• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 20:57
De GP Powerbank Smart kan 4 x 1800mAh NiMH penlites (AA) in 1 uur opladen. Nu had ik laatst ergens gelezen dat het eigelijk niet goed voor de batterijen was, om ze zo snel op te laden.

Wat is jullie mening hier over??

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Lijkt me onzin, zo'n lader is niet voor niets zo duur.
OK, het zal misschien minder goed zijn voor de batterijen, maar erg slecht is het vast niet.
En daarbij: je moet ze minstens 500x kunnen opladen.
Als je ze 1x per dag oplaadt moet je dus minstens anderhalf jaar met 4 batterijen kunnen doen.
En dat voor die 25 euro? Lijkt me niet zo'n heel erg groot probleem dan.... :)

Verwijderd

Waar heb je dat eigenlijk gelezen dan? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-02 21:31

The.Force

*Bauer Addict

ik heb me deze ook net aangeschaft en ben er ERG tevreden over, het doet wat het zegt ;) en nu zijn de batterijtjes voor m'n draadloos optisch logitech muisjes steeds vers :o
Ik laad nu niet zo erg veel op (6 x per maand ofsow) maar het is zijn prijs wel waard vindik...

System Specs!

• Fleshi
Op dinsdag 07 mei 2002 19:23 schreef Vertex het volgende:
Waar heb je dat eigenlijk gelezen dan? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.
Ik heb dit gevonden op deze pagina http://home.hetnet.nl/~heuker2000/batterijen/batterijen.htm

Het onderstaande gedeelte is een quote van wat op de pagina staat.
Een aantal fabrikanten brengt snelladers op de markt die een set batterijen binnen een uur opladen. Maar elke snellader die sneller dan drie uur over een lading doet Kun je maar beter mijden. Oplaadbare batterijen zijn ontworpen om geladen te worden met een spanning van 1/10 van het vermogen van de batterij in mAh. Voor een 1.000-1.200 mAh. NiCd of NiMH batterij, die op 100 mA. wordt geladen betekent dit dus een laadtijd van rond de 10-12 uur. Geforceerde lading kan de levensduur en de capaciteit van je batterijen nadelig beïnvloeden.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik heb ook een lader die ze in 1 uur oplaad (philips) en ik merk echt duidelijk dat ze steeds minder worden.
Maar die GP Powerbank Smart is echt zeker goed hoor. Die GP batterijen groter dan 1400 mAh zijn NiMH batterijen en die kunnen daar wel tegen dacht ik. 'gewone' zwakke batterijen zijn NiCD.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Mja, die GP batterijen zijn sowieso erg goed geloof ik.. ik heb zelf pas een normale GP Powerbank 3 gekocht.. maar toch beetje spijt van.. dus ook zo'n Powerbank Smart gekocht... en dat ze wat minder lang meegaan, tja boeie, dat ze sneller opladen is toch wel fijn... vooral met digicam, als ik foto's maak is het in het weekend (doordeweeks vrijwel nooit) en komt alles dus ook tegelijk... en met die gewone lader doe je er 18 uur over... da's langer dan een nachtje (als het 's avonds erin doen en 's mrogens klaar was was het ok geweest).. ach ja ga er niet dood aan :)

Verwijderd

denk dat GP daar zelf ook wel naar gekeken heeft... ik dacht eerst ook dat zo'n snellader nooit goed kon zijn voor de levensduur van de batterijen, maar blijkbaar valt dat wel mee!

1 uur is wel heel snel! wel handig om snel weer volle batterijen te hebben... ik heb zelf zo'n grote oplader van GP en die laadt 4 batterijen in 6 tot 7 uur op
vind ik al snel zat, want ik heb 4 stuks in m'n camera zitten en er zitten 8 stuks in m'n cameratas ('s avonds laat in de lader is volgende ochtend volle batterijen)

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:31

knakworst

Get more sats!

Als je er bang voor bent kun je natuurlijk ook de rapid van gp kopen. Scheelt ook nog eens zo'n 20 euro. Doet er 3 tot 4 uurtjes over!

