Toon posts:

geen ip van provider te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben met een pc bezig die op kabelinternet moet komen. ik heb alleen steeds hetzelfde probleem dat ie niet het Ip-adres krijgt van de provider...terwijl een andere pc van mij wel gewoon internet krijgt. (met dezelfde aansluiting.)

pc met problemen is een pI-166Mhz, WIN98se

IP-instellingen wat er staan na installatie (kabel van internet ingestoken):
IP: 169.254.11.12
Subnetmasker: 255.255.0.0
Adapteradres: 00-02-44-61-3B-C4

Het moet eigelijk een NDIS-5 adapter zijn, want met dat heb ik ook internet op een andere pc van mij...maar ik zie steeds maar Realtek 8139-series PCI NIC. :?

wat moet ik doen om et internet aan de gang te krijgen op de PI?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
het zou handig zijn als je wat meer informatie geeft zoals:

-welk besturingssyteem draai je op de pc waar de netwerkkaart wel werkt?
-welke kabelprovider heb je?
-heb je het MAC-adres van je netwerkkaart moeten doorgeven?
-heb je die andere netwerkkaart van je provider gekregen?

als je hier eens antwoord op geeft kun je misschien geholpen worden. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 18:12 schreef larsemenneke het volgende:
het zou handig zijn als je wat meer informatie geeft zoals:

-welk besturingssyteem draai je op de pc waar de netwerkkaart wel werkt?
-welke kabelprovider heb je?
-heb je het MAC-adres van je netwerkkaart moeten doorgeven?
-heb je die andere netwerkkaart van je provider gekregen?

als je hier eens antwoord op geeft kun je misschien geholpen worden. >:)
- ook win98se
- sonera
- MAC-adres? nee, niet tegengekomen...
- er zat een ISA kaart in de PI, toen hadden we geformateerd en opnieuw geinstalleerd, toen gaf de netwerkkaart ineens geen internet meer. we hadden toen een andere kaart geprobeerd...die gaf ook geen internet. we hebben zelfs al een nieuwe gekocht...die zit er nu in en nee hoor...nog steeds geen internet :'( ik word er schijtziek van. voor het formateren deed het internet et trouwens wel nog...
geen ideeeeee waar dat nou aan zou motte liggen... :(

Verwijderd

Goeie driver zoeken voor je kaart.
kijk desnoods ff in de kast wat voor typenummer op de chip staat en wat voor merk het is.
En je ip propertys op DHCP zetten
als je een static ip aanzet dan krijg je geen ip uitgedeeld
omdat je er zelf 1 hebt ingesteld:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 18:34 schreef MrWeedy het volgende:
Goeie driver zoeken voor je kaart.
kijk desnoods ff in de kast wat voor typenummer op de chip staat en wat voor merk het is.
En je ip propertys op DHCP zetten
als je een static ip aanzet dan krijg je geen ip uitgedeeld
omdat je er zelf 1 hebt ingesteld:)
uhmmmm uhhh, die netwerkkaart heb ik net uit de winkel gehaald dus ik heb alle drivers....
hij installeert ook goed enzo maar hij geeft me IP niet door.
normaal zie ik bij me ip-configuratie (winipcfg) ppp-adapter staan en dan ook nog een ndis5 of ndis4...
nu staat er ppp-adapter en realtek 8139-series.
ppp het dus geen ip (0.0.0.0)
realtek het 169.254.11.112 en dat klopt dus niet...daar moet ik 213.???.???.??? krijgen.

en zover ik weet staan er ook geen instellingen anders dan anders.

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 19:05

liberque

Vrijzinnig!

Is het mischien zo dat je MAC adres bekend moet zijn bij je provider.. of dat het MAC adres van je netwerkkaart geregged staat bij de DHCP server van je provider waardoor je moet wachten tot de lease verlopen is?

Het lijkt mij gewoon een case van:

a. Computer kan DHCP server niet vinden en krijgt daarom geen adres waarop Windows zo'n 169 adres tevoorschijn tovert.
b. MAC adres staat niet geregistreerd dus je netwerkkaart krijgt geen toestemming....

Succes iig.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Ip release doen met degene die wel online kan. (en dan ook daadwerkelijk online is)
Utp in andere kaart... en renew all.

