance interface 804 PCI" (item nr 12543) gekocht. Dat is een PCI kaart die van 4 inputs tegelijk beeldjes kan opnemen (5-10 fps noem ik geen video
Tevens is het mogelijk om het opgenomen beeld op te nemen (indien er beweging is) en/of het op afstand te monitoren via een webinterface.
Dit zijn ook ongeveer de dingen die ik nodig heb en nu was ik wel benieuwd wat zo'n extreem goedkoop kaartje te bieden had.
Op de doos staat dat 'ie is voor '98,2000,ME en voorbereid voor XP.
Nou dat "voorbereid" wordt duidelijk als je op de site van Trust kijkt.... "Is geen en zal nooit support komen voor deze kaart."
Dus terwijl ik dit type ben ik op de test-PC op dit moment ook ff win '98 aan het installeren om te kijken wat de kwaliteit zal zijn, maar ik wil toch echt niet meer dit product gaan gebruiken.
Wie kan er adviseren welk product wel lekker werkt?
De eisen zijn:
- Liefst 4-8 camera's tegelijk te monitoren en op te nemen.
- bewegings detectie zodat je alleen zinnige dingen opneemt.
- min. 5 fps anders mis je te veel. (bewaking in een horeca gelegenheid)
- beeldkwaliteit moet voldoende zijn dat je iemand kunt herkennen, ook na compressie
- in beeld kunnen vastleggen van tijd + datum
en als het niet te duur is....
- de mogelijkheid om een fish-eye-opname normaal te kunnen bekijken, zodat je geen bewegende camera's nodig hebt. (resolutie zal dan ook wel wat hoger moeten zijn, bijv full-PAL)
OS maakt niet veel uit, als het maar een van Linux/win2000/XP/NT is. ('98/ME vind ik niet stabiel genoeg voor 24/7)
En een schatting van de prijs zou ook mooi zijn.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)