Verwijderd

Die GP accu's van 1800Mah zijn erg goed, maar ik had al de VartaPhotoAccu's 1600Mah NiMH met druppellader gekocht, die garandeert dat de accu's 1000x opgeladen kunnen worden...

kijk maar bij www.varta.nl

• salutem
  • Laatst online: 16-12-2025
Op dinsdag 07 mei 2002 22:31 schreef Eddo het volgende:
denk dat GP daar zelf ook wel naar gekeken heeft... ik dacht eerst ook dat zo'n snellader nooit goed kon zijn voor de levensduur van de batterijen, maar blijkbaar valt dat wel mee!

1 uur is wel heel snel! wel handig om snel weer volle batterijen te hebben... ik heb zelf zo'n grote oplader van GP en die laadt 4 batterijen in 6 tot 7 uur op
vind ik al snel zat, want ik heb 4 stuks in m'n camera zitten en er zitten 8 stuks in m'n cameratas ('s avonds laat in de lader is volgende ochtend volle batterijen)
Snel laden is altijd slecht voor batterijen wat ze ook beweren met druppel laad effect etc etc. Zolang het geen li-ion is, dan is het niet bevordelijk voor de levensduur van je batterijen. Tsja boeie of ze 500 x of 1000x kunnen opgeladen worden tsja .....

Ik heb ook een totaal van 12 stuks en daar kan ik me 256mb aan smartmedia makkelijk mee vol schieten tevens heb ik ook en car adapter en dat wil ook nog wel es helpen op vakantie bv of op reis.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Voor alle duidelijkheid, als iemand niet weet wat druppellader betekent, dat 'ie er met 1600Mah NiMH PhotoAccu's 16 uur over doet, dat betekent ook dat de accu's langer spanning vast houden(nauwelijks lekspanning), en ze gaan langer mee...... en voor mij is 2x zolang idd boeiend, daar komt nog bij dat mijn Olympus C-100 erg zuinig omgaat met stroom, ik gebruik bij de hoogste resolutie, met Display en Flitsgebruik 6x16MB(=6x25 foto's) SmartMedia (8>

• Fleshi
Hoe zit het precies met het ontladen van gp powerbank batterijen in samenwerking met de gp powerbank smart. Doet hij dat atuomatisch of zo want ik kan er verder niks over vinden.

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Op vrijdag 10 mei 2002 16:15 schreef Fleshi het volgende:
Hoe zit het precies met het ontladen van gp powerbank batterijen in samenwerking met de gp powerbank smart. Doet hij dat atuomatisch of zo want ik kan er verder niks over vinden.
Hij schakelt als de batterijen vol zijn over op druppelladen, dwz dat de batterijen ook vol blijven.
Je kan de lader met batterijen dus gewoon in het stopcontact laten zitten.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16
GP batterijen roeleren...
ik zou nooit meer andere willen
bah crappy duracel... volgens mij kost een kilo duracel batterijen meer als een kilo goud

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• The-Source
  • Laatst online: 16:10
Wat is eigenlijk het verschil tussen de rapid en de smart (behalve de prijs)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Op zaterdag 11 mei 2002 18:08 schreef klaasbram het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de rapid en de smart (behalve de prijs)
Rapid: 2-5 uur
Smart: 1 uur

zie ook http://www.gppowerbank.nl

• The-Source
  • Laatst online: 16:10
Op zaterdag 11 mei 2002 18:11 schreef Hatsekie_D het volgende:

[..]

Rapid: 2-5 uur
Smart: 1 uur

zie ook http://www.gppowerbank.nl
Kijk binnen 1 uur batterijtjes klaar is leuk maar binnen 2 tot 5 uur is ook goed en voor het prijs verschil koop je weer een extra setje batterijen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb de Powerbank Smart nu een maandje en ik heb dat "uurtje" behoorlijk vaak nodig gehad... twee tot vijf uur is veel te lang. Ik ben blij dat ik die paar centen extra heb betaald.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Hoe lang doe je met 1 lading setje accu's?

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 08:07
Dat verschilt natuurlijk per apparaat. Ik kan met 1 setje ongeveer 200 foto's maken met mijn Fuji FinePix 2800 en dan gebruik ik ook gewoon flits en zoom, en ik bekijk alles door het lcd scherm. Dus dat is best lang.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Ja idd dat valt me reuze mee, ik dacht dat het snelladen juist de spanningslekkage op natuurlijke wijze negatief zou beinvloeden.....

Verwijderd

als GP zo een lader uitbrengt dan kan het gewoon, je gooit toch ook niet een kleine motor met weinig pk in een vrachtwagen :?

dus zij denken wel na hoor

Verwijderd

Nou je moet het zien als met overklokken, met een te krappe koeling........

