Wachttijd @Home-aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Binnenkort (nou ja, 2 - 2.5 maand nog) kan ik in mijn appartementje, en dan wil ik, als echte inetverslaafde ;), natuurlijk zo spoedig mogelijk de kabel op.

Na lang wikken en wegen tussen ADSL en @Home is het @Home geworden vanwege de enorme snelheid.

Nu kan ik natuurlijk enkele weken voor ik echt verhuis alvast een aanvraag indienen. Maar weet iemand hoe lang het duurt voor ze dan ook echt langskomen?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 18:21 schreef wildhagen het volgende:
Binnenkort (nou ja, 2 - 2.5 maand nog) kan ik in mijn appartementje, en dan wil ik, als echte inetverslaafde ;), natuurlijk zo spoedig mogelijk de kabel op.

Na lang wikken en wegen tussen ADSL en @Home is het @Home geworden vanwege de enorme snelheid.

Nu kan ik natuurlijk enkele weken voor ik echt verhuis alvast een aanvraag indienen. Maar weet iemand hoe lang het duurt voor ze dan ook echt langskomen?
aanmeldings formulier opsturen dan bellen ze je voor een afspraak kun je zelf zeggen waneer je ze langs wilt hebben.
En als je het voor de snelheid doet kan het je nog flink tegenvallen het is de laatste 2 maanden zo oplaag gegaan met snelheid en service. :(

• wildhagen
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 18:32 schreef SilverBolt het volgende:

[..]

aanmeldings formulier opsturen dan bellen ze je voor een afspraak kun je zelf zeggen waneer je ze langs wilt hebben.
En als je het voor de snelheid doet kan het je nog flink tegenvallen het is de laatste 2 maanden zo oplaag gegaan met snelheid en service. :(
Van het weekend nog bij een kennis (2 straten vanwaar i ga wonen) een ISO-file van zo'n 450-460 MB gedownload, gemiddelde snelheid was zo'n 250-275 kB/sec, met pieken tot net boven de 300, en ik heb hem iig niet onder de 175 zien duiken.

En ach, ik ben wel traagheid gewend, zit nu al 3 of 4 jaar met ISDN...

Dit gaat wel over @Home in Roosendaal overigens.

Maar ik zal het formulier eens gaan opsturen dan, ik ga iig wel voor de snelle variant, de langzame is te traag.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

bij mij duurde het ongeveer twee weken

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 18:49 schreef vuilniszak het volgende:
bij mij duurde het ongeveer twee weken
bij mij ook.
hint: neem het starterspakket, dan moet je zelf zorgen voor een netwerkaart en een utp kabel, maar dan zit je wel mooi voor €22 op de digitale snelweg!
als je geen netwerkkaart hebt en zo:
netwerkkaart €8
en utpkabel stja moet je ff bekijken.

• wildhagen
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 18:51 schreef pentium het volgende:

[..]

bij mij ook.
hint: neem het starterspakket, dan moet je zelf zorgen voor een netwerkaart en een utp kabel, maar dan zit je wel mooi voor €22 op de digitale snelweg!
als je geen netwerkkaart hebt en zo:
netwerkkaart €8
en utpkabel stja moet je ff bekijken.
Ik heb nog een oud 3Com 3C900B-combo kaartje liggen, 10 MBit, is dat een geschikte kaart, of moet het een speciaal type of merk zijn?

UTP-kabel heb ik niet liggen, maar kan ik wel aankomen... probleem is alleen wel dat-ie door een plafond moet worden getrokken (kamer waar PC komt te staan ligt aan de andere kant van het appartement dan waar de aansluitingen het huis binnenkomen). Als ik dan een starterspakket neem, trekken zij die kabel dan ook? Ik heb namelijk 2 linkerhanden... zoniet, welk abonnement trekken zij die kabel dan wél?

En is het mogelijk dat ik zelf de netwerkkaart in de PC bouw en softwarematig configureerd? Ik heb liever geen vreemden in en aan mijn PC, dat lukt me zelf prima...

