Toon posts:

win 2000 filesharing stopt er na een paar min mee.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem. ik heb een netwerkje gemaakt van 2 computers, (intel pIII 800mhz en intel celly 600mhz) met allebei win2k professional erop en internet gedeeld met ics. Het netwerk werkt goed, behalve als ik windows filesharing ga gebruiken. Dan vraagt hij naar een gebruikersnaam en wachtwoord en als ik dat invul gaat dat even goed maar na een paar minuten stopt het netwerk ermee, dan kan ik zelfs niet meer pingen. ik heb niks aan firewall ofzo geinstalleerd.

weet iemand hier een antwoord op?

Verwijderd

Welke netwerkkaarten heb je?
Met oudere drivers van Realtek schijnen deze problemen voor te komen en ook met de INTEL kaarten (of althans de drivers daarvan) was een soortgelijk probleem...

Verwijderd

Topicstarter
op de client heb ik een realtek 8029 dacht ik, ik zal thuis nog ff kijken, en de netwerkkaart heeft het altijd goed gedaan in een andere computer met win 2k nl met de drivers die bij windows zaten. nu zit ie in een win2k uk bak, ook met de drivers die bij windows zaten. zou het misschien kunnen helpen om netbeui naast tcp/ip te installeren? of werkt het niet om 2 protocollen langs elkaar te draaien?

in de search kan ik ook niet veel vinden, dit is een heel wazig en irritant probleem... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 17:16 schreef _r1c0_ het volgende:
Ik heb een heel vreemd probleem. ik heb een netwerkje gemaakt van 2 computers, (intel pIII 800mhz en intel celly 600mhz) met allebei win2k professional erop en internet gedeeld met ics. Het netwerk werkt goed, behalve als ik windows filesharing ga gebruiken. Dan vraagt hij naar een gebruikersnaam en wachtwoord en als ik dat invul gaat dat even goed maar na een paar minuten stopt het netwerk ermee, dan kan ik zelfs niet meer pingen. ik heb niks aan firewall ofzo geinstalleerd.

weet iemand hier een antwoord op?
Ik heb hierover nieuwe gegevens. Het netwerk stopt er zowieso mee na een paar minuten, het licht dus niet aan windows filesharing. De netwerkkaart van de celly 600 mhz heb ik eruit gehaald, want ik heb nu een bracket om de onboard netwerkkaart te gebruiken, zelfde probleem.

weet iemand hier alsjeblief iets meer over?

edit:

ik krijg trouwens bij de p3 800mhz deze foutmelding bij events viewer:

Initialization failed because the transport refused to open initial Addresses.

mischien is dit wel nuttige info dacht ik

[edit 2]
dit zegt de events viewer als hij er mee stopt op de p3 800.
RICO = de celeron

The master browser has received a server announcement from the computer RICO that believes that it is the master browser for the domain on transport NetBT_Tcpip_{49F74594-2483-43BA-8CDD. The master browser is stopping or an election is being forced.

moet ik toevallig eentje als master browser instellen en hoe?
[/edit 2]