(mits sonera ook werkt met ip op mac)

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 18:53 schreef liberque het volgende:
Is het mischien zo dat je MAC adres bekend moet zijn bij je provider.. of dat het MAC adres van je netwerkkaart geregged staat bij de DHCP server van je provider waardoor je moet wachten tot de lease verlopen is?

Het lijkt mij gewoon een case van:

a. Computer kan DHCP server niet vinden en krijgt daarom geen adres waarop Windows zo'n 169 adres tevoorschijn tovert.
b. MAC adres staat niet geregistreerd dus je netwerkkaart krijgt geen toestemming....

Succes iig.
^$@%^%@&^#@ !!! dus als ik je goed begrijp...ken ik alleen internetten met de kaart die in me pc zit waar ik nu internet op heb...en met geen enkele andere netwerkkaart...en als ik dus internet wil hebben op die PI moet ik de netwerkkaart waar nu met internet in komt in mijn PI zetten...
:r :( |:( ;( shit!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:17
yup, ik heb zelf ook sonera quicknet. als de de verbinding/kabel die mij internet geeft (de utp kabel die van de modem afkomt en in een netwerkkaart gaat) op een andere netwerkkaart moet, moet je eerst je modem resetten. hoe ? -> alle stekkers eruit, dus ook die coax kabel. even 5 min laten liggen en dan weer alles aansluiten. radicaal maar 't werkt.

edit: je kan natuurlijk een simpel netwerkje maken tussen beide pc's. een 2e netwerkkaart in de pc waar internet het wel op doet en een crosskabel tussen die kaart en de andere pc. en dan komen we bij het internet delings verhaal -> FAQ/UTS ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 19:01 schreef wibblemoo het volgende:
yup, ik heb zelf ook sonera quicknet. als de de verbinding/kabel die mij internet geeft (de utp kabel die van de modem afkomt en in een netwerkkaart gaat) op een andere netwerkkaart moet, moet je eerst je modem resetten. hoe ? -> alle stekkers eruit, dus ook die coax kabel. even 5 min laten liggen en dan weer alles aansluiten. radicaal maar 't werkt.

edit: je kan natuurlijk een simpel netwerkje maken tussen beide pc's. een 2e netwerkkaart in de pc waar internet het wel op doet en een crosskabel tussen die kaart en de andere pc. en dan komen we bij het internet delings verhaal -> FAQ/UTS ;)
vet, dat van dat resetten ga ik es ff doen heheh.
ennuh, dat wat je zegt dat netwerkje....dat heb ik al ;)
maar dat werkte ook opeens voor geen k#t meer.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En inderdaad ... je raadt de oplossing al... mocht die grote reset niet werken .. bel je provider op (met ellenlange wachttijden maarja..) zeg dat je een andere nic in je pc hebt gestopt en dat ze dus het oude mac adres van die nic uit het modem database moeten verwijderen..
Probleem opgelost.. nix mis met je nic/windows/pc/internet .. gewoon puur omdat je kabelprovider maar 1 mac adres van een nic in zun geheugen laat staan (dit ivm. kabelinternet delen dmv een hub).
Bij de ene provider kan je wel gewoon van nic switchen .. bij de andere weer niet .. bij weer een andere moet je een speciale inlog procedure (aps) volgen voordat de nieuwe nic het doet. Duidelijk zo'n beetje ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 21:24 schreef Enforcer het volgende:
En inderdaad ... je raadt de oplossing al... mocht die grote reset niet werken .. bel je provider op (met ellenlange wachttijden maarja..) zeg dat je een andere nic in je pc hebt gestopt en dat ze dus het oude mac adres van die nic uit het modem database moeten verwijderen..
Probleem opgelost.. nix mis met je nic/windows/pc/internet .. gewoon puur omdat je kabelprovider maar 1 mac adres van een nic in zun geheugen laat staan (dit ivm. kabelinternet delen dmv een hub).
Bij de ene provider kan je wel gewoon van nic switchen .. bij de andere weer niet .. bij weer een andere moet je een speciale inlog procedure (aps) volgen voordat de nieuwe nic het doet. Duidelijk zo'n beetje ? :)
yip, loud and clear
tis voor elkaar...als alle2 de systemen draaien op 98 dan hebben ze alle2 internet (dmv internet delen).
nu ff pielen dat we dat op 2000 ook krijgen. iemand handige tips? :)
Pagina: 1