Omdat m'n pa hier net aankwam met een brief van m'n provider dat ik een FTP gehackt had vroeg ik me dus wat af . Als je scant naar anonymous FTP's , ben je dan ook aan het hacken omdat je dan ook private FTP's scant ?
nee, eigenlijk niet.
ftp is bedoeld om bestanden mee te delen, dus dan is het geen hacken.
ftp is bedoeld om bestanden mee te delen, dus dan is het geen hacken.
Verwijderd
Ehehe, ff pubstro gemaakt voor je fxp vriendjes?
..scannen mag geloof ik wel, maar het is maar hoe de serveradmin erop reageerd, ik heb er zelf geen problemen mee, maar sommigen zijn paranoia en doen er meteen aangifte van ..as in ..gebruik een proxy oid de volgende keer of beter: doe het niet
Niet illegaal, maar het bezorgt overlast. Daarom gaat je provider er niet mee accoord....Op dinsdag 07 mei 2002 17:31 schreef DeX het volgende:
Hmm..
Scannen is toch niet illegaal?
Als iemand die jij gescant hebt z'n logfile naar abuse@provider mailt, ben je goede de lul iig.
Klopt helemaal..Op dinsdag 07 mei 2002 17:33 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Niet illegaal, maar het bezorgt overlast. Daarom gaat je provider er niet mee accoord....
Als iemand die jij gescant hebt z'n logfile naar abuse@provider mailt, ben je goede de lul iig.
Scannen is niet hacke. Scannen zorgt voor nutteloze belasting van het internet..
FOEI!
Nouja , ik had gescant gewoon uit curieuziteit , om eens te zien wat je der uit kreeg . En daar je eigenlijk maar gewoon servers zit te pingen zag ik er niet direkt kwaad in . En overbelasting , komaan zeg ... Zo'n ping packet is nog geen Kb groot ...
Scannen wordt door veel ISP's idd als 'slecht' gezien. Niet zozeer omdat het ook slecht is (beetje pingen, meer is het niet) maar omdat veel systeembeheerders het minder prettig vinden
.
Het staat ook in de meeste voorwaarden hoor. Ik weet iig dat @home (mijn ISP) redelijk streng omgaat met scanners.
Bij wet is het oveirgens niet verboden voor zover ik weet
Het staat ook in de meeste voorwaarden hoor. Ik weet iig dat @home (mijn ISP) redelijk streng omgaat met scanners.
Bij wet is het oveirgens niet verboden voor zover ik weet
In mijn voorwaarden staat er gewoon in dat ik mijn account niet mag gebruiken voor illegale praktijken , maar daar scannen niet illegaal is doe ik toch niets fout ?
Als je een echte man bent ga je SNMP scannen op de routers van je ISPOp dinsdag 07 mei 2002 17:30 schreef real_raichu70 het volgende:
Omdat m'n pa hier net aankwam met een brief van m'n provider dat ik een FTP gehackt had vroeg ik me dus wat af . Als je scant naar anonymous FTP's , ben je dan ook aan het hacken omdat je dan ook private FTP's scant ?
Ik gok dat er ook wel ergens staat dat je het netwerk niet mag 'misbruiken'. Dat is voor een ISP namelijk makkelijk, kunnen ze je schoppen wanneer ze willenOp dinsdag 07 mei 2002 17:58 schreef real_raichu70 het volgende:
In mijn voorwaarden staat er gewoon in dat ik mijn account niet mag gebruiken voor illegale praktijken , maar daar scannen niet illegaal is doe ik toch niets fout ?
Hmm...'t is niet illegaal. Maar netjes is het niet. Je voelt toch ook niet of alle auto's toevallig niet op slot zijn als je langs een rij geparkeerde auto's loopt...Op dinsdag 07 mei 2002 17:58 schreef real_raichu70 het volgende:
DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).
Neen , maar niets zegt dat je dat niet mag . Zolang je die auto niet opendoet en em leegrooft heb je toch niks misdaan ?
