Zal maar meteen melden, ik ben nogal een beginneling wat betreft SQL, maar ik hoop dat er toch eventjes wat mensen zijn die mij willen helpen.
Ik wil uit een database wat records selecteren, maar die moeten alleen geselecteerd worden als de combinatie van YY:MM:DD en het ip nog niet vaker voor is gekomen:
zoals je ziet zijn er 2 record op 7 mei, waarbij het ip hetzelfde is. Nu is het de bedoeling dat maar 1 van die 2 record daadwerkelijk uit wordt gelezen.
Zelf had ik intussen zoiets:
Ik weet zowiezo eigenlijk niet zeker of tijdstip(
goed werkt, maar op mysql.org las ik dat je TIMESTAMP(
voor YY:MM:DD stond, vandaar.
Kan iemand mij een stapje verder helpen
Ik wil uit een database wat records selecteren, maar die moeten alleen geselecteerd worden als de combinatie van YY:MM:DD en het ip nog niet vaker voor is gekomen:
code:
1
2
3
4
5
6
| | ip[varchar] | tijdstip[datetime] | +-----------------------+-----------------------------+ | 62.131.154.4 | 20020506140645 | | 62.131.154.4 | 20020507175426 | | 62.131.154.4 | 20020507180602 | +-----------------------+-----------------------------+ |
zoals je ziet zijn er 2 record op 7 mei, waarbij het ip hetzelfde is. Nu is het de bedoeling dat maar 1 van die 2 record daadwerkelijk uit wordt gelezen.
Zelf had ik intussen zoiets:
code:
1
2
3
4
| SELECT * FROM linkCounter GROUP BY ip,tijdstip(8) //ORDER BY domein, root, pagina |
Ik weet zowiezo eigenlijk niet zeker of tijdstip(
Kan iemand mij een stapje verder helpen