luchtinlaat boxen belangrijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:26
ik heb zelf een leuk geluidsboxje in elkaar geknutseld om bijv. mee naar lans te nemen voor goed geluid, 2 3-wegs 100W en 2 tweeters 100W op een 400W versterker (geen RMS :9 )

nu heb ik die wel helemaal dicht gemaakt, maar je ziet meestal bij flinke boxen dat er een gat in zit ok lucht uit te laten, is het slim om dat er ook in te maken?? wat voor doel dient zoiets eigenlijk?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Dat is de bas-reflex poort en dat heeft te maken met wat voor een principe kast je wil maken.

bas-reflex, kan je met redelijke kleine kast al meer bas behalen.
gesloten kast, zeer mooie strakke bas.
transmission-line, dat is hoornachtige behuizing (geen echte hoorn).

Maar de positie en lengte van de baspoort hangt van de afmeteingen van de kast af. Ook de eigenfrequentie van de drivers. Kortom het is niet eenvoudig om aan te geven wat de beste oplossing is. Echt thuis d'r in ben ik niet. Mijn voorkeur is transmission-line.

• Maverick
hmm, het is een vierkante houten box, van zon 30 bij 20 bij 20. (in cm)

niet echt groot dus, dat transmission-line gaat dus niet lijkt me, (weet ook niet wat het is btw) is het met deze afmetingen aan te raden om voor Bass-reflex te kiezen?

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Bovenaan de pagina, ongeveer in het midden, in dat blauwe regeltje boven dat gele, staat een woordje in wit: "search".

Dat is Engels voor "zoeken", en als je daar met je muis overheen gaat verandert het pijltje van de muis in een handje. Dit betekent dus dat je daarop kunt klikken.

Klik dus 1x (met de linker muisknop) als dat handje op dat woordje staat.

D'r zal een wereld voor je open gaan...

Specs? Zie ondertitel...

• Maverick
Op dinsdag 07 mei 2002 18:43 schreef DaDaJoker het volgende:
Bovenaan de pagina, ongeveer in het midden, in dat blauwe regeltje boven dat gele, staat een woordje in wit: "search".

Dat is Engels voor "zoeken", en als je daar met je muis overheen gaat verandert het pijltje van de muis in een handje. Dit betekent dus dat je daarop kunt klikken.

:Z

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 18:43 schreef DaDaJoker het volgende:

HAHAHAHAA, lachuh :o :o

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

Maverick: Je kan op GoT zoeken, of deze pagina eens bestuderen:
http://members.tripod.com/XSSpl/Audio

dadajoker en skyhawk: Als een topic je niet aanstaat, kan je daar melding van maken in schop een modje

Maverick: niet op zo'n manier ingaan op utfs posts
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.