Toon posts:

Proxy printer onvindbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer met een chello internet verbinding.
Die deel ik via een hub met een proxyserver erop
Aan deze computer zit een HP lokale printer maar die kan ik delen (GEDAAN)

Nu kan ik van mijn laptop deze printer nergens vinden via mijn proxy
Heb al alle adressen geprobeerd.
Weet iemand hoe ik deze printer kan toevoegen op mijn laptop zodat ik via de hub om mijn HP tje kan printen

Thank U Very MUTS

Verwijderd

Topicstarter
Weet dit niemand

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 17:59 schreef paulvogels het volgende:
Weet dit niemand
Als je verteld welke besturingsystemen je gebruikt misschien wel ;)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 22:26
vindt ie die printer niet gewoon als je kiest voor het toevoegen van de printer en dan moet je uiteraard wel kiezen voor een netwerkprinter :)
je hebt bestands- EN printerdeling aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Op de eerste computer w98 SE en op mijn laptop windows 2000 Prof.

Ook heb ik een pc met Windows XP.

Weet je het dan
I hope SO

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe met die netwerk printer krijg ik een popup dat hij hem niet kan connecten
ACCESS IS DENIED

• schwarzenegger
ik neem aan dat die printer dus hangt aan de win98SE bak? Als je die printer deelt via windows en je zit in dezelfde werkgroep dan moet die printer gevonden worden door andere pc's en kun je die toevoegen.

Verwijderd

Zorg dat je op de pc met de printer bestands en printerdeling hebt aanstaan, ik ga er van uit dat je dat hebt aangezien je zegt dat je de printer hebt gedeeld.
Ga dan op de pc waarvandaan je wilt printen naar netwerkomgeving (my network) ga naar de pc waarop de printer gedeeld is en klik met de rechter muisknop op de gedeelde printer (die moet daar dus te zien zijn) en kies installeren/install/verbinden/connect/ofzoiets.

Of via de andere kant: start>instellingen>printers>nieuwe printer>netwerk printer zoek de printer op via de pc waarop hij gedeeld is en volg de rest van de wizzard.

Verwijderd

oeps...

Verwijderd

Topicstarter
lief meisje,

Dat kan ik dus niet vinden, want hij vindt hem niet ofz zoiets.
Weet iemand misschien het adres
Ik heb nu als adres \\192.168.0.1\HP
en die doet het niet

PS Dat IP is de 2e netwerkkaart.

Verwijderd

uuuhm heb je je pinter aan je windows hangen of heb je zo'n speciale netwerkprinter :?

(netwerk printer = een printer die je via utp aan moet sluiten op een hub)

Verwijderd

Topicstarter
Nee rechtstreek via LPT1 aan de w98 computer

En ik weet zeker dat het kan want dat doe ik ook op een ander netwerk op de TU in Eindhoven maar ik moet het anders doen via mijn HUB want anders zien ze van chello dat ik meer dan 1 computer aan de kabel modem heb hangen.
Dus lekker DIFFICULT

Groetjes
Paul

• schwarzenegger
als je kijkt op de bak waar die printer aan hangt en je gaat via start->instellingen->printers staat er dan een handje in het pictogram van die betreffende printer?
zie je vanaf de pc waarop je de printer nu wilt installeren wel de pc waar die printer nu al aan gekoppeld is?

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 18:16 schreef paulvogels het volgende:
Als ik dat doe met die netwerk printer krijg ik een popup dat hij hem niet kan connecten
ACCESS IS DENIED
Wat voor permissies zijn er ingesteld voor de gedeelde printer? Heb je er een wachtwoord op gezet? Je schijnt wel te kunnen verbinden dus dat zal het probleem (waarschijnlijk) niet zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Nee het gaat niet via mijn hub maar heeft misschien iemand een idee op het via een internet verbinding wel te doen.
Zijn er soms specile progs voor.

Dat je met een wachtwoord het beveiligd
Pagina: 1