De provider kan het keurig onder netwerkvervuiling gooien, aangezien het onnodig en ongewenst is.Op dinsdag 07 mei 2002 18:31 schreef real_raichu70 het volgende:
Neen , maar niets zegt dat je dat niet mag . Zolang je die auto niet opendoet en em leegrooft heb je toch niks misdaan ?
Ja , maar ze beschuldigen mijn van hacken van een FTP terwijl ik enkel gepinged heb . Dus is die beschuldiging toch onjuist ?Op dinsdag 07 mei 2002 19:09 schreef HGM het volgende:
[..]
De provider kan het keurig onder netwerkvervuiling gooien, aangezien het onnodig en ongewenst is.
Verwijderd
Op dinsdag 07 mei 2002 18:09 schreef PolarBear het volgende:
[..]
Als je een echte man bent ga je SNMP scannen op de routers van je ISP
By de way, dan is eigenlijk een Ddos afrekening tegen deleters ook niet iligaal
Verwijderd
[/Onzin]Op dinsdag 07 mei 2002 17:35 schreef DeX het volgende:
[..]
Klopt helemaal..
Scannen is niet hacke. Scannen zorgt voor nutteloze belasting van het internet..
FOEI!
Spam, popups, spyware dat is pas nutteloze vertraging van het Internet.
Verwijderd
klopt, is geen hacken, klaag ze aan wegens smaat!Op dinsdag 07 mei 2002 19:20 schreef real_raichu70 het volgende:
[..]
Ja , maar ze beschuldigen mijn van hacken van een FTP terwijl ik enkel gepinged heb . Dus is die beschuldiging toch onjuist ?
Dat kan, gewoon ff aangiften doen
Maar er staat wel in je contract met je provider dat je niet mag scannen, dus daarom hebbenm ze je een brief geschreven.
En uuuh, ben je nu afgesloten ofzo? of alleen een waarschuwing?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:46 schreef CocaCola het volgende:
En mijn PUP dan?[/b]
En voor de topicstarter: je kan wel allemaal moeilijk gaan lopen doen. Maar je krijgt hoe dan ook ongelijk, en de term 'hacken' wordt nu eenmaal nogal vaak en onterect gebruikt. Dus boeie, waarschijnlijk heb je alleen een waarschuwing, mocht je afgesloten zijn dan heb je het waarschijnlijk al vaker gedaan (en dan is het ook boeie
Heb alleen een waarschuwing , maar ik kan der wel niet mee lachen dat ze me leukweg een hacker gaan noemen terwijl pingen eigenlijk de normaalste zaak van der wereld is . Mijn ISP pingt mij ook constant , zal ik ze dan ook maar effe aangeven bij de gerechterlijke politie omdat ze proberen in te breken in m'n systeem ?
denk het wel ja lolOp dinsdag 07 mei 2002 19:52 schreef real_raichu70 het volgende:
zal ik ze dan ook maar effe aangeven bij de gerechterlijke politie omdat ze proberen in te breken in m'n systeem ?
Verwijderd
scannen staat gelijk aan het voelen van de deurklink van een auto of ie open is. Dat is nog niet strafbaar totdat je em jat/hackt. Je bent dus niet strafbaar bezig, tenzij je werkelijk erin bent gebroken
Nope , je gaat natuurlijk enkel binnen in Public FTP's . En dat is zoals op de bus stappen als je een abbonnement hebt . Als je natuurlijk Pub's gaat hacken weet ik wel dat je Ali Illegali aan het uithangen bent , maar ik kan nog niet eens een miniem beetje proggen , laat staan hacken .
Verwijderd
Ik ga altijd naar de niet gerechterlijke politie.Op dinsdag 07 mei 2002 19:52 schreef real_raichu70 het volgende:
Heb alleen een waarschuwing , maar ik kan der wel niet mee lachen dat ze me leukweg een hacker gaan noemen terwijl pingen eigenlijk de normaalste zaak van der wereld is . Mijn ISP pingt mij ook constant , zal ik ze dan ook maar effe aangeven bij de gerechterlijke politie omdat ze proberen in te breken in m'n systeem ?
