Gecrashte harddisk: kop vervangen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:52

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Mijn harddisk is gisterochtend gecrashed. In de BIOS wordt ' ie niet meer gedetecteerd en na de eerste keer spin-uppen gaat ie zachtjes draaien en komt er eens in de zoveel tijd een in toonhoogte oplopend geluidje uit, gevolgd door een piep. Overigens had ik de laatste tijd geen symptomen gemerkt die zouden duiden op een defect....

Een kennis dacht dat dit een defecte kop zou zijn. Zou het mogelijk zijn om (als dit de oorzaak is) een kop van exact zo'n harddisk om te ruilen met de defecte kop? Of ga ik dat met mijn huis-tuin-en-keukengereedschapniet redden?

(mocht er iemand nog andere suggesties hebben trouwens: graag! de data die op de disk staan zijn wel belangrijk voor mij. gelukkig een backup gemaakt een week geleden, echter niet van de email en een week is toch weer één week te veel ;()

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-04 17:01

Tux

Ik denk niet dat dat mogelijk is.

En als het mogelijk is zal dat in de fabriek in een stofvrije ruimte moeten gebeuren.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Als dat ene mailtje voor je van levensbelang is zou ik hem laten repareren bij een hard disk recovery center
Dat kost wel :( 460 Euro
Ik denk dat je beter een nieuwe kan halen emt een backup van een week geleden

• Fantomas
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 17:47 schreef Ketchup-Heinz het volgende:
Als dat ene mailtje voor je van levensbelang is zou ik hem laten repareren bij een hard disk recovery center
Dat kost wel :( 460 Euro
Ik denk dat je beter een nieuwe kan halen emt een backup van een week geleden
Idd, voor zoveel geld heb je een hele berg nieuwe hdd's.

En je kunt toch een backupje terugzetten.

Toch? >:)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 18:50

TrailBlazer

Karnemelk FTW

de kop zal niet het probleem zijn. Als je die al kan vervangen zal alsnog je platter onherstelbaar beschadigd zijn en die data weg

• Korakal
  • Laatst online: 20:52

Korakal

Up up up!

Topicstarter
< ik bedoelde eigenlijk dat ik al m'n e-mail van pak 'm beet tot februari teruggaand kwijt ben, maar dat hoop ik wel te overleven... >

het wordt dus nix, nou ja pech dan maar shit happens...
ik was toch echt niet van plan om honderden iro's daar aan uit te gaan geven :(
Pagina: 1