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Hier nog even een ervaring met die GP Powerbank Smart.

Deze heb ik dus ook kortgeleden aangeschaft en ik ben er heel tevreden over. (vooral de snelheid) :) Probeer er wel rekening mee te houden dat deze lader de accu's niet voor 100% oplaad, maar na wat testen gedaan te hebben kwam ik uit op maximaal zo'n 80%.

Zelf heb ik hier verschillende laders staan en uitgeprobeerd, waarvan een Ansmann Powerline-4, deze laad 4x 1800mAh accu's in ongeveer 3:30H. Wat mij opviel was dat geladen accu's van de GP nog minimaal 45 minuten extra geladen konden worden in die Ansmann. Dat betekent dus dat er nog +/-20% meer vermogen geladen kon worden. :(

Als ik dus haast heb gebruik ik de GP, maar in alle andere gevallen vertrouw ik toch op de 3,5 uur lader. :Y)

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Heeft iemand misschien ook ervaring met de GP batterijen van 1800 mAh i.c.m de HP photosmart 715?
Ben van plan deze camera en batterijen binnenkort aan te schaffen maar wil eigenlijk wel weten hoelang deze batterijen mee gaan met normaal gebruik van de camera. (scherm, flits)

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 15:32
Iedereen heeft het hier maar over GP
Ansmann is onbekender maar produceert net zulke goeie batterijen en laders voor een lagere prijs.
Ik heb hier 1850 mAh Ansmann's en een Ansmann Powerline 4
smart lader. Werkt toppie!
Laden onder de 3 uur is slecht voor je batt. ook met intelligente laders.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Mottebelke
  • Laatst online: 17:08
Ja, maar wat kosten die dan (lader en batterijen) en waar zijn ze te krijgen??

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Op maandag 01 juli 2002 15:51 schreef dirkdirk:
Laden onder de 3 uur is slecht voor je batt. ook met intelligente laders.
Argumenten?

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 20:21 schreef Hatsekie_D het volgende:

[..]

Argumenten?
Volgens mij vind je nooit de kreet 'tot 1000 maal herlaadbaar' bij de snelladers, maar alleen bij de GP powerbank 3

• Hatsekie_D

Hatsekie_D

Op maandag 01 juli 2002 20:37 schreef Kheperi het volgende:

[..]

Volgens mij vind je nooit de kreet 'tot 1000 maal herlaadbaar' bij de snelladers, maar alleen bij de GP powerbank 3
Bij snelladers vind je de kreet 'tot 500 maal oplaadbaar' wat mijns inziens ook genoeg is, als je je batterijen 1x per dag oplaadt (en wie doet dat nou?) doe je er nog anderhalf jaar mee. En dat voor die paar euro....

Magoed, als je nog langer wilt doen met batterijen zul je inderdaad misschien geen snellader moeten gebruiken, maar dat zegt dus nog niet dat het echt slecht is voor je batterijen.

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik heb me net een nieuwe Powerbank bestelt, voor mezelf! De buurman heeft mijn oude overgekocht, Powerbank 2.
Heb voor mijn nieuwe cam, de Powerbank Rapid gekocht. Want nu heb ik in totaal 6 batt. Dus ik kan foto's maken met 3 sets van 2, aangezien in mijn cam maar 2 batterijen hoeven. Alleen die Sony batt. zal ik maar niet in de Powerbank opladen? Of kan het wel?

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Op dinsdag 07 mei 2002 19:14 schreef Fleshi het volgende:
De GP Powerbank Smart kan 4 x 1800mAh NiMH penlites (AA) in 1 uur opladen. Nu had ik laatst ergens gelezen dat het eigelijk niet goed voor de batterijen was, om ze zo snel op te laden.

