Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
1
| encrypt passwords = yes |
in je smb.conf zetten en het probleem is weg. Gok ik zomaar.
[edit] oepsie...
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Maar verder zijn er bakken documentatie met samba meegeleverd. s6. rtfm
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
een kill 1 naar dat proces sturen. En ik geloof dat hij ergen een filetje met zijn pid wegschreef.Op dinsdag 07 mei 2002 17:36 schreef woutur het volgende:
weghalen. Hoe start ik trouwens samba zo elegant mogelijk
swat is ook verdomd makkelijk hiervoor.
[edit kill 1 ipv kill -1 == kill HUP]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
killall -HUP smbd nmbd is het handigst om je processen te laten herstarten (op voorwaarde dat ze wel naar HUP luisteren natuurlijkNiet teveel overbodige replies plaatsen. Na 2x geloven we ook wel dat Windows XP niet legaal te downloaden valt en de user een OW hoort te krijgen... en nodeloos offtopic gaan is ook niet gewenst, alhoewel dat in de wat lossere draadjes (meeting anyone? ) niet echt een probleem is. Flamen en op de man spelen is helemaal uit den boze en diegene die dit toch leuk denkt te vinden, kan rekenen op een Officiële Waarschuwing. Replies als "RTFM" en "UTFS" willen we hier ook niet meer zien!
En over het rtfm: ik heb al redelijk wat dingen doorgespit maar ben niets tegengekomen wat hier eigenlijk over ging. De rest van de snelheid van samba is namelijk wel prima (schrijven en lezen) Het gaat alleen om het benaderen van de bestanden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| ======================= Global Settings =====================================
[global]
workgroup = WORKGROUP
server string = Server
hosts allow = 192.168.1. 127.
log file = /var/log/samba/%m.log
max log size = 5000
security = user
# password level = 10
# username level = 10
encrypt passwords = yes
smb passwd file = /etc/samba/smbpasswd
username map = /etc/samba/smbusers
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
interfaces = eth1
os level = 65
#============================ Share Definitions ==============================
[Share]
comment = Share
path = /home/share
public = yes
writeable = yes
create mode = 0777
[blaat1-Private]
comment = blaat1
path = /home/private/
valid users = blaat1
public = no
writeable = yes
[blaat2-Private]
comment = blaat2
path = /home/private/bjorn
valid users = blaat2
public = no
writeable = yes |
Sorry (ik wist niet dat men boos werd over rtfm).Op dinsdag 07 mei 2002 17:41 schreef woutur het volgende:
En over het rtfm: ik heb al redelijk wat dingen doorgespit maar ben niets tegengekomen wat hier eigenlijk over ging.
Maar kijk ook nog eens goed in de log. als hij blaat over timeouts of host not found ben je er waarschijnlijk zo. (De fine manual verteld ook dat je in de log moet kijken). Ook kun je loglevel eens omhoog zeten en zien waar hij in die verloren secondne me bezig is.
internet (google) verteld dat je niet alleen bent:
http://faqchest.dynhost.com/linux/samba-l/smb-01/smb-0104/smb01040612_17643.html (slow folder)
Ik kom morgen terug met het resultaat!
smb restart
of
samba restart
afhankelijk van de versie (ben ze al alletwee tegengekomen)
You don't need eyes to see, you need vision
/edit: te vinden in resp. /etc/hosts en c:\windows\hosts
had ik nl ook, daarna was t verholpen
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Als je mijn conf file gebruikt en aanpast zoals jij het wilt gebruiken, had het dan ook geen effect?
Ik dacht dat ik iedereen op mijn netwerk zich had laten registreren op mijn linux server. Helaas bleek dit dus niet zo te zijn. Toen ik de user die zich nog niet had geregistreerd had in mijn smb.conf had uitgeschakeld was ie weer op volle snelheid. Ik vermoed dat bij iedere poging de shares te benaderen, samba op zoek ging naar permissies en dergelijken en bleef hangen bij de directory zonder geregistreerde user.