Netwerkje mbv router...?¿?

Pagina: 1
Acties:

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Ik heb nu dus een router met ingebouwde 4 poorts switch gekocht en aangesloten en internet doet 't nu op beide pc's die ik er op aangesloten heb maar nu wil ik dus ook wel een netwerkje maar hoe moet ik die 2 pc's dan instellen ? En heb ik misschien 2 aparte nic's nodig voor lan omdat inet en lan niet over 1 nic per pc kan misschien ?

Router:

ip: 192.168.1.1

PC1:
Win2k pro
Name: Gerwin
ip: 192.168.1.3

PC2:
WinMe
Name: Zolder
ip: 192.168.1.4

b.v.d.

Verwijderd

Stel die router in als dhcp?

Of anders zoals jij zegt kan ook, maar wel in dezelfde werkgroep he?

en subnet op 255.255.255.0

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alleen nog ff toevoegen Default Gateway == IP van router, dus 192.168.1.1 en de DNS servers.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Veen
Ik heb nu dus PC1 192.168.1.3, PC2 192.168.1.4 en de router 192.168.1.1 en op allebei de pc's heb ik dezelfde gateway ingesteld (192.168.1.1) en dezelfde DNS (192.168.1.1) en als werkgroep ook bij alletwee dezelfde (heb ik bij alle 2 gewoon "WORKGROUP" gelaten) maar nu doet m'n inet 't wel op alle 2 de PC's maar 't netwerk dus niet.

Ik kan vanaf alle 2 de PC's de andere PC pingen maar ik kan met de ene de andere niet zien...

Wie weet wat ik hier aan kan doen of wat ik fout doe ?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je client van microsoft netwerken geinstalleerd?

• Veen
Op dinsdag 07 mei 2002 20:03 schreef larsemenneke het volgende:
heb je client van microsoft netwerken geinstalleerd?
Yep

• Veen
Kan dus wel gewoon pingen, heb alles goed ingesteld (imho) maar de pc's zien elkaar dus gewoon niet :(

HELP :P

Verwijderd

installeer netbeui eens, wil wel eens helpen :)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:08

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heb je filesharing geinstalleerd en een gedeelde map gemaakt?

Probeer ook eens met zoeken naar computernaam, netwerkomgeving is nogwel een langzaam met bijwerken.

• blackd
  • Niet online
Misschien is het verstandig om de stappen die hier in staan op te volgen:
- Wat betreft internet delen: [topic=309398]
- Wat betreft de netwerkopzet: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
En daarna, als dit allemaal niet lukt, hier verder te posten met welke problemen je hebt.

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
Om vanaf me op die win2k-bak te komen moet je even op win2k een gebruiker aanmaken, anders kan ie er al zekers niet bij komen. op me moet je even file-en printersharing activeren en een map of meerdere mappen delen. als je kunt pingen is er dus wel een verbinding. Probeer anders eens op 1 van de 2 machines een ftp-servertje op te trekken......kijk even of je met ftp er wel op kunt komen dan. als dat wel zo is, dan is het gewoon een gebruikersfout...anders moet je het ergens anders in zoeken (logischerwijs)

iRacing Profiel

• blackd
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 08:43 schreef kroegtijger het volgende:
Om vanaf me op die win2k-bak te komen moet je even op win2k een gebruiker aanmaken, anders kan ie er al zekers niet bij komen. op me moet je even file-en printersharing activeren en een map of meerdere mappen delen. als je kunt pingen is er dus wel een verbinding. Probeer anders eens op 1 van de 2 machines een ftp-servertje op te trekken......kijk even of je met ftp er wel op kunt komen dan. als dat wel zo is, dan is het gewoon een gebruikersfout...anders moet je het ergens anders in zoeken (logischerwijs)
Denk nog niet dat je zover moet denken, want de computers kunnen elkaar nog niet pingen. Er zit dus fundamenteel iets fout in de IP configuratie.
Kan wel pingen ;) (is nog vroeg...)

Verwijderd

Kan dus wel gewoon pingen, heb alles goed ingesteld (imho) maar de pc's zien elkaar dus gewoon niet :(
Hij kan wel pingen...

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op woensdag 08 mei 2002 08:49 schreef Egrimm het volgende:

[..]

Hij kan wel pingen...
dat blijkt....
maar staan die users wel op die win2k en staat file/printersharing aan met minimaal 1 map gedeeld?>?

iRacing Profiel

• Veen
Op die Win2k bak staat guest account op enabled en file en printer sharing staat aan en ik heb m'n hele D drive geshared en op die WinME bak staat file en printersharing ook aan en zijn er 5 mappen en een drive geshared...

Zijn beide ook ingesteld op dezelfde werkgroep maar zien elkaar gewoon niet :\

Wie 'o wie ?

• Veen
*SNIFF*

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een schijf kan je niet delen in w2k hij is geshared door het systeem voor systeemdoeleinden. Deel een map of een printer.

Netbeui enzo intaleren tot het werkt is geen oplossing want op den duur ga je er ook nog ipx bijgooien etc. 1 protocol is meer dan genoeg daarmee moet het gewoon werken.

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1