Wat is jullie mening hier over??
Onzin dat het slecht is.
je mag die dingen opladen met een bepaald aantal Ampere als je eroverheen gaat dan is het niet bevoordelijk voor je batterij. Bij een NiMH was dat als het goed is 5 Amp.
Ik weet dit omdat ik een RC electro auto fanaat bent geweest en ik heb overal van alles over het laden van accu's gelezen. mijn snellader (novak millenium, 800 piek toen) kon een 3000mAh in een uurtje laden.
Op vrijdag 10 mei 2002 16:15 schreef Fleshi het volgende:
Een nicad ontlaad je omdat het anders last krijgt van het zoogenaamde memory effect. dat wil zeggen dat als je vaak je accu laad terwijl er nog 20% in zit je na een tijd die 20% kwijt ben. Dus je accu capaciteit wordt minder en de accu wordt er zelf ook niet vroolijker van. Bij een NiMH is dat niet het geval. Deze hoeven niet ontladen te worden. Als je een Nicad een lang tijd niet gebruikt is het aangeraden om deze geheel te ontladen op te bergen. Het liefts zelfs met een weerstand eraan. Bij een NiMH is het net andersom, hierbij is het aangeraden om deze opgeladen op te bergen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

SuB-Gold schreef op 01 juli 2002 @ 20:59:
Alleen die Sony batt. zal ik maar niet in de Powerbank opladen? Of kan het wel?
GP zegt in de FAQ op hun site dat dat geen goed idee is! Niet doen.

Yo.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Mijn GP Smart werkt ook perfect hoor...Ik heb ook wel eens gehoort dat het 'slecht' is voor je batterijen, maarja, zolang je ook GP batterijen gebruikt gaat het prima hoor... 500x opladen is toch zat :)

Arrived anxious, left bored

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:37

Aidix

Geluidspietlut

Elke vorm van opladen is 'slecht' voor een batterij.
De capaciteit van een batterij gaat gewoon achteruit, en na 1000x is dat nog maar 60% ofzo, einde economische levensduur zeg maar.
Als je snelladers gebruikt gaat deze 'slijtage' gewoon harder.

Dus een batterij gaat net zolang mee tot JIJ vindt dat de capaciteit niet meer voldoende is, of hij gewoon echt kapot gaat. En hoe lang dat duurt hangt van jezelf af en de lader die je gebruikt..

Verwijderd

gewoon de GP Smart halen, de batterijen zijn ook relaxed, ik heb 266 foto's gemaakt met een Fuji 2800z en met alle foto's rode ogen reductie! (dus 2 keer flitsen)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 08:13 . Reden: typfout ]

Verwijderd

Ik vind die Powerbank dingen eerlijk gezegd nogal duur, ik heb voor €18,50 2000mAh batterijen gekocht bij Foto Konijnenberg, en voor een tientje extra een lader drbij. Het zijn Hähnel batterijen. Geen snellader erbij, dat komt misschien nog. Maar van de andere kant, als je twee sets van dit soort batterijen hebt, heb je in principe tijd zat om de andere batterijen op te laden. Ik kan ruim een dag mijn camera intensief (uiteraard niet constant) gebruiken, dat betekent 128 MB volschieten, foto's bekijken, uploaden ed. In die tijd zijn mijn batterijen allang opgeladen.

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:36

BCM

Ik ben niet bekend met GP powerbank etc maar heeb heel wat ervaring opgedaan met (snel)laden en accu's.

Om te beginnen is laden in het algemeen en snelladen in het bijzonder slecht voor een accu. Maar dat is niet doen ook. Dus het ding heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven.
Langszaam laden gebeurt meestal door een constante laadstroom. Dit is wel beter voor een accu maar gebeurt meestal te lang wat de leeftijd niet ten goede komt. Snelladen word gedaan door er een hoge laadstroom op te zetten op een gecontroleerde manier.("drubbelladen", termo afslag delta) Overladen treedt hierdoor minder op waardoor leeftijd langer wordt.
Heel belangrijk bij accu's is het onderhoud. Inderdaad regelmatig ontladen voor memory effect is daar een van de belangrijke onderdelen bij. Wij legde de accu's ook VOLLEDIG leeg weg. We sloten ze zelfs kort met een 7 ohm's weerstand erover.
Ik heb deze kennis opgedaan bij electro modelvliegen en ik kan je vertellen dat we daar accu's echt pijnigde. Laden met 8 tot 10 ampere waardoor accu's in een half uur vol waren. (wel gekoeld) en gebruik met een maximaal amperage van 150 tot 200 ampere was heel normaal. Ze waren dan ook meestal in een minuut of 5 leeg.
Accu's gingen 1 tot 2 seizoenen mee waar er dan gemiddeld 400 tot 600 ladingen mee waren gedaan. Accu's waren dan nog steeds goed maar door een goede sponsoring (sanyo) waren we heel kieskeurig.

Cedo Nulli

Pagina: 1