Virussen? Scan ze hier!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij een collega van mij duurt het 3 weken vooradat ze kunnen komen (vorige week besteld)

Verwijderd

als het goed is kun je op de site van @home ergens de kaarten vinden die het zeker doen

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 18:54 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Ik heb nog een oud 3Com 3C900B-combo kaartje liggen, 10 MBit, is dat een geschikte kaart, of moet het een speciaal type of merk zijn?
MAAKT NIX UIT

UTP-kabel heb ik niet liggen, maar kan ik wel aankomen... probleem is alleen wel dat-ie door een plafond moet worden getrokken (kamer waar PC komt te staan ligt aan de andere kant van het appartement dan waar de aansluitingen het huis binnenkomen). Als ik dan een starterspakket neem, trekken zij die kabel dan ook? Ik heb namelijk 2 linkerhanden... zoniet, welk abonnement trekken zij die kabel dan wél?
VOLGENS MIJ BIJ GEEN ENKEL PAKKET :?
En is het mogelijk dat ik zelf de netwerkkaart in de PC bouw en softwarematig configureerd? Ik heb liever geen vreemden in en aan mijn PC, dat lukt me zelf prima...
NET ALS EEN GEWONE NETWERK FF JE @HOME NAAM OPGEVEN EN VOILA >:) JE KRIJGT ER EEN BOEK BIJ DUZZ

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:49
Met starterspakketje gaat dat prima.

Je moet wel al een werkende CAI-aansluiting op je nieuwe adres op je naam hebben wil je @home kunnen aavragen.....

• wildhagen
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 18:58 schreef valkenier het volgende:
Met starterspakketje gaat dat prima.

Je moet wel al een werkende CAI-aansluiting op je nieuwe adres op je naam hebben wil je @home kunnen aavragen.....
Die aansluiting is er tegen die tijd wel.

Thanks allen voor de hulp, ik denk dat het idd een starterspakketje word, gebruik ik de bestaande NIC, en ach, met wat handige kennissen lukt die kabel trekken ook wel denk ik ;)

Nogmaals dank.

Virussen? Scan ze hier!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op dinsdag 07 mei 2002 18:54 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Is prima :)

Bij mij duurde het een maandje ongeveer...

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Gewoon bellen kan een maand duren maar kan ook op je eigen verzoek later gepland worden.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je het gewoon nu aanvraagt dan hoef je niet zo lang te wachten.

Voor de rest is het gewoon een eitje (netwerkkaart erin, pc-naam aanpassen, klaar ;)).

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:21

Wildfire

Joy to the world!

Wat voor appartement? Vaak is het alleen maar mogelijk om in normale woonhuizen een aansluiting te krijgen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• wildhagen
  • Niet online
Op woensdag 08 mei 2002 10:58 schreef Wildfire het volgende:
Wat voor appartement? Vaak is het alleen maar mogelijk om in normale woonhuizen een aansluiting te krijgen...
3 hoog is het, of wat bedoel je precies? Of bedoel je een studentenhuis ofzo? Want dat is het niet, het is een gewoon koop-appartement.

Volgens de postcodecheck kan het in die straat op elk adres, en de hele straat bestaat uit appartementen (3 complexen), er is niet één gewoon huis...

Virussen? Scan ze hier!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Als je belt met de helpdesk (oei :P) kun je gewoon een afspraak maken. Ik neem aan dat ze geen moeite hebben om pas over 2 maanden te komen.
Heb trouwens gehoord dat in drukke perioden het soms wel een maand (of meer) kon duren.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:21

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 08 mei 2002 08:51 schreef IceStorm het volgende:
Als je het gewoon nu aanvraagt dan hoef je niet zo lang te wachten.
Probleem is dat de aansluiting misschien nog niet op zijn naam staat dan :?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

duurt dat zo lang? Maandag gebeld, dinsdag konden ze al komen :) (wel jaren geleden toen @home net bestond en kabel voor de elite nog was :))
dinsdag kon niet, woensdag wel dus binnen 2 dagen inet!

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1