Beunhaas politie
Niet bij wet strafbaar nee. Maar een ISP mag dit prima in zijn voorwaarden opnemen hoor.Op dinsdag 07 mei 2002 20:20 schreef neographikal het volgende:
scannen staat gelijk aan het voelen van de deurklink van een auto of ie open is. Dat is nog niet strafbaar totdat je em jat/hackt. Je bent dus niet strafbaar bezig, tenzij je werkelijk erin bent gebroken
Dat is hetzelfde als dat we als GoT-crew besluiten om iedereen wiens naam begint met een 'X' te bannen
Yup en zoals ik al aanduidde , activiteiten die illegaal zijn mogen niet via je account gebeuren , en daar scannen niet illegaal is ...Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Niet bij wet strafbaar nee. Maar een ISP mag dit prima in zijn voorwaarden opnemen hoor.
Dat is hetzelfde als dat we als GoT-crew besluiten om iedereen wiens naam begint met een 'X' te bannen
Zoals al vaker is aangegeven, een provider kan ook andere voorwaarden stellen. Over welke provider hebben we het? Daarbij is het niet alleen pingen hoor, dat weet jij ook, met alleen ping kan je niet kijken of het een public FTP betreft.Op dinsdag 07 mei 2002 20:58 schreef real_raichu70 het volgende:
[..]
Yup en zoals ik al aanduidde , activiteiten die illegaal zijn mogen niet via je account gebeuren , en daar scannen niet illegaal is ...
Verwijderd
Heb niet helemaal de topic doorgelezen maar het probleem zit 'em dus in de admin van de server die je gescant hebt.
Je zal hem dan wel niet gehackt hebben, maar zo vat zo'n stomme admin wel op en die stuurt dus een abuse naar de provider met wat log bestanden er bij.
De provider wordt dus beinvloed door de ideeen van de admin, echter hij heeft in bepaalde zin ook nog gelijk, want het is nou eenmaal bekend dat je niet zomaar voor de gein scant maar bij het scannen zoek je dus naar een server die waarschijnelijk kwetsbaar is.
Ik weet niet precies hoe een provider op zoiets reageert, je krijgt waarschijnelijk dus eerst een waarschuwing en bij de tweede keer wordt je afgesloten.
Je zal hem dan wel niet gehackt hebben, maar zo vat zo'n stomme admin wel op en die stuurt dus een abuse naar de provider met wat log bestanden er bij.
De provider wordt dus beinvloed door de ideeen van de admin, echter hij heeft in bepaalde zin ook nog gelijk, want het is nou eenmaal bekend dat je niet zomaar voor de gein scant maar bij het scannen zoek je dus naar een server die waarschijnelijk kwetsbaar is.
Ik weet niet precies hoe een provider op zoiets reageert, je krijgt waarschijnelijk dus eerst een waarschuwing en bij de tweede keer wordt je afgesloten.
1. Scannen op FTP's is wat anders dan PINGen.Op dinsdag 07 mei 2002 19:20 schreef real_raichu70 het volgende:
[..]
Ja , maar ze beschuldigen mijn van hacken van een FTP terwijl ik enkel gepinged heb . Dus is die beschuldiging toch onjuist ?
2. Je bent ten onrechte beschuldigd van hacken.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Scannen wordt eigenlijk gezien als een soort van digitaal belletje trekken. Irritant, meer niet.
[off-topic]Op dinsdag 07 mei 2002 20:49 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Niet bij wet strafbaar nee. Maar een ISP mag dit prima in zijn voorwaarden opnemen hoor.
IMHO zou dat weer vallen onder het kopje discriminatie (Bepaalde groep mensen met de voorliefde voor een X in hun nick uitsluiten), dat door onze grondwet (art1) verboden is.
[/off-topic]
Pagina: 1