[OC]hogere FSB na CPU burn

Pagina: 1
Acties:

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 17:40
sjees!
ik heb net ff voor de lol CPU burn gedraait en de koeler uitgezet. Nee ik ben niet gek, ik had er 3 sensoren op aangesloten en als er ook maar 1tje boven de 65 uitkwam wordt mijn systeem automatisch uitgeschakelt *D

nou is dat niet het geval geweest, de top was 55 na 45 minuten CPU burn :?

nu had ik in een ander topic gelezen dat iemand opeens veel hoger kon OC'en, dus heb ik dat ook geprobt.
En nu weet ik wel dat de FSB niet alles met de CPU temaken heeft, maar mijn FSB kan opeens wel naar 154 >:)

is dit toeval, of is dit gewoon de manier van OC'en?

dit is overgins niet echt een vraag en ik treur er niet om als ie dicht gaat hoor, ik wou het alleen ff zeggen :P

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17

justifire

Shut up and squat !!

das wel interesant :9 maar of het nou echt daardoor komt??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Nah ik kon met mijn xp1700+ ook in een keer 12 * 145 aan na een uur burn k7 gedraaid te hebben :9~

Verwijderd

Je kan je processor beter in een pan met heet water zetten, en dan een uur of 3 op 80 graden laten.
Je processor is water dicht, dit is geheel veilig.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17

justifire

Shut up and squat !!

om er dan achter te komen dat je een nieuwe anti aanbaklaag hebt met amd erop :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:34 ]

• D-Three
  • Laatst online: 21:51
Op dinsdag 07 mei 2002 18:43 schreef ispierings het volgende:
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat dan de vergrendeling wegsmelt, maar of dit waar is weet ik niet.
Maar het zou het anders wel verklaren.
Vergrendeling van wat??

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:35 ]

• D-Three
Het enige wat "vergrendeld" is in een CPU is de multiplier. En daar valt bij een Athlon relatief gemakkelijk een mouw aan te passen. Jouw CPU is zeker niet te unlocken na een CPU burn :)

BTW, internetinfo, je hebt blijkbaar nogal een stevige koeler? En tja, er zijn veel "geruchten" dat het voltage en/of de CPU nog hoger kunnen naar een burn-in. Echte bewijzen zijn er niet, maar meestal lukt het wel na een tijdje het voltage te verlagen zonder dat de boel onstabiel wordt.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 16:35

JeroenT

hoi!

Op dinsdag 07 mei 2002 18:43 schreef ispierings het volgende:
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat dan de vergrendeling wegsmelt, maar of dit waar is weet ik niet.
Maar het zou het anders wel verklaren.
rofl.. kan dit dan ook met intel cpu's? :D

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:35 ]

Verwijderd

yep, mijne loopt nu 1,8@2.4 zonder problemen. Wel voltage verhoogd naar 1.65 volt. Dit was eerst niet mogelijk op de een of andere redenen kwam hij daar niet. zelfs niet met een voltage van 1.7V

Had nu een maandje @1.8 gedraaid 24 uur lang 30 dagen ofzo met }:O aan en nu haalt ie het dus wel. Over een week ofzo ga ik de core voltage weer verlagen. Mischein wordt ie dan wat koeler.

btw, ik heb een pentium 4 noorderbos op 1.8G. Draait nu max op 50 graden met standaard intel retail cooler. B-)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 18:57

MRic3

Of praat ik weer poep?

De beveiliging wegbranden is onzin maar dit heeft wel te maken met inbranden van de CPU. Als je hem meer belast.. door voltage te verhogen of meer van dat soort shit dan kan het soms op andere fronten (bv de FSB) ook hoger gaan.

fff stressen doet wonderen.... ook bij mensen ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Gatenkaas!

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 17:35 ]

Verwijderd

Als je cpu al warm is kun je m idd ook hoger overclocken. Maar als je je pc dan een nachtje uitzet.......

Een echte burn-in, zoals ik denk ik gedaan heb, is blijvend. Gewoon ff het nieuwe van de proc afslijten dus.

Je cpu echt in brunen kun je niet in 1 uurtje doen. Daar gaat wel een maandje ofzo overheen. Dan haal je nog maar minimale resultaten. Ik kan na 1 maand bijvoorbeeld pas de core verhogen van 400 naar 533. (mischien heb ik een verkeerde proc gekregen ofzo want sommige kunnen dat al na 10 seconden) maar ik kan ook pas over 2 weken ofzo mijn core voltage weer wat laten zakken om te kijken "of ie dat trekt"

• internetinfo
  • Laatst online: 21-02 17:40
maar zou dit mijn top zijn of zou ik nog hoger kunnen als ik dit nog een keer probeer?

ik vind het eigenlijk wel relaxt :9~

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 18:36 schreef CocaCola het volgende:
Je kan je processor beter in een pan met heet water zetten, en dan een uur of 3 op 80 graden laten.
Je processor is water dicht, dit is geheel veilig.
kan je hem echt in een pan heet water stoppen?
en dan 80 graden laten draaien?
dat kan neit goed zijn
kan ie dan hoger?
mijn fsb kan nu niet hoger dan 142 stabiel

Verwijderd

Als je em lang heet laat draaien dan worden bepaalde schakelingen wat vrijer omdat ze vaker geschakelt hebben. Je cpu kan er helaas ook kapot van gaan omdat je em in feite versneld verslijt. Het is nou eenmaal zo dat versleten cpu's beter te overclocken zijn als gloedje nieuwe

• D-Three
Op woensdag 08 mei 2002 00:09 schreef King.Niek het volgende:

[..]

kan je hem echt in een pan heet water stoppen?
en dan 80 graden laten draaien?
dat kan neit goed zijn
kan ie dan hoger?
mijn fsb kan nu niet hoger dan 142 stabiel
Natuurlijk niet!

BTW, de burn-in die hier besproken wordt, zorgt er voor dat je de voltage van jouw CPU kan verlagen en/of een beetje meer MHz'en uit jouw CPU'tje kan halen. Het zorgt er dus voor dat de CPU een beetje "gewend" is aan de hoge spanningen en kloksnelheden. Dat extra beetje power wordt dan meestal gehaald door de FSB wat te verhogen. Met andere woorden, de FSB kan verhoogd worden indien de CPU de bottleneck is!
MAAR als je je FSB bijvoorbeeld niet hoger krijgt dan die 142 stabiel, kan dat een andere oorzaak hebben dan jouw CPU! Het kan jouw CPU zijn, maar als jouw CPU dus niet de bottleneck is, dan zal een burn-in jouw FSB NIET hoger krijgen.
Persoonlijk heb ik het probleem dat ik mijn FSB niet hoger krijg dan 154. Ik weet zeker dat mijn bordje bijna 180 MHz kan halen! Er zitten nu Crucial PC2100 waarvan ik weet dat die minimum 180 MHz kunnen halen! Mijn netwerkkaart en geluidskaart heb ik er al uit gehaald. En toch blijf ik vast op 154 MHz. Mijn CPU is zeker niet de bottleneck aangezien ik de multiplier al verlaagd heb zodat ik zelfs maar 1200 MHz draai (ipv 1400). Dus blijft nog over: videokaart, voeding, cd-rom, HD. En waarschijnlijk zal het mijn videokaart zijn. Dus zoals je ziet na deze lange uitleg, een burn-in zal bij mij dan niet helpen!
Maar alles hangt af van geval per geval. Welke temps heb je? Op hoeveel MHz draai je nu?

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 19:59 schreef ispierings het volgende:
Maar de weerstand van het matriaal kan toch niet veranderen?
Maar wel door invloed van warmte...
Dus dan zou dat niet blijvend zijn :?
HEHEHE Juist wel.. Weerstand word hoger als de Temperatuur hoger wordt. Door dat de weerstand hoger wordt gaat hij meer stroom trekken (stroom is Ampere) Daar door word de weerstand nog hoger van.........

Daarom gaat een cpu zo snel stuk.. is een stukje kamikaze 8-) waar je weinig aan kunt doen behalve de cpu zo goed mogelijk koelen.

Basis electrotechniek in uitvoering pas op.......(8>

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ik heb van mn leven nog nooit zoveel onzin op 1 pagina gezien,dat inbranden is echt absolute onzin en slaat werkelijk nergens op en er is nog nooit niemand geweest die dit kan onderbouwen die echt weet hoe het zit.

en dan het water verhaal echt te gek voor woorden en ik zou je dan ook direkt ff op laten halen door een blauw bussie en
je eens goed na laten kijken want iemand die dit soort onzin uitkraamd lijkt me niet 100 % in orde.

• D-Three
Op woensdag 08 mei 2002 07:57 schreef Aiken het volgende:

[..]

HEHEHE Juist wel.. Weerstand word hoger als de Temperatuur hoger wordt. Door dat de weerstand hoger wordt gaat hij meer stroom trekken (stroom is Ampere) Daar door word de weerstand nog hoger van.........

Daarom gaat een cpu zo snel stuk.. is een stukje kamikaze 8-) waar je weinig aan kunt doen behalve de cpu zo goed mogelijk koelen.

Basis electrotechniek in uitvoering pas op.......(8>
???
De weerstand wordt hoger als d temperatuur hoger wordt? Ok, dat is wel waar bij weerstanden en zo, maar dat is echt maar een heel kleine stijging hoor.
Door dat de weerstand hoger wordt gaat hij meer stroom trekken (stroom is Ampere) Zelfs iemand met een basiskennis elektriciteit weet dat dit helemaal verkeerd is. Wet van Ohm? Weerstand = Spanning / Stroom. Als de weerstand stijgt, dan DAALT de stroom (bij een gelijke spanning). Maar zoals eerder al gezegd, dit is een heel miniscuul kleine verandering.
Op woensdag 08 mei 2002 08:14 schreef monterey het volgende:
ik heb van mn leven nog nooit zoveel onzin op 1 pagina gezien,dat inbranden is echt absolute onzin en slaat werkelijk nergens op en er is nog nooit niemand geweest die dit kan onderbouwen die echt weet hoe het zit.

en dan het water verhaal echt te gek voor woorden en ik zou je dan ook direkt ff op laten halen door een blauw bussie en
je eens goed na laten kijken want iemand die dit soort onzin uitkraamd lijkt me niet 100 % in orde.
Hier wil ik ook wel ff op reageren :P
Dat het moeilijk onderbouwd kan worden, heb ik al eerder aangehaald. Maar het is wel een feit dat in veel gevallen het voltage iets lager kan gezet worden of de CPU iets hoger na een dagenlange burn-in. Ik weet niet hoe dit wetenschappelijk onderbouwd zou kunnen worden en ik denk ook niet dat het kan, maar de bewijzen zijn er dat het lukt.
En als hier echt iemand z'n CPU in water kookt (of dit gelooft), dan lijkt het me dat een hond voor die persoon beter is dan een PC. :)
Pagina: 1