Toon posts:

HDD problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Maxtor 40 gig schijf met XP wordt wel gezien in mijn BIOS maar blijft daarna hangen en XP wordt niet gestart.

De schijf staat als primary master in mijn BIOS.
Ik heb al geprobeerd te booten met win98-diskette, winXP bootdiskette en ME-cd. Niks werkt!! Ik doe iets fout, WAT??!! Kan iemand mij helpen? ;'(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Krijg je een foutmelding, en waar blijft hij precies hangen? Zie je ook maar iets van een WinXP related bericht verschijnen, of kom je niet verder dan de BIOS?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft net op het punt dat windows moet starten hangen.
Zonder ook maar iets van windows of een foutmelding te laten zien!

• blackd
  • Niet online
Werkt hij in een andere pc wel (als je dat kan testen), en heb je (met die bootdisks) geprobeerd op C: te komen? Wat lukt daar niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het helaas niet testen op een andere pc. Wel heb ik nog een andere schijf liggen die ik ook heb geprobeerd, maar daarbij gebeurd precies hetzelfde. Hij wil maar niet booten, hij pakt de CD/Diskette's gewoon niet en blijft elke keer hangen na het opstarten van de Bios.

• blackd
  • Niet online
Staat de opstartvolgorde wel goed ingesteld in je BIOS. Je kan dus helemaal niet booten van diskette?
Ga eens naar je BIOS en verander daar de bootvolgorde zo, dat je eerst van floppy, dan CDROM en daarna pas van de Primaire HDD opstart.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:31
Wat voor moederbord heb je? Als je een Epox hebt kan je misschien de BIOS flashen met de F2-methode.

Weet je trouwens zeker dat je alles goed hebt ingesteld in je BIOS? Je kan ook proberen om je BIOS defaults terug te zetten, of je BIOS te resetten (meestal met een jumpertje).

Het lijkt er imho op dat het een BIOS probleem is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heeft hij ooit wel gewerkt? Dit gezien het feit dat de harddisk de primary master is en dat je XP kennelijk allang hebt geinstalleerd :)

Zo ja, kun je je herinneren of je iets vaags hebt geinstalleerd in XP en dat hij daarna niet meer fatsoenlijk werkte? Kun je wel de veilige modus in komen? Druk op F8 wanneer XP daar om vraagt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar helaas geen verandering. Nog een idee?

Hij heeft voorheen wel gewerkt.
Ik kom Xp ook niet in, dus veilige modus bereik ik niet eens.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is je harddisk gepartitioneerd met de FAT32 of NTFS bestandssysteem? En wat ging er precies fout bij het gebruiken van de XP bootdiskettes? Kun je wel bij je schijf komen via Recovery Console? Kun je je schijf wel met FDISK bekijken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn bios op default gezet. Hij vindt de schijf wel gewoon weer. Maar loopt weer op hetzelfde moment vast. Hij is NTFS geformateerd. Het probleem is dus dat ik DOS ook met geen mogelijkheid aan de praat krijg.

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 19:48 schreef DMN het volgende:
Ik heb nu mijn bios op default gezet. Hij vindt de schijf wel gewoon weer.
Da's mooi, kan je nu booten vanaf diskette en FDISK starten?
Maar loopt weer op hetzelfde moment vast. Hij is NTFS geformateerd. Het probleem is dus dat ik DOS ook met geen mogelijkheid aan de praat krijg.
Moah, Win98 werkt ook niet met NTFS by the way, dus dat werkt niet helemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nog steeds niet booten. Ik heb een millenium opstartdiskette gefixed en daar wil hij ook niet bij booten.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 07 mei 2002 20:59 schreef DMN het volgende:
Ik kan nog steeds niet booten. Ik heb een millenium opstartdiskette gefixed en daar wil hij ook niet bij booten.
Wat gebeurt er dan precies? Vertel eens stap voor stap wat je hebt gedaan en wat je opmerkt. Bijvoorbeeld: flop in gleuf, lampje gaat aan (activiteit), de pc blijft daar hangen, of iets in deze zin.

Zo wordt het voor ons ook wat duidelijker wat het exacte probleem is. Er zijn voor dit probleem namelijk zoveel redenen te bedenken :)
